Vilka skall ut på äventyr i sommar??

Jonny trajja

Medlem
Gick med
10 Sep 2004
Hoj
Triumph sprint st -10 (svart)
ta er ner till österike och norra Italien!!! de finns ju en massa fina vägar, spelar ingen roll vilket håll man svänger åt:tummenupp
om ni tycker det är långt så ställ hojen på tåget och ta en öl i resturang vagnen. :) och dom har ganska bra sängar på tågen så förhoppningsvis vaknar man utvilad i södra tyskland eller österike!!:yoparty

Rebecka

Ny medlem
Gick med
2 Aug 2007
Hoj
Honda CBR 600f-99
Ska folk ut i sommar eller? Jag är suden på Italien men de från min klubb ska vara hemma i sommer... tips tack!

Har tänkt att dra själv (eller om man får med sig någon) och fara till "världens bästa väg" som Top Gear utsåg förra året. Ska ligga någonstanns emellan Schweiz och Davos (Italien). Har väl inte så mycket erfarenhet av Europa-körning; desto mer att lära sig och upptäcka! :D....
Kör hårt!:tummenupp

Last edited:

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Hoj
Harleys...
Först blir det juh Lelle träffen. Sedan bär det av med en skåp bil med 2st hojar i ner till croatien för att där nere bränna runt lite och kanske testa någon bana :yoparty

///Micke

Macaper

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2006
Hoj
kastrerad
Har tänkt att dra själv (eller om man får med sig någon) och fara till "världens bästa väg" som Top Gear utsåg förra året. Ska ligga någonstanns emellan Schweiz och Davos (Italien). Har väl inte så mycket erfarenhet av Europa-körning; desto mer att lära sig och upptäcka! :D....

Är själv sjukt sugen på att dundra ner i Europa 2 veckor i sommar och självfallet spana in både "världends bästa väg", men även några av de andra vägarna de körde igenom.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Jag håller det öppet. Har ännu inte kunnat bestämma mig för om det blir Island, Skottland eller Spanien i år. På hoj förståss.

Mina planer på att köra runt i Nepal omkullkastas med stor sannolikhet eftersom jag precis öppnat eget. Man kan inte få allt.

Jonson

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2007
Hoj
Buell 1125 R -08
yeeap ska med serbius o kolla moto GP i augusti men er6n får nog stå
för köra min gsx i stället

GSX-R-Mikko

Vill mycket, Kan inget...
Gick med
12 Aug 2007
Hoj
Kawasaki ZZR 1400 -07
Det får bli norge i sommar! :yoparty
Kanske inte nån direkt långtripp men kanske en 2-3 dagar...

Hade varit kul att sticka ner i Europa, synd man har så lite semester bara :huvet

J_Park

Socio #5052
Gick med
19 Nov 2005
Hoj
Ducati MTS 1000DS \n Triumph Daytona 675
Hoppas på en tur i/genom Tüskland, Frankrike, Belgien, Holland och Danmark i sommar. Under förutsättning att vädret är något stabilare än under föregående sommar.

Funderar på om man ska ta och investera i någon vräkig GPS eller om man ska köra en klassiker, dvs. dålig karta.

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
R1 2007
Ska folk ut i sommar eller? Jag är suden på Italien men de från min klubb ska vara hemma i sommer... tips tack!

Tipsen blir enkla; antingen så drar du ner en sväng själv eller så hänger du på några härifrån. Vi e ju trots allt ett par gäng som åker ner vid lite olika tillfällen :)

Tunis

MNK är min gud.
Gick med
24 Apr 2007
Hoj
2002 års Buell

Kör hårt!:tummenupp

Är själv sjukt sugen på att dundra ner i Europa 2 veckor i sommar och självfallet spana in både "världends bästa väg", men även några av de andra vägarna de körde igenom.

Tack tack :D... Om ni vill ha sällskap till Italien så åker jag gärna med någon/er. PM:a om det känns intressant. Jag har själv inget direkt resesällskap som det ser ut just nu. :)... Tänker åka oavsett om någon kommer med mig. Men ju fler desto roligare! :D Vore spännande och åka med folk man aldrig träffat förut heller.

Macaper

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2006
Hoj
kastrerad
Tack tack :D... Om ni vill ha sällskap till Italien så åker jag gärna med någon/er. PM:a om det känns intressant. Jag har själv inget direkt resesällskap som det ser ut just nu. :)... Tänker åka oavsett om någon kommer med mig. Men ju fler desto roligare! :D Vore spännande och åka med folk man aldrig träffat förut heller.

Sällskap skulle helt klart vara trevligare. Körde hela 2007 solo och det är iofs skönt vissa dagar, men är nog mer sällskaps benägen :D

Vi får väl dra igång en liten tråd där man kan planera vart resan får gå och på vilket sätt under vilka tider. Sedan är det bara för folk att "signa" upp.

Tunis

MNK är min gud.
Gick med
24 Apr 2007
Hoj
2002 års Buell
Sällskap skulle helt klart vara trevligare. Körde hela 2007 solo och det är iofs skönt vissa dagar, men är nog mer sällskaps benägen :D

Vi får väl dra igång en liten tråd där man kan planera vart resan får gå och på vilket sätt under vilka tider. Sedan är det bara för folk att "signa" upp.

Låter som en toppen idé! :tummenupp Men det är kanske lite för tidigt än sålänge. Får väl se längre fram på säsongen då!

Macaper

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2006
Hoj
kastrerad
Låter som en toppen idé! :tummenupp Men det är kanske lite för tidigt än sålänge. Får väl se längre fram på säsongen då!

Väldigt tidigt. Vet inte ens när jag ska ha semester än, bara att jag ska ha och att jag ska dra iväg minst 1 vecka och köra hoj.

Var lite sugen på att göra ett stopp på en dag eller två på rivieran också. Ligger ju flera bra städer på rad, med mycket söta tjejer och bra väder och sköna klubbar. Så såg fram för mig 3 dagars åkande som avslutas i ex. Nice, Saint-Tropez, Cannes eller liknande, sedan 1-2 dagar uppehåll med lite solande och festande, sedan 3-4 dagar hojande igen och så avsluta hemma. Något i den stilen.

Last edited:

carleson

Gillar kurvor
Gick med
7 Mar 2006
Hoj
Fazer 1000, R1 ?
Jag och två kompisar ska ta en vecka i SydNorge, Lysebotn, Stavanger, Odda, Hardangervidda. Blir fint. Har kört mycket i NordNorge förut men aldrig varit söder om Oslo.
Fattar inte hur man kan åka i stora gäng. Jag menar hur kommer ni överens om vilken väg ni ska ta? Eller bestämmer ngn och de andra bara hänger på?

Hasse12

Hasse
Gick med
18 Feb 2005
Hoj
Yamaha R6
Jag och 5 kompisar skall till Norge " Trollstigen som längst upp sen
Bergen därefter får vi se, jag gillar Stavanger. 1aug åker vi 1 vecka ..

carleson

Gillar kurvor
Gick med
7 Mar 2006
Hoj
Fazer 1000, R1 ?
Jag och 5 kompisar skall till Norge " Trollstigen som längst upp sen
Bergen därefter får vi se, jag gillar Stavanger. 1aug åker vi 1 vecka ..
Ah se där, då är vi i Norge samtidigt :)
Och från småland oxå, trevligt!
Du, vad bör man inte missa vid Stavanger?

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha