Vilka "roliga" hojar finns med ABS?

Spirit

Det är farligt att leva - man kan dö!
Gick med
24 Sep 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Triumph Explorer
Jag kan inte annat än gratulera till att du är så förträfflig i ditt framförande av ditt fordon att du inte behöver teknisk assistans. Jag ställer mig dock frågande:

1. Har du alltid varit så duktig? Föddes du med denna färdighet, eller lärde du dig allt du kan på körskolan? Vanligtvis brukar ju folk lära sig med hjälp av erfarenhet, något som ofta tar ett tag att skaffa sig. Jag tog mitt kort i år, och har inte skaffat mig så mycket. Jag ber verkligen många gånger om ursäkt för detta, egentligen borde jag kanske avstå från att köra min mc (med ABS) så att du och resten av "broms-eliten" kan få ha vägarna för er själva...

2. Har du någonsin varit med om en situation då du inte undrar om det ska smälla, utan istället bara kan konstatera att det ska det, med följande pling-plong-taxiresa (om du har tur), hur din sambo kommer att reagera osv. De flesta skulle i denna situation panikbromsa (jag vet, utom du), hur bra de än är att bromsa under "normala" förhållanden.

Men tack för ditt bidrag till min frågeställning, jag har verkligen blivit en bättre människa efter dina visdomsord, och kommer hädanefter lägga hojåkandet på hyllan, då jag, tvärtemot dig, inte är en bromsexpert (än)...

:tummenupp :tummenupp :tummenupp
Bästa inlägget på länge!
 

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Det har pratats om att sv 650 ska kunna fås med det i kommande årsmodeller kanske t om från årsmodell 2008?.

Er6 an går att få med det tillvalet (hojen på bilden)Många som tycker att det är en roligt hoj. :tummenupp

Å nej r6an har inte abs ;)

/Lena
 

Bifogat

  • w288h216_0000034044993662.jpg
    w288h216_0000034044993662.jpg
    18.2 KB · Visningar: 59
Last edited:

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Jag kan inte annat än gratulera till att du är så förträfflig i ditt framförande av ditt fordon att du inte behöver teknisk assistans. Jag ställer mig dock frågande:

1. Har du alltid varit så duktig? Föddes du med denna färdighet, eller lärde du dig allt du kan på körskolan? Vanligtvis brukar ju folk lära sig med hjälp av erfarenhet, något som ofta tar ett tag att skaffa sig. Jag tog mitt kort i år, och har inte skaffat mig så mycket. Jag ber verkligen många gånger om ursäkt för detta, egentligen borde jag kanske avstå från att köra min mc (med ABS) så att du och resten av "broms-eliten" kan få ha vägarna för er själva...

2. Har du någonsin varit med om en situation då du inte undrar om det ska smälla, utan istället bara kan konstatera att det ska det, med följande pling-plong-taxiresa (om du har tur), hur din sambo kommer att reagera osv. De flesta skulle i denna situation panikbromsa (jag vet, utom du), hur bra de än är att bromsa under "normala" förhållanden.

Men tack för ditt bidrag till min frågeställning, jag har verkligen blivit en bättre människa efter dina visdomsord, och kommer hädanefter lägga hojåkandet på hyllan, då jag, tvärtemot dig, inte är en bromsexpert (än)...

:rofl
 

Hazzeman

Ny medlem
Gick med
18 Sep 2005
Ort
I sandiga viken
Hoj
En gul/svart!
".....allt utom kastom och gåldving... Förslag?"

En Tiger såklart?!? :tummenupp Jaja, jag är väl lite partisk, men men....
triumph-tiger-1050.jpg
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
Först tänkte jag säga att det bara är FZ1-S som finns med abs, men såg nu att N också finns, isf rekommenderar jag den starkt, svinkul hoj till helt ok försäkringspremie, 1a året fås med vagnskadegaranti :tummenupp

Undra om det kostar båda pungkulorna att eftermontera?


kanske billigare o byta upp sig varje år o få vagnskadegaranti än o pröjsa försäkring. :va
 

The Duck

Tvivelaktig figur
Gick med
5 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki Z750 -07
Måste bara fråga eftersom du säger att du vill byta upp dig, är z750 -07 slö/tam? Har nämligen lite funderingar på en fabriksfighter och har haft den modellen i åtanke. Fast är den slö så går den bort! :)

Inte slö, har förvisso inget att jämföra med, men anledningen till att jag byter har inget med motorstyrkan att göra, jag är helt enkelt en sån där prylbög som måste ha det senaste, annars gör min bristande storlek sig alltför påmind... Det är en mycket trevlig båge, kan inte påpeka något speciellt som är dåligt... Jo förresten, orginalljuddämparen är inte bara ful, den är anskrämlig
 

TMY

Medlem
Gick med
24 Aug 2006
Ort
Västerås
Hoj
2019 Ducati Scrambler CR
Inte slö, har förvisso inget att jämföra med, men anledningen till att jag byter har inget med motorstyrkan att göra, jag är helt enkelt en sån där prylbög som måste ha det senaste, annars gör min bristande storlek sig alltför påmind... Det är en mycket trevlig båge, kan inte påpeka något speciellt som är dåligt... Jo förresten, orginalljuddämparen är inte bara ful, den är anskrämlig

Ok, ja snyggare dämpare finns det, det kan jag hålla med om..! Tur att det är lätt åtgärdat! :)

Får väl se om jag får min hoj såld i höst, då kanske jag tittar närmare på modellen! Hur är den att skjutsa på? Sitter cheyen bra därbak?
 

The Duck

Tvivelaktig figur
Gick med
5 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki Z750 -07
Ok, ja snyggare dämpare finns det, det kan jag hålla med om..! Tur att det är lätt åtgärdat! :)

Får väl se om jag får min hoj såld i höst, då kanske jag tittar närmare på modellen! Hur är den att skjutsa på? Sitter cheyen bra därbak?

Du har PM
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top