Vilka skall ut på äventyr i sommar??

"Offe"

Va è där för fel på folk
Gick med
17 May 2007
Hoj
Ducati 749s mono
börjar en tuff vecka i västervik på mc-dagarna

sen fortsätter uppåt i sverige så långt vi orkar.. har tre veckor på oss tänkte vi så förmodligen kommer vi långt:)

hoppas att man kan få kaffe några ställen på vägen;)

jag och en väninna!!! oki, då kommer ja 2 mil bak å kör själv!!:D

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Hoj
Thruxton, röd!
Körde till San Marino och tillbaks via tyskland, tjeckien, slovenien, österrike, tyskland i augusti/september 2007. Tänker nog göra något liknande med ett annat slutmål i år.
Lite mer tid på småvägar i norra italien kanske.

kraschpuck

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2004
Hoj
Yamaha R6, KTM 450sxf
varför vänta tills sommaren! Här är dagens äventyr som består av en kingquad 700cc o en traktorslang :tummenupp Resultatet efter något varv var snöigt och stort leende på läpparna!

Bifogat

• n661220711_561576_2945.jpg
    n661220711_561576_2945.jpg
    38.2 KB · Visningar: 102
  • n661220711_561582_1103.jpg
    n661220711_561582_1103.jpg
    43.3 KB · Visningar: 143

hojbrud

Snigelgruppen
Gick med
4 Feb 2005
Hoj
Såld!! Z1000-06
jag och en väninna!!! oki, då kommer ja 2 mil bak å kör själv!!:D

oj, klumpigt uttryckt av mig..

jag och Bandittjej ska ut och kör hoj i sommar...
du vet den tjejen som övningskörde med dig??
:arsele :tuttar
ja du får köra 2 mil efter oss. för du hinner aldrig komma framför oss:D :D

Men du är inte välkommen på våran Tjej-semester.....
hur ska vi kunna ragga killar då???:tungan :tungan

cbr-fireblade

Ny medlem
Gick med
22 Dec 2007
Hoj
Fireblade
Jag ska dra till spanien med en polare. Är ingen annan som är så dum att åka så långt:tummenupp eller? Kanske någon annan som kan ge en liten uppfattning om hur det är? :D

Hei.
Jeg har vært i Spania flere ganger, men har alltid kjørt til Andorra og vært der noen dager for å kjøre i Pyrenene. Det som er viktig å tenke på når du kjører til Spania er å planlegge alle stopp. Det blir veldig fort varmt i en skinndress når gradestokken viser 35 grader i skyggen.
Om du kjører til Andorra er det hyggelige priser i en by som heter Encamp. Du kan prøve å bestille en studioleilighet på El Pederal, der er det garasje til mc og biler i kjelleren.
Kjører du fra Andorra og nedf til Spania, er det fint å kjøre mot Sort osv. en vei med mye svinger.
Jag anbefaler deg også til å kjøre innom Willa Löwenhertz i Beverungen når du kjører nedover eller oppover
Du kan øgså kjøre til Hamburg (Altona) og ta mc med på toget (Autozug) til Narbonne i syd Frankrike, da er det bare noen mil til Andorra og grensen til Spania.
Håper dere får en fin tur.

"Offe"

Va è där för fel på folk
Gick med
17 May 2007
Hoj
Ducati 749s mono
oj, klumpigt uttryckt av mig..

jag och Bandittjej ska ut och kör hoj i sommar...
du vet den tjejen som övningskörde med dig??
:arsele :tuttar
ja du får köra 2 mil efter oss. för du hinner aldrig komma framför oss:D :D

Men du är inte välkommen på våran Tjej-semester.....
hur ska vi kunna ragga killar då???:tungan :tungan

HAHA:yoparty Nä framför er vågar man nog inte köra! mest för er egen säkerhet, kör ni bara å titta på min fina kropp och vips så ligger ni i diket:arsele och man har ju inte tid å trösta små flikker på sin semester:D

Så du får köra lite fort då eller? :D

nee mest så dom får lite tid att planera sin körning, så kan man själv ligga bak å leka lite:tuttar :D

Last edited:

hojbrud

Snigelgruppen
Gick med
4 Feb 2005
Hoj
Såld!! Z1000-06
HAHA:yoparty Nä framför er vågar man nog inte köra! mest för er egen säkerhet, kör ni bara å titta på min fina kropp och vips så ligger ni i diket:arsele och man har ju inte tid å trösta små flikker på sin semester:D

haha små och små... det kan jag inte påstå att vi e små:tuttar :tuttar
men tuttar har vi...
:tungan och köra hoj kan vi:yoparty

men jag menar det, du får inte hänga med oss. för vem ska vi ragga på om den snyggaste killen redan sitter hos oss??

