Vilka ska köra GGN i år???

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
Gixxer Jonas skrev:
Jag kommer att köra så. Har väl samma tank som du. CRF 250 -04.
Tanka fullt något träningspass. Tag tid hur länge du är ute och fyll upp.
Uträkningen klarar du. 2.7 varv borde väl gå på 2 timmar för att hinna förbi fjärde gången inom 3 timmar..

Då kör jag på det, och om det inte funkar så vet jag vems oljeplugg jag ska dra nästa säsong... :D

Hansen

#68 Formerly known as Gixxer Jonas
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
GSXR 1000
ChaosX skrev:
Min bergare drar ca 3l/timmen på crossbana.

Det gör min mé. Fast Gotland är skillnad.
Mycket mer gas under ett crosspass än när man surar runt på kalkstenen.

Jag tankar efter 3 varv. Ni får göra som ni vill..

ChaosX

Våga vägra väg!!!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Husqvarna 250 CR 03
Nedräkningen har börjat!
Själv ska jag byta däck, justera ventiler och gå igenom hijen imorgon så den är i bra skick innan vi ses på Tofta.

Nån som vill dra en bärs på kvällen?

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
oscar skrev:
Min hoj ligger i bitar i garaget och gaffeln är i Kristianstad.... :gnissla
Nänänä... Inge sånt snack nu. Du åker dit och du vinner :fakta :mad:

Ditt motto: Seger eller döden

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
Bingo skrev:
Nänänä... Inge sånt snack nu. Du åker dit och du vinner :fakta :mad:

Ditt motto: Seger eller döden

Om jag slår Sölebo o GixxerJonasså räknar jag det som vinst! Även den där ChaosX ska få spö på både GGN och Saxtorp helgen efter! Gaffeln är förresten hos Alakhai för att bli kitad med Öhlins 2,5w-olja... Har man nått som har med Öhlins att göra på hojen (även om det så bara är ett klistermärke) så kan det ju inte gå annat än bra!

Gick med
26 Jun 2004
Hoj
Husa
Fighterized skrev:
Hehe, fast änn värre är det nog om man vurpar i starten.
Jag kan tänka mig att det är som starten i Vasaloppet, faller en faller alla!
Att det sedan finns dårar som ropar: "ur spår" i värsta start-gröten är helt otroligt :kocko :D

Vurpar en så faller oftast ingen mer konstigt nog :va
Så vässa armbågarna å glöm nu inte vatten flaskan så kör ni som vett villingar...
ja sitter i hästskon å kollar på när ni har gyttje brottning med era cyklar :rofl

Mr.Jim

Hellre DÖD än vanärad...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
1. ZoulFly, startnr 1422
2. Gixxer-Jonas, 404
3. FreddaAbborre, 1366 tror jag
4. oscar, 1468, på en nyinförskaffad dieselcross
5. ChaosX, 1160, Husaberg FC600
6. Mr.Jim 1623 Honda CRFX250

Och jag ska spruta dynga på ZoulFly varje varv jag passerar honom :arsele

ChaosX

Våga vägra väg!!!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Husqvarna 250 CR 03
Säsongen är över för min del.
Det var en dåre som inte alls kunde köra som låg framför mig. Jag tänkte köra om honom och just då kom det ett stalpigt parti. När jag har 3:an i och drar på så studsar killen framför mig av hojen. Som tur var så var man på alerten och fick tokbromsa för att inte köra på honom. Sedan vet jag inte vad som hände men jag tror att nu när man analyserat det hela så körde jag kanske över hans hoj men i nästa sekund var allt bara kaos och jag låg dubbelvikt under en annan hoj.

Smällen var enorm och sedan vet jag inte så mycket mer än att nån ropade om jag var okej och jag var loss från hojen. Jag sa att jag var ok och tyckte det då. Jag såg folk som vinkade gulflagg, tittade på min stackars bergare och den låg i fel riktning. När jag tog upp hojen hade kopplingen gått åt helvete och kylarn var spräckt men jag tog mig till tankdepån. Där känner jag mig lite smått yr och har ont i foten och andra delar av kroppen. Jag bröt tävlingen efter ett halvt varv tackvare en jävla klant i spåret.

Anledningen till att det var en klant var att han trots det var ett fint och jämnt parti körde över hela banan och flaxade med ben och armar som om det var första gången på en dirtbike.

På kvällen hade jag kryckor och foten var stor som en fotboll. Inget är brutet tack och lov och ingen hjärnskakning. Sanslöst ont i axeln har jag dock.
Hjälmen är repad rejält och har 6-8 mm djupa repor samt är skrapad nästan över hela. Hojen ska lagas och ställas i vinterförvar och jag ska vila inför nästa säsong.

gixxermf

NRT
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
-
ChaosX skrev:
Säsongen är över för min del.
Det var en dåre som inte alls kunde köra som låg framför mig.

Anledningen till att det var en klant var att han trots det var ett fint och jämnt parti körde över hela banan och flaxade med ben och armar som om det var första gången på en dirtbike.

Varför körde du inte i tävlingklassen??
Du som är så duktig tänkte jag på??
Och hur kunde han ligga före dig om han var så dålig??

ChaosX

Våga vägra väg!!!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Husqvarna 250 CR 03
gixxermf skrev:
Varför körde du inte i tävlingklassen??
Du som är så duktig tänkte jag på??
Och hur kunde han ligga före dig om han var så dålig??

Jag kan köra men jag är inte världsmästare. Han låg väl före mig för att jag kom ifatt honom, han kanske startade i klassen före mig? Det är väl inget fel om man är nybörjare? Men, om man hör att någon är bakom så ska man väl försöka lämna spår? Fel eller? Jag är inte direkt upplaggd för spydigheter.
:rolleyes:

Stolten

Team Starköl Racing
Gick med
1 Sep 2004
Hoj
Husaberg 570
ChaosX skrev:
Men, om man hör att någon är bakom så ska man väl försöka lämna spår? Fel eller?

Ska man om får man köra om, särskilt på en sådan stor tävling där det kommer hojar hela tiden...

gixxermf

NRT
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
-
ChaosX skrev:
Jag kan köra men jag är inte världsmästare. Han låg väl före mig för att jag kom ifatt honom, han kanske startade i klassen före mig? Det är väl inget fel om man är nybörjare? Men, om man hör att någon är bakom så ska man väl försöka lämna spår? Fel eller? Jag är inte direkt upplaggd för spydigheter.

Det är ALDRIG den som ligger först som ska lämna spår... han ska hålla sitt spår!
Är man snabbare så tar man sig om ändå!
Helt klart tråkigt att du skadade dig, men klanka ner på någon i en sån smäll är helt fel.
Du kan aldrig skylla på någon som låg framför! :fakta

ZoulFly

RR-pensio
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gixxer 1000/CRF 250 R
ChaosX skrev:

Det ligger ju ALLTID nån bakom, i princip i alla fall, så det är inte helt lätt att avgöra när nån är på gång att köra om. Och det kostar ju rätt mkt kraft att hela tiden åka runt och tänka på att släppa om folk, framför allt om man är nybörjare. Det är tyvärr sånt där som händer när det är så många av varierande skicklighet som är ute och åker.

Och hur lätt är det EGENTLIGEN att hålla spåret på den där eländiga, steniga, hala, äckliga, jobbiga stalpiga banan??? F*n, f*n, f*n...det är inte många meter som är roliga...men nästa år ska jag försöka få ihop dom där 5 varven :)

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
RESULTAT!!!! Hur gick det Hansen Oscar å Zoulfly.....? Vem vann RR-mästerskapet?
Moss

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...