Fixx skrev:Men den var juh tjej körd. Allt är mycket bättre då
Passa dig din bonnläpp!!!!
Fixx skrev:Men den var juh tjej körd. Allt är mycket bättre då
Hansen skrev:Om du resonerar så här, så har du nog själv inte kommit särskilt långt.. Du blev säkert omkörd flera gånger ... Lämnade du plats???
Själv försökte jag i möjligaste mån hålla mitt spår, det gör det lättare för alla.
Pebl skrev:Enduroreglementet föreskriver faktiskt att långsamamre förare skall lämna fri väg åt snabbare förare som kommer ikapp, något som crossförare på vift sällan uppfattar.QUOTE]
Har du provat GGN själv någon gång??
Hansen skrev:Har du provat GGN själv någon gång??
Pebl skrev:Enduroreglementet föreskriver faktiskt att långsamamre förare skall lämna fri väg åt snabbare förare som kommer ikapp, något som crossförare på vift sällan uppfattar. Spelar iofs inte så stor roll i GGN där det är brett som en motorväg.
ChaosX skrev:Jo det gör det... Speciellt när det är helt folk som man ser är helt nya på denna sport och inte riktigt vet hur hojen fungerar på olika underlag eller har fått upp rutinen ännu.
Jag menar nu inte att alla är så eller att jag är världens bästa förare men kommer man ifatt någon så ska man ju helst kunna köra om utan att bli utsatt för fara pga av att föraren framför kör sicksack över spåret. Det är mer än jag som reagerat på sådant. Ni ska inte ta åt er ni som gör det.
ChaosX skrev:Jo det gör det... Speciellt när det är helt folk som man ser är helt nya på denna sport och inte riktigt vet hur hojen fungerar på olika underlag eller har fått upp rutinen ännu.
Jag menar nu inte att alla är så eller att jag är världens bästa förare men kommer man ifatt någon så ska man ju helst kunna köra om utan att bli utsatt för fara pga av att föraren framför kör sicksack över spåret. Det är mer än jag som reagerat på sådant. Ni ska inte ta åt er ni som gör det.
Bingo skrev:Ditt motto: Seger eller döden
gixxermf skrev:Jag har kört flera gånger, dock inte i år, och aldrig kört mindre än 5 varv.
Efter som det är så brett runt i stort sett hela slingan så förstår jag inte hur du kan tycka att det är mycket folk i vägen... det finns alltid plats för omkörning med marginal, det är ju inga små stigar man åker på direkt, och kan man inte göra en säker omkörning så kan man lika gärna skita i det.
gixxermf skrev:Jag har kört flera gånger, dock inte i år, och aldrig kört mindre än 5 varv.
Efter som det är så brett runt i stort sett hela slingan så förstår jag inte hur du kan tycka att det är mycket folk i vägen... det finns alltid plats för omkörning med marginal, det är ju inga små stigar man åker på direkt, och kan man inte göra en säker omkörning så kan man lika gärna skita i det.
ChaosX skrev:När folk kör i sicksack spelar det ingen roll HUR brett det är. Och... Just vid det tillfället jag skulle om verkade allt vara säkert.
Då du kört så många gånger måste du ju antingen vara absolut först eller sist för att inte köra ihop med folk. Alla som jag snackade med eller känner råkade ut för samma problem och det var allt från amatörer till elitåkare men de kan ju ha fel eller?
FreddaAbborre skrev:Om man får en bra start vill säga, annars är det cruisa första varvet. Knapert med utrymme för omkörning om man inte ska köra för fult...
ChaosX skrev:När folk kör i sicksack spelar det ingen roll HUR brett det är. Och... Just vid det tillfället jag skulle om verkade allt vara säkert.
Då du kört så många gånger måste du ju antingen vara absolut först eller sist för att inte köra ihop med folk. Alla som jag snackade med eller känner råkade ut för samma problem och det var allt från amatörer till elitåkare men de kan ju ha fel eller?
gixxermf skrev:Är man elitåkare när man startar i tävlingsklassen eller??
Dom som klagar på att det är mycket folk ivägen är dom som tror att dom är bättre än vad dom är... Så är det!
ChaosX skrev:Motions eller tävlingsklass... Ska man inte köra om folk då? Om det är 1500 man i spåret så blir det trångt om det inte är så att man gillar läget och lägger sig bakom en som lite långsammare än vad man själv gör och tycker det är lagom.
Och, tycker du inte att det blir trångt så måste du kört utanför markeringarna.
gixxermf skrev:Jag sa inte att det inte var trångt.
Du sa att du hade pratat med elitåkare och då frågade jag om man var elitåkare när man åkte tävlingklass?
En tävlingsmänniska inser att det är lika för alla och inte gnäller om att det är trångt och skyller på andra när man har gjort ett misstag!
Och, ja, jag har kört utanför banmarkeringarna!
ChaosX skrev:Självklart är det lika för alla men det behöver faktiskt inte bero sig själv att det strul. Eller? André var ju inte ansvarig för den olyckan som hände eller?
Nu släpper vi detta gnället tycker jag... Även om du är en höjdarförare så innebär det inte att det kan bli andra skumma fel på en tävling..
Vid senaste sponsorkonferensen bestämde vi att det blir ditt motto till premiären 2005. Nu vet du!Hagster skrev:Tycker jag känner igen det där...
Bingo skrev:Vid senaste sponsorkonferensen bestämde vi att det blir ditt motto till premiären 2005. Nu vet du!
Hmmm... Men har du verkligen ansträngt dig då?Hagster skrev:Okej! Då vet jag. Men jag har fortfarande inte hittat några groupies som vill ha ditt telefonnummer...
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
ExploreBike: Baltikum
Baltikum är en fantastisk d... |
|
Lego Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
|
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |