Spirit
Det är farligt att leva - man kan dö!
Jag kan inte annat än gratulera till att du är så förträfflig i ditt framförande av ditt fordon att du inte behöver teknisk assistans. Jag ställer mig dock frågande:
1. Har du alltid varit så duktig? Föddes du med denna färdighet, eller lärde du dig allt du kan på körskolan? Vanligtvis brukar ju folk lära sig med hjälp av erfarenhet, något som ofta tar ett tag att skaffa sig. Jag tog mitt kort i år, och har inte skaffat mig så mycket. Jag ber verkligen många gånger om ursäkt för detta, egentligen borde jag kanske avstå från att köra min mc (med ABS) så att du och resten av "broms-eliten" kan få ha vägarna för er själva...
2. Har du någonsin varit med om en situation då du inte undrar om det ska smälla, utan istället bara kan konstatera att det ska det, med följande pling-plong-taxiresa (om du har tur), hur din sambo kommer att reagera osv. De flesta skulle i denna situation panikbromsa (jag vet, utom du), hur bra de än är att bromsa under "normala" förhållanden.
Men tack för ditt bidrag till min frågeställning, jag har verkligen blivit en bättre människa efter dina visdomsord, och kommer hädanefter lägga hojåkandet på hyllan, då jag, tvärtemot dig, inte är en bromsexpert (än)...
Bästa inlägget på länge!