jocke seger
Ny medlem
pwillen skrev:Inte förvånad att Jocke kommer med ett så sansat och välmotiverat inlägg. OK, då vrider man om rodret åt det hållet ett tag
En fördel med SGB i SDC vore kanske att det på sikt skulle leda till mer race-hojar i PSB om SGB är på gång att bli en klass för gathojar som Jocke skriver.
1) Ponera att SDC 2006 körs som i år, fem tävlingar på i princip samma banor (Gardermoen, Sundsvall, Tullinge, Göteborg och nån till), hur många startande per tävling kan man anta att det skulle bli i en SGB-klass i SDC? Please var realistiska.
2) Är det realistiskt att köra SGB på samma tävling som SB bracket (låga 9.7or i år)?
3) Hur mycket "religion" finns typ att "det är enbart NDRS som gäller för SGB-åkare"? Om en nyordning ger upphov till split mellan teams och serier, bojkotter och andra tråkigheter som typ Competition i bil i år så är det bara att glömma.
Det kommer att finnas minst en SDC-representant med på SVEMO-mötet den 22 så ju mer som luftas här och nu om SGB i SDC ju mer tid för genomtänkta funderingar blir det.
MVH
PiPPi
Jag tror nog att att införs SGB i SDC kommer vi nog inte att se några 9.7
repor i SB bracket.Det var SGB som var lekte lite från och till under säsongen.
Jag ställer mig lite frågande till debatten är det något problem med en klass till
antalet hojar är ju konstant oavsett klasser.Personligen tror jag att ni kan locka fler hojar till SDC om klassen införs.Bracket är nog bra men inte min grej.
Jag tycker nog att man ska ha en 10.0 gräns här så bli diffen inte så stor.
under förutsättning att SGB införs
MVH
suddarn
Last edited: