Vilka skall ut på äventyr i sommar??

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
R1 2007
Satte mig precis och skulle köpa tågbiljett på AutoZug. Tanken är att jag ska åka Hamburg-München. Från Hamburg går tåget mellan 21-22 på kvällen.

Det slog mig att jag glömt bort hur lång tid det tar att åka till Hamburg i lagom tempo. Hur lång tid tar det. 10 timmer, räcker det?

G-L

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2006
Hoj
Guzzi 1200 Stelvio NTX -12
Tre veckors åkande i år för 16-åriga dottern och mig (hon åker bakpå - 125'an är aningen klen över alperna och på autostrade).
Tält och sovsäck minst halva tiden, resten blir privatrum och billiga hotell (den ambitionen brukar sällan hålla men vi provar ett år till).
Målet är norra halvan av Italien men vägen dit/hem är minst lika viktig. Alltså inget tåg för oss.
Längtar redan!

RAT1

Ny medlem
Gick med
19 Jan 2008
Hoj
S3SE -09, S3 -06
Satte mig precis och skulle köpa tågbiljett på AutoZug. Tanken är att jag ska åka Hamburg-München. Från Hamburg går tåget mellan 21-22 på kvällen.

Det slog mig att jag glömt bort hur lång tid det tar att åka till Hamburg i lagom tempo. Hur lång tid tar det. 10 timmer, räcker det?

Tjena!
Antar att du menar från Stockholm. Åker du över Öresundsbron är det lite längre än Helsingborg/Helsingör men tar förmodligen lika lång tid. Från Malmö till Hamburg c. 35 mil + färjan Rödby-Puttgarden, där du kanske måste räkna med en timme med ev. väntetid. När jag åkte samma tur i höstas hamnade jag i kö norr om Hamburg, 4 km tog 1,5 timmar, inte ens med hoj tog man sig förbi. Dessutom måste du kolla på biljetten när det är ombordkörning-den tiden är viktig.
Summa summarum verkar 10 timmar lite snålt, med tanke på vad som händer på vägarna i dessa dagar.
Annars är Autozug riktigt bra! Lycka till!!

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
R1 2007
Tjena!
Antar att du menar från Stockholm.

Tack så mycket!

Resa till Rom
Nu var det bokat, 4 veckor borta. 4-5 dagar ner (ska åka omvägar och bara njuta av åkningen :) ) 1 vecka segling, några dagar att bara slappa och ligga i hängmattan och ev. kanske ngn lokal sväng runt om i Lazio/Toscana/Umbrien. Slutligen 4-5 dagar tillbaka till München.

Outward: HAMBURG ALT - MUENCHEN OST with AZ 1385
Loading: HAMBURG ALT on 06.06.08 from 20:35 h to 20:50 h
Arrival: MUENCHEN OST on 07.06.08 at 07:56 h

Return: MUENCHEN OST - HAMBURG ALT with AZ 41288
Loading: MUENCHEN OST on 03.07.08 from 21:20 h to 21:30 h
Arrival: HAMBURG ALT on 04.07.08 at 08:11 h

Om det finns ngn mer som ska åka den 6:e Juni så slår jag gärna följe om vi ska åt samma håll :)

Fan vad jag längtar efter semester!!! :yoparty

Skurken

Karisma som ett järnspett.
Gick med
29 Aug 2007
Hoj
790 Duke
Jag o Farsan drar väl runt med släpet på olika tävlingar i sommar. Första säsongen vettu. :D Om nu det räknas som ett äventyr, men det tkr jag iaf :yoparty

Midswede

Mys är inte Hardcore
Gick med
19 Jun 2007
Hoj
R6 -08
Jag ska försöka köra runt lite överallt i Sverige men eftersom jag aldrig varit längre borrut än arlanda så lutar det ju mot nordlig färd. :p

Bubbas

nähä, om man skulle...
Gick med
17 Mar 2005
Hoj
K 1300 Gin & Tonic
Har starka funderingar på att båtluffa med hoj i Grekland. Jag har gjort vanlig luff åtta gånger tidigare, men nu med mc. Kommer i så fall att för all framtid lämna sport/street-hojstiden bakom mig och satsa på off-road. Blir till att sälja 1098:an och gå över till BMW. Skulle aldrig köra så långt och under de vilkoren med en sportcykel.

