vilka MCklasser vill ni köra TTDS 2006

jocke seger

Ny medlem
Gick med
5 Oct 2005
Hoj
HAYABUSA
pwillen skrev:
Inte förvånad att Jocke kommer med ett så sansat och välmotiverat inlägg. OK, då vrider man om rodret åt det hållet ett tag :)

En fördel med SGB i SDC vore kanske att det på sikt skulle leda till mer race-hojar i PSB om SGB är på gång att bli en klass för gathojar som Jocke skriver.

1) Ponera att SDC 2006 körs som i år, fem tävlingar på i princip samma banor (Gardermoen, Sundsvall, Tullinge, Göteborg och nån till), hur många startande per tävling kan man anta att det skulle bli i en SGB-klass i SDC? Please var realistiska.

2) Är det realistiskt att köra SGB på samma tävling som SB bracket (låga 9.7or i år)?

3) Hur mycket "religion" finns typ att "det är enbart NDRS som gäller för SGB-åkare"? Om en nyordning ger upphov till split mellan teams och serier, bojkotter och andra tråkigheter som typ Competition i bil i år så är det bara att glömma.

Det kommer att finnas minst en SDC-representant med på SVEMO-mötet den 22 så ju mer som luftas här och nu om SGB i SDC ju mer tid för genomtänkta funderingar blir det.

MVH
PiPPi

Jag tror nog att att införs SGB i SDC kommer vi nog inte att se några 9.7
repor i SB bracket.Det var SGB som var lekte lite från och till under säsongen.

Jag ställer mig lite frågande till debatten är det något problem med en klass till
antalet hojar är ju konstant oavsett klasser.Personligen tror jag att ni kan locka fler hojar till SDC om klassen införs.Bracket är nog bra men inte min grej.
Jag tycker nog att man ska ha en 10.0 gräns här så bli diffen inte så stor.
under förutsättning att SGB införs
MVH
suddarn

Last edited:

pwillen

Medlem
Gick med
1 Mar 2005
Hoj
2-hjulig
jocke seger skrev:
Jag ställer mig lite frågande till debatten är det något problem med en klass till antalet hojar är ju konstant oavsett klasser
Nej, serie-arrangörer ser inte med glädje på flera små klasser, målet är regelbundna 8-stegar i klasserna som körs och det tycker jag själv är rimligt p.g.a. av olika skäl som t.ex. att det är attraktivt ur publikhänseende och leder till bra serie-racing för förarna som ger ett bättre underlag för att få publicitet.
________

Rent generellt. När det är frågan om en serie typ TTDS eller SDC så går det inte bara att titta på antalet startande under hela säsongen för det kan vara helt missvisande för vad en klass har bidragit till serien. Ta NDRS Funny Bike i år som ett exempel, totalt 26 startande ser mycket bra ut men det var bara 4 som startade mer än en gång (Abrahamsson kom femma genom att lufta Pro Stock-hojen i FB-klassen enbart på Bike Weekend) och ledde till att två av fem SM-deltävlingar las ned p.g.a. att det inte kom tillräckligt med racers. Vad är värdet i att vinna en sån klass? Är det värt SM-status? Detta är ju inget problem på lokala tävlingar men på nationell eller nordisk bas typ TTDS/SDC/NDRS så får både klassen och själva serien stryk och det lockar varken folk till banorna, tidningar att skriva eller serie-arrangören att fortsätta med klassen.

Minst sagt jävligt olyckligt när det gäller just Funny Bike tycker iallafall jag.

MVH
PiPPi

Dragbiker

Dragbiker
Gick med
27 Jun 2005
Hoj
ZX-14 Turbo
Jag tror att om SGB införs i SDC så kan man sätta 10.00 som breakout i SB,Sen är det så oxå så att halva start fältet i SGB kommer från Lindesberg och i närheten,Och från nästa år så åker mattias och kjällgren i PSB,då tror jag att deras kompisar gladeligen åker SGB i SDC serien...

Jag tror att det skulle vara väldigt lyckat med SGB i SDC serien,precis som ni säger så blir steget från SGB till PSB kanske lite kortare... Och vi som åker betydligt fortare än 10.00 i street bike får en mer naturlig klass,och framförallt roligare...

Som sagt det är bara min mening... :tummenupp

RPM lover

Jonte is the president
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
.Thunderace
ZX12 skrev:
Jag tror att om SGB införs i SDC så kan man sätta 10.00 som breakout i SB,Sen är det så oxå så att halva start fältet i SGB kommer från Lindesberg och i närheten,Och från nästa år så åker mattias och kjällgren i PSB,då tror jag att deras kompisar gladeligen åker SGB i SDC serien...

Jag tror att det skulle vara väldigt lyckat med SGB i SDC serien,precis som ni säger så blir steget från SGB till PSB kanske lite kortare... Och vi som åker betydligt fortare än 10.00 i street bike får en mer naturlig klass,och framförallt roligare...