Tunis

MNK är min gud.
Gick med
24 Apr 2007
Hoj
2002 års Buell
Har tänkt att dra själv (eller om man får med sig någon) och fara till "världens bästa väg" som Top Gear utsåg förra året. Ska ligga någonstanns emellan Schweiz och Davos (Italien). Har väl inte så mycket erfarenhet av Europa-körning; desto mer att lära sig och upptäcka! :D....

Sebastian_K

Nybörjare
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
1996, Honda XRV750, KTM 990 Adventure 2012
Blir som det ser ut nu en norrlandstur och hälsa på släkten i Tornedalen, får se hur lång tur det blir. Åker ensam som det ser ut nu, men vill någon göra sällskap så hör av er. Siktar på att ha semester juni-juli någonstans.

Sen blir det nog några helgturer också skulle jag kunna tänka mig.

Cornsnake

Ride Hard Die Free
Gick med
24 Aug 2005
Hoj
2007 KTM 990 Adv
I juli åker jag och bruden ner till Spanien och hennes päron åker bil ner, ska bo 1v i Torrevieja. Sen så på hemvägen blir det österrike.

Kommer bli den längsta tripp på mc som jag någonsin gjort alla fall. Men med en KTM 990 samt airhawk dynor så ska det nog lösa sig.

/Jon

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
I juli åker jag och bruden ner till Spanien och hennes päron åker bil ner, ska bo 1v i Torrevieja. Sen så på hemvägen blir det österrike.

Kommer bli den längsta tripp på mc som jag någonsin gjort alla fall. Men med en KTM 990 samt airhawk dynor så ska det nog lösa sig.

/Jon

Det blir kanon. Se till att välja de minsta vägarna bara. Inte bara små asfaltsvägar, utan leta grus! Speciellt uppe i bergen blir det riktigt fint!

Paxel

Green Meanie
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
En gul Daytona 675
Frankrike, Spanien och resten av västra europa är väl inget äventyr. En kompis och jag planerar en trip till Krim i sommar. Det lär bli ett äventyr på en sporthoj :yoparty Ska bara ta reda på hur lätt det är att få tag på blyfri bensin i den delen av världen, eller får man väl konvertera till diesel :)

Hellsinger

Leave my tortilla´s alone!
Gick med
4 Dec 2005
Hoj
Honda CBR100RR-08
Det blir en resa till Rom i sommar. Jag langtar som fan! :tummenupp

Är det R1:an du åker till Rom på? Jag å en polare har liknande planer, vad väljer du att köra på för däck? Pilot Power å liknande är väl slut typ halvvägs.. Är det pilot sport eller möjligtvis pilot road 2 som gäller?

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
R1 2007
Är det R1:an du åker till Rom på? Jag å en polare har liknande planer, vad väljer du att köra på för däck? Pilot Power å liknande är väl slut typ halvvägs.. Är det pilot sport eller möjligtvis pilot road 2 som gäller?

Japp det blir R1:an. Min tanke är att slänga på ett par Dunlop GP Race. Jag är övertygad om att de kommer att räcka. Annars så lär ju ett par Pilot Power DC gå bra. Annars får man köpa ett par nya på vägen :)

När ska ni åka dit?

Hellsinger

Leave my tortilla´s alone!
Gick med
4 Dec 2005
Hoj
Honda CBR100RR-08
Japp det blir R1:an. Min tanke är att slänga på ett par Dunlop GP Race. Jag är övertygad om att de kommer att räcka. Annars så lär ju ett par Pilot Power DC gå bra. Annars får man köpa ett par nya på vägen :)

När ska ni åka dit?

Det blir en eller två veckor in i juli. Vi tänkte eventuellt åka tåg ner till paris eller så nära franska gränsen som möjligt och börja där för å korta ner turen lite, sedan paris å vidare till normandie å ner längs kusten, sedan rivieran o alperna ner till rom och upp igen förbi venedig och så vidare på nått vis...
Planerad restid ca 5 veckor...

Inshala eller vad man säger..? :yoparty

Louie

Louie
Gick med
13 Jun 2003
Hoj
Sv1000s -07
Jag och en polare börjar sommaren med en tur över till Irland o titta på Northwest 200:yoparty , Blir nog till att åka över Frankrike hem Sticker 10maj o kommer hem i början av Juni, Hoppas på mycket härliga vägar!

odde_333

in ut slut!
Gick med
9 May 2006
Hoj
KTM 640
Alperna blir det troligen me min s3:A ngn som vart å kört i de kurviga begen i?

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha