Vilka ska man hälsa på?

OooGeeDoo

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2007
Ort
Jönköping
Hoj
Kawa ER6N ABS 07:a
Är Du på riktigt eller?

Hälsa på de Du vill hälsa på!

Varför måste Du ställa den frågan i ett sporthojsforum?

Jag har kört sporthoj sen 1976 och när jag känner för att hälsa så hälsar jag även ibland på moppar, vem bryr sig 2-hjul är väl egentligen grundfundamentet för hojåkande------------>fan jag ska t o m börja morsa på cyklister

Kom igen nu. Man kan inte alltid göra det man VILL göra. Det kan gå illa då eftersom alla inte är lika funtade.
Jag är nybliven MC-förarare och vill bara bevara den fina sed MC-förare verkar ha, så jag ber om råd och det tycker jag att jag har fått.
 

Itacha75

V.I.F. min älskade vän Norton
Gick med
23 Nov 2003
Ort
Vallentuna
Hoj
R1 '16, SV 650 S '03
Hälsa inte på någon så slipper du bry dig. Finns redan en miljon trådar om detta onödiga ämne.

Du ska se att din ändlösa PMS går över när du köper hoj igen. :pannkyss

I mörker är det förbannat svårt att reda ut vad det är för sorts av tvåhjuligt fordon som kommer rullande i motsatt fil, men tips; håll ögona på din del av vägen. :gnissla Annars så vinka på för f*n! Jag menar, man blir ju alltid lite så där småglad när någon hälsar, även om man inte har tid/hinner hälsa tillbaka. :)
 

Bollebus

SINGEL
Gick med
9 Jun 2004
Ort
Borås
Hoj
Hojlös
Tycker att man ska hälsa på sina med människor MC men många lyfter bara på fingrarna å håller kvar handen på styret

tycker man ska lägga ut hela handen :)

hälsar på alla mc ( inte moppedister iaf)

//Bolle
 

Kraftfull

Återfallsknutte
Gick med
14 Jan 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Honda ST 1300
Jag hälsar på alla MC. Jag tycker det är en kul grej som visar på allas gemensamma intresse, oavsett vilken typ av hoj man kör.

När jag var ute och körde i mitten av december -06 i en av de två rondellerna på Radiovägen (för de som känner till Västra Frölunda) mötte jag en MC-polis. Eftersom man inte möter alltför många motorcyklar i mitten av december stirrade jag nog lika fånigt på honom som han stirrade på mig. Dock hälsade han först! :yoparty

Även om jag kör ett riktigt touringlok i form av ST1300 (och egentligen är på fel forum :va) hälsar nästan alla sporthojar på mig. Däremot är vissa custompôjkar segare på hälsandet!
 

Kodden

Som senap ska vara: söt, stark och grov.
Gick med
10 Feb 2005
Ort
jöttlabörrj
Hoj
Supkerduke(såld!)
Även om jag kör ett riktigt touringlok i form av ST1300 (och egentligen är på fel forum :va) hälsar nästan alla sporthojar på mig. Däremot är vissa custompôjkar segare på hälsandet!

Min teori = att det är alla fransar och skit som är ivägen, de ser dig helt enkelt inte. :tummenupp
 

Strömma1

Strömma
Gick med
2 Jun 2006
Ort
Jodå...
Hoj
GSX 1100 EF/ES
Jag har faktist fått handen av flera Guld Wingar:D
Vilket iaf måste vara bättre en att få fingret kanske :va

Måste ju anses som ganska modigt av kaptenen iofs, men det är ju inte utan att man då undrar vem som rattar skutan, för att släppa rodret med en hand på en på en sådan farkost är nog inte att rekomendera :rolleyes:

Men numera går dom väl förstås på autopilot så länge dom är inomskärs, och i annat fall så är det väl lotskrav som gäller, och då är det ju inte så svårt för kaptenen att stå på bryggan och vinka :D
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top