Vilka hojar kommer bli hitt eller flopp iår??

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Thruxton, röd!
Trajja675 skrev:
Floppar gör nog dessvärre Yamaha FZ 1, sällan man ser en hoj bli så unisont ratad av journalister världen över.
Inte för att vara sådan, eller att jag personligen vill ha en, men FZ1 har fått riktigt bra betyg i de senaste numrena av Bike UK, Performance Bikes, Tyska Motorrad och MO. :)

675an skulle nog sälja grymt bra om det bara levererades fler, de 80 som togs in till skandinavien är som sagt redan slutsålda, dock kommer 2007orna redan i juni :)
 

Eng

Ny medlem
Gick med
3 Feb 2006
Ort
Älmhult
Hoj
R6 Lego edition
Ducati Hypermotard :yoparty
 

Bifogat

  • Hypermotard back.jpg
    Hypermotard back.jpg
    31.6 KB · Visningar: 50
Last edited:

Eng

Ny medlem
Gick med
3 Feb 2006
Ort
Älmhult
Hoj
R6 Lego edition
xyx skrev:
Dock en prototyp och därför varken flipp eller flopp när det kommer till försäljning.

Sant. Förmodligen inte den mest lätthanterade motarden heller, men den ser läcker ut och ljudet lär det inte va nåt fel på.

EDIT: Tror inte det dröjer så länge innan den kommer till försäljning heller :banana
 
Last edited:

MC Doktorn

Guest
Tror sporthojar kommer förvinna sakta men säkert pga försäkringskostnader nya alternativ kommer fram med sporthojsattribut nakenhojar, motarder, mm
 

Lynn

www.hojridemc.com
Gick med
20 Jun 2005
Ort
Kungälv
Hoj
Aprilia tuono 1000r -06, Aprilia 550sxv -08, krockad KTM 625 SXC -04, Ducati 996S -01, KTM 450 SXF -07
bikerwoman skrev:
Dom försäkrade min mille utan problem, men if blev något billigare så jag valde dom nu sist.

Har ju tyvärr oturen att inte haft kortet i ett år än så jag kan inte försäkra hojen på mig. Blir för dyrt då.
Men sätter den på sambon och bilsport & MC var billigast på honom.

Nu vet jag även att TMP diskuterar försäkringsklassen med bolagen. Detta då de tycker att den ska hamna i en billigare klass då det är så lite kåpor på den. Får hålla tummarna att det blir så..
 

N.Blomqvist

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Feb 2006
Ort
Härnösand
Hoj
2020 Harley-Davidson Ultra Limited
Jag var och kollade på nya FZ1:an i fredags, och jag vart grymt besviken.
Hur kan dom tillverka en NY modell med en instrumentering som ser ut att vara hämtad från DT 125 från slutet av 80-talet? :va

Sedan såg den helt sjuk med nya ljuddämparen och det svulstiga bakpartiet.

Min dom över den blir nog flopp.

Undrar hur den ser ut med helkåpesatsen monterad. Det skulle nog höja helhetsintrycket massor.
 

DP

aka Dragster Pilota
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Mosta Hill Sweden
Hoj
har 2 hjul
bebbe in da house:
Vilka hojar kommer bli hitt eller flopp iår??


BIG HIT, HUGE HIT!!!!!! Bilsport & MC försäkrar, 4års garanti, en bushoj med hjärta.......

p00159_0067.jpg


BIG HIT #2 om Aprilia kan hålla vad dom lovar och leverera.....

p00222_0075.jpg


FLOPP är lite svårare men tyvärr är det väl så att flera coola 600 & 650 hojar som visades på Mässan i Milano aldrig kommer att slå här i cc & hk tokiga Sverige, gillade skarpt den nakna 600'an från Suzuki och några andra.....

DP says: Är väl inte helt objektiv men Tuono är #1 för mig......
 

fahrenheit

Ny medlem
Gick med
5 Dec 2005
Ort
ljungbyholm
Hoj
zxr400 -91
goose!: snygg manipulering ;)

tror nog att triumph kommer att sälja en hel del.. men kawas nya er6 vinner nog trots allt! :D
 

Lynn

www.hojridemc.com
Gick med
20 Jun 2005
Ort
Kungälv
Hoj
Aprilia tuono 1000r -06, Aprilia 550sxv -08, krockad KTM 625 SXC -04, Ducati 996S -01, KTM 450 SXF -07
Er6:an är redan en hit... min syster köpte den sista gråa som kommer in på Bike i Trollhättan innan sommaren börjar... :hihi


DP skrev:
2082166 bebbe in da house:
Vilka hojar kommer bli hitt eller flopp iår??


BIG HIT, HUGE HIT!!!!!! Bilsport & MC försäkrar, 4års garanti, en bushoj med hjärta.......

DP says: Är väl inte helt objektiv men Tuono är #1 för mig......

10600kr helår i försäkring och grymt kul att köra.... vad mer finns att säga???

Älskar den hojen!!! :kär :kär
 

Bifogat

  • Tuono.jpg
    Tuono.jpg
    140.3 KB · Visningar: 47
Last edited:

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Ort
az
Hoj
Nej
Aprilia motarden skulle jag gärna vilja ha själv :tummenupp Men priset är ju tokdyrt!! Fast det verkar som om rätt många har viljat betala 95k för en XR 650 med motard kitt eller nära 85k för en KTM 660 motard så varför inte.

Streetfightern tycker jag inte är så speciellt snygg men om förs och pris är rätt kommer den definetivt bli en hit den med.

DP skrev:
2082166 bebbe in da house:
Vilka hojar kommer bli hitt eller flopp iår??


BIG HIT, HUGE HIT!!!!!! Bilsport & MC försäkrar, 4års garanti, en bushoj med hjärta.......

p00159_0067.jpg


BIG HIT #2 om Aprilia kan hålla vad dom lovar och leverera.....

p00222_0075.jpg


FLOPP är lite svårare men tyvärr är det väl så att flera coola 600 & 650 hojar som visades på Mässan i Milano aldrig kommer att slå här i cc & hk tokiga Sverige, gillade skarpt den nakna 600'an från Suzuki och några andra.....

DP says: Är väl inte helt objektiv men Tuono är #1 för mig......
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top