Som sagt det är bara min mening... :tummenupp

Vet inte det jag... :) bara dom slipper tjatet på kvällarna...*s*...

jocke seger

Ny medlem
Gick med
5 Oct 2005
Hoj
HAYABUSA
SDC borde kanske titta på deltagandet i SGB på mantorp.
Jag tror nog att många av dessa racers gärna kommer till SDCs tävlingar efter som dessa tävlingar är mer lokala än NDRS.
Sen finns det en aspekt till,från HD breakout till harleydrags är steget väldigt långt.Jag ser med glädje snabba HDs i SGB och enligt dessa racers finns det intresse.
Nu pratar vi publikfriande race för vem vill inte se en HD åka ifrån en "plastraket"
Man kan tycka vad man vill om SGB men klassen har ett berättigande och det bör SDC överväga.
Synes och sist är det antalet startande team som är SDC överlevnad.

Last edited:

robban d6r

kludderöv
Gick med
24 Feb 2005
Hoj
hayabus 1441 prostreetbike
jocke seger skrev:
SDC borde kanske titta på deltagandet i SGB på mantorp.
Jag tror nog att många av dessa racers gärna kommer till SDCs tävlingar efter som dessa tävlingar är mer lokala än NDRS.
Sen finns det en aspekt till,från HD breakout till harleydrags är steget väldigt långt.Jag ser med glädje snabba HDs i SGB och enligt dessa racers finns det intresse.
Nu pratar vi publikfriande race för vem vill inte se en HD åka ifrån en "plastraket"
Man kan tycka vad man vill om SGB men klassen har ett berättigande och det bör SDC överväga.
Synes och sist är det antalet startande team som är SDC överlevnad.
Har ni glömmt vad frågan var på denna tråden .ELLER KAN NI INTE LÄSA

jocke seger

Ny medlem
Gick med
5 Oct 2005
Hoj
HAYABUSA
robban d6r skrev:
Har ni glömmt vad frågan var på denna tråden .ELLER KAN NI INTE LÄSA
Tjena Robban nja men du vet hur det är,diskutioner brukar glida vidare och jag tycker att kan det bli en SGB i samtliga cuper i Sverige så har man kommigt långt iternationellt.
Svaret på din fråga är om någon nu har missat min ståndpunkt på denna tråd, JA jag kommer att köra SBG 06 i samtliga cuper i Sverige och andra Eropeiska länder där dom har denna klass.

MVH
Segerberg!

robban d6r

kludderöv
Gick med
24 Feb 2005
Hoj
hayabus 1441 prostreetbike
jocke seger skrev:
Tjena Robban nja men du vet hur det är,diskutioner brukar glida vidare och jag tycker att kan det bli en SGB i samtliga cuper i Sverige så har man kommigt långt iternationellt.
Svaret på din fråga är om någon nu har missat min ståndpunkt på denna tråd, JA jag kommer att köra SBG 06 i samtliga cuper i Sverige och andra Eropeiska länder där dom har denna klass.

MVH
Segerberg!
tjena jocke seger.det ser ut att bli många i SGB klassen i TTDS 2006
´`SGB`` ......... ``PSB`` ........ ``SB`` ....... ``MC OUT``
SEGERBERG ......... ROBBAN
GRÖNVALL
MOREN
SMEN

var vänlig fylla på listan.Både med namn och de andra klasserna.Kan tyvär inte namnen på harly klasserna
MVH ROBBAN

Last edited:

RASET

Kör streetbike pb 6.36 201m. Team WCX
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Fireblade snart 997cc och en Pro street bike Susuki+turbo
Jag vill gå upp minst en klass. Så kan damen köra i street bike och då med 6.5sek på 201m. :D

jojje1963

Ny medlem
Gick med
21 Nov 2004
Hoj
Triumph Bonneville Turbo
tjena jocke seger.det ser ut att bli många i SGB klassen i TTDS 2006
´`SGB`` ......... ``PSB`` ........ ``SB`` ....... ``MC OUT``...´´STG``...
SEGERBERG ......... ROBBAN.................................................JOJJE.....
GRÖNVALL
MOREN
SMEN

Ska vi bygga en STG Triumph till dej? :tummenupp

RASET skrev:
Jag vill gå upp minst en klass. Så kan damen köra i street bike och då med 6.5sek på 201m. :D

Henkes D.B.T

Ny medlem
Gick med
19 Jul 2005
Hoj
Kawasaki zx12r
`sgb``.............. `psb``..... ´sb´´....... mc Out``....´´stg``
Segerberg....... Robban........EVA............................. Jojje
Grönvall
Moren
Smen
Henke

Last edited:

RASET

Kör streetbike pb 6.36 201m. Team WCX
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Fireblade snart 997cc och en Pro street bike Susuki+turbo
`sgb``.............. `psb``..... ´sb´´....... mc Out``....´´stg``..Hbo.....HD
Segerberg....... Robban........EVA............................. Jojje....Nisse....
Grönvall........ . Janne? ......Karolina
Moren
Smen
Henke
Janne?

micke gsx1300r

Ny medlem
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
hayabusa
Segerberg....... Robban........EVA............................. Jojje....Nisse....
Moren.............................micke #15. :tuttar
Smen
Henke
Janne?

PÄR-EVE

Ny medlem
Gick med
6 Oct 2005
Hoj
suzukigsxr1100turbo
micke gsx1300r skrev:
Moren.............................micke #15. :tuttar
Smen
Henke
Janne?
PÄR-EVE

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag