Vilka krafter utsätts man för när man voltar i hög fart?

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Ort
Eskilstuna/Åre
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
Det var ju tur att du iallafall hamnade bredvid en container så du slapp betala bärgning.
 

Apriliabruttan

You want some, Get some!
Gick med
20 Nov 2007
Ort
med min son och Calle
Hoj
Aprilia RSV R 08:a (SÅLD)
http://i25.tinypic.com/9ashw2.jpg
http://tinypic.com/view.php?pic=14t7hnn&s=3



Tack, det var bättre :)

DU tror inte jag kände? saken var den att jag ville ha det i siffror. nej ingen berättade för mig.

du låter ju så fruktansvärt glad, som om inget hade hänt..
som jag sa tidigare, googla så har du ditt svar på 1 sek, jag har redan hittat det.. anledningen till att du skrev här, är väl förmodligen uppmärksamheten,
och som du märkte, du fick den nog inte på de sättet du önskade,
tänkt på att formulera dig rätt nästa gång, så slipper du missförstånd:tummenupp
 

Thermal

:borrar olja.
Gick med
12 Aug 2004
Ort
East Grinstead, UK
Hoj
En gul Triple 06
Vafan, du är inte helt skapt i skallen va? Varför lägga upp en skryttråd baserad på att man varken kan behärska trafikregler eller bilkörning?
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Tjena, vill bara berätta en heftig grejis som hände, Voltade igår i 160 km/h!!!!!!!!!!!!!!! och nu undrar jag hur man berättar det publikt så alla vet att jag är tuff som vågar ens köra i 160 (som egentligen var 72km/h) med min moped, utan att det är uppenbart att jag bara vill visa mig ball
Allsmäktiga SH borde nu vara mäkta imponerade av detta och om det inte duger köper jag pitbull och tatuerar mig
Om så önskas så kan bilder på vraket läggas upp, så stolt är jag över mina bristande kunskaper
Mvh Calle

Eller så leker man internet wangster som du så går det jämnt ut.

Vad e det med folk, snubben har varit med om en sak och har lite funderingar och så börjar alla dessa trötta/sura/slitna/o.s.v. att göra allt för att visa att de minsam är så coola att de avgör hur coolt saker är som andra gör.

Trött på hänga här? för de flesta inlägg man läser på detta forum så ser man en viss sort bemötande av några personer som alltid kommer med såna kommentarer som dina på ett eller annat sätt.

Ut o kör hoj, eller mecka hojen, träffa lite folk eller ja allt förutom att sitta här och va så där.
 

Solid snake

Guest
Bilden är tagen idag hos försäkringsbolagets "skrot".



Fine. nästa gång kör jag på hundjäveln istället för att väja. och vad säger ni då? jo att jag är djurplågare.



Titta en människa som förstår vad jag menar.
anledning till att jag skrev frågan just här var för att det finns många smarta människor här på sidan som kan hjälpa till med svar.
Men du körde ju i 160, lite onödigt fort kanske med tanke på att du körde bil. :tungan
 

Apriliabruttan

You want some, Get some!
Gick med
20 Nov 2007
Ort
med min son och Calle
Hoj
Aprilia RSV R 08:a (SÅLD)
Bilden är tagen idag hos försäkringsbolagets "skrot".



Fine. nästa gång kör jag på hundjäveln istället för att väja. och vad säger ni då? jo att jag är djurplågare.


du säger att du KÖR 160, och väjer undan för en HUND?
och vart i helvete springer hunden ut? på motorvägen?
för jag hoppas med största sannolikhet att du inte kör i 160 någon annanstans.. beklagligt att du inte kan behärska trafikreglerna..
 

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Ort
Vargön
Hoj
Emmaljunga super viking, 2018
Fine. nästa gång kör jag på hundjäveln istället för att väja. och vad säger ni då? jo att jag är djurplågare.

Eller så skryter man inte om att man bränner på i 160, vilket du uppenbarligen inte klarar av att behärska. Hade du kört lagligt (som du förhoppningsvis behärskar) så kanske du hade hunnit bromsa och sluppit volta.
 

Thermal

:borrar olja.
Gick med
12 Aug 2004
Ort
East Grinstead, UK
Hoj
En gul Triple 06
Fine. nästa gång kör jag på hundjäveln istället för att väja. och vad säger ni då? jo att jag är djurplågare.

Klart som fan du ska köra på hunden. Om valet ligger mellan att klippa Fido eller vara med om trafikolycka så hade jag ju inte valt diket eller nåt värre, det kan jag lova.
 

Dark_Messenger

Guest
Men sluta dryga er o berätta vad som hände istället! :mad:
 

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Helsingborg.
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Stälde frågan till min vän brandman vilka krafter man utsätts för när bilen voltar i 160. Ofta skadas knän/fötter/skenben mot undersidan av instrumentbrädan, ofta kraftiga skador på armar som far utaför rutan under voltandet, buk/bäckenskador av bältet skador på överkroppen av bältet inre skador på organ avslitna muskler/muskelfästen i nacke/axlar, kraftiga skallskador av allt studdsande mot alla hårda delar i bilen. man dör oftast faktiskt. och du har haft helt otroligt osanolik tur då bilen troligtvis bara slog ett varv vilket är totalt osanoligt i den hastigheten.

Vet inte om det stämmer fick det snabbt över telefon.
 
Last edited:

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Jag gick av med en Berlingo förra sommaren, det gick drygt 100 när det började sladda, fick 3-4 retursladdar innan bilen hugg fast i backen och gick runt. Jag gick 1½ varv i gissningsvis 60-70km/h.

Då såg bilen ut så här.


Din bil som är betydligt äldre med avsevärt sämre kaross känns inte som om skadorna är proportionerliga mot den hastighet du anger.
160km/h känns väldigt otroligt faktiskt, ursäkta om jag är skeptisk men sån är jag.
Jag ser att bakänden är intryckt "bakifrån", hur gick det till?
 
Last edited:

zm

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2005
Ort
Thailand
Hoj
Er6n -13
Körde på en hund i 45km/h för par dagar sen med hoj.
Kom springandes över vägen 5 m framför mig.
Hann bromsa ner 5 km/h kanske och bestämde mig för att köra rakt fram och hålla hårt i styret.
Enda rätta att göra om man nu inte har tid till att väja i full kontroll.
 

Dark_Messenger

Guest
Körde på en hund i 45km/h för par dagar sen med hoj.
Kom springandes över vägen 5 m framför mig.
Hann bromsa ner 5 km/h kanske och bestämde mig för att köra rakt fram och hålla hårt i styret.
Enda rätta att göra om man nu inte har tid till att väja i full kontroll.

Klöv du den? :yoparty
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top