VilBel

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2008
Hoj
-08:a Kawasaki Er6f ABS
Ska till Gotland, igen, var där för några år sen och blev helt såld.

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
Ska väl ut och toura ett par dagar tillsammans med sambon som får sitta bakpå. Blir snålt med packning, det ska rymmas i en ryggsäck, möjligen att man investerar i en tankväska så man kan vara ute längre.
Kondom är ett måste va? Alltså, regnställ... Annars har vi ju bara skinnställ...

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
R1 2007
Med bara ett par dagar kvar till avfärd för avresa genom Österrike och Italien till Rom, är det inte kul att hitta följande meningar i en nyhetsartikel:

"Fyra omkomna på grund av den kraftiga nederbörden.
Fyra personer har omkommit i Italien – som utlyst katastroftillstånd i landets norra delar."

"I Italien omkom under fredagen en treårig flicka och hennes mamma i ett jordskred orsakat av de extrema skyfallen. De var två av de fyra dödsoffer som drabbat landet sedan lågtrycket drog in för snart en vecka sedan.

Katastroftillstånd har utlysts i landets norra delar och även om det ser bättre ut är faran inte över än. Broar och vägtunnlar har stängts och regeringen har anslagit fem miljoner euro för att hantera katastrofen, uppger repubblica.it. "

Hoppas att "mina vägar" inte har drabbats av detta och att lågtrycket och nederbörder drar bort innan nästa helg! :gnissla

Bubbas

nähä, om man skulle...
Gick med
17 Mar 2005
Hoj
K 1300 Gin & Tonic
Kroatien

Då var det bokat för mig och tjejen.
Rostock-Österrike-Kroatien. 16 till 18 dagar blir vi borta.
Allt med hoj, navigering och turplanering är i princip klart.
Längtar!

Jonny trajja

Medlem
Gick med
10 Sep 2004
Hoj
Triumph sprint st -10 (svart)
Nu är det nära!!!!:tummenupp På tisdag drar vi till italien! tåg genom tyskland (bekvämt) kliver av i saltsburg. Sen är det bara att ge sig ut på alpvägarna.. Vi ska försöka ta oss ner till toskana om det inte är för varmt alltså, för då blir vi kvar i alpområdet. nån mer som ärnere samtidigt så hör gärna av er!!

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
R1 2007
Har kommer en bild fran Passo Sella i Italien
Vilka vagar, vilka vyer!! :yoparty

Bifogat

• Immagine 068_3.jpg
    Immagine 068_3.jpg
    95 KB · Visningar: 96

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Har kommer en bild fran Passo Sella i Italien
Vilka vagar, vilka vyer!! :yoparty

Tjusigt!

Det är fredag. Min hoj är packad. Står här nere på gården. Kamelfull.

Imorrn bär det av till Spanien i 3 veckor. Det blir rock'n roll.
Så jävla skönt :banana

Det bästa av allt är att när jag kommer hem står nya bågen och väntar!!! :yoparty

brollan.sthlm

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2007
Hoj
gsx 1195 rw
Österrike

Hej! 31/7 nattfärja till Tyskland sen körning ca 90 mil till alperna framme på kvällen, en välbehövlig öl eller två.:tummenupp Sen ska vi glida runt ca 1 vecka på småvägarna innan det blir samma väg hem igen,, totalt 10 dagar. Det brukar vara kul party i Söll första Lördagen i Augusti om jag inte minns fel,:) hoppas att det är lite hojåkare där då.

vill ha

Dysleksiker
Gick med
14 Aug 2007
Hoj
KTM 950SM No Pimp Edition
nattfärja till Tyskland

Hej! 31/7 nattfärja till Tyskland sen körning ca 90 mil till alperna framme på kvällen, en välbehövlig öl eller två.:tummenupp Sen ska vi glida runt ca 1 vecka på småvägarna innan det blir samma väg hem igen,, totalt 10 dagar. Det brukar vara kul party i Söll första Lördagen i Augusti om jag inte minns fel,:) hoppas att det är lite hojåkare där då.

Vart-hur kostar m.m nattfärja till Tyskland ?
Låter otroligt smidigt om det är i stockholms trakten den går ifrån.

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha