Vilka tänker/funderar på att åka på Spanienlägret 2007

Rancid-Racing

#147 Gillisson
Gick med
1 Jul 2005
Hoj
Ducati 959 Corse, TM450 smx, TM300 en
Ja vaffan börjar ju redan längta efter nästa säsong, så jag undrar bara vilka som e sugna på att tjuvstarta den nere på Olas Spanienläger.
Riktigt givande kan jag lova för er som e sugna:tummenupp

Gillisson #147

Jocke W

www.weideniusmotorsport.s e
Gick med
19 Oct 2003
Hoj
Yamaha 426F MX ,01*Såld* KTM 525 SMR, 05*Såld*. KTM 450 SXS, KTM 560 SMR-07
jo givande är det nog!

Jag kommer troligen att åka, som vanligt är det ju ett kamp mot pengar.

RaceMe

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Sep 2005
Hoj
Husa 450, Husa 550x2st, Husa 650, ATK 450, KTM 350, KX 125
Rancid-Racing skrev:
2564216 Ja vaffan börjar ju redan längta efter nästa säsong, så jag undrar bara vilka som e sugna på att tjuvstarta den nere på Olas Spanienläger.

Gillisson #147

Vadå längta till nästa?? Säsongen är ju inte slut ännu. Kom till helgen o kör lite.

Spanien, jo jag hade tänkt försöka bli med nästa år. Ska ju tävla mot dig nästa säsong.

Vargen

#48 Kungaklassen
Gick med
5 Apr 2006
Hoj
KTM 450 SMR -06, KTM 525 EXC/SM -03
Nästan helt säker på att jag ska med.
Det hänger väl mest på att ta sig dit o hem. Har för liten buss själv går bara in 2 hojar och då blir det ju så dyrt me resan.
Förslag på billigare alternativ mottages gärna!

Cupcake

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2006
Hoj
Två st.
Hm, lite funderingar har jag. Ni som har varit där förr: hur mycket köra brukar det bli per dag (en ungefärlig uppskattning)? Körde ni varje dag? Hur är det lägret jämfört med det i Ungern, som verkar kunna gå på halva kostnaden. Det är ju ganska så mycket pengar man sparar in där, eller är Olas läger så mycket bättre, om man nu ens kan göra en jämförelse. :confused:

Lennartsson

Ny medlem
Gick med
9 Feb 2006
Hoj
En hög med YamahaYZor men nu även en R6-08....
Rancid-Racing skrev:
2564216 Ja vaffan börjar ju redan längta efter nästa säsong, så jag undrar bara vilka som e sugna på att tjuvstarta den nere på Olas Spanienläger.

Gillisson #147

Jag tänkte försöka ta mig dit.... Kan ju inte ge dig för mycket träningsförsprång... Håller på bygga nya cykeln just nu...

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Funderar starkt på att åka dit, frågan är väl mest om jag vill belåna mig ännu mer än jag redan gjort. :)

Isf väljer jag Spanien före Ungern för det säkrare vädret och för att jag behöver instruktörerna, de i Ungern var väl inte till så mycket hjälp har jag förstått?

Cupcake

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2006
Hoj
Två st.
marcus56 skrev:
2565524 Funderar starkt på att åka dit, frågan är väl mest om jag vill belåna mig ännu mer än jag redan gjort. :)

Isf väljer jag Spanien före Ungern för det säkrare vädret och för att jag behöver instruktörerna, de i Ungern var väl inte till så mycket hjälp har jag förstått?

Ungefär så undrar jag också. Har fått lite olika versioner om hur det lägret är, men blir inte riktigt klok på vad jag ska tro, och vilket jag ska välja. Om spargrisen inte får bestämma så åker jag ju hellre till Spanien...

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
marcus56 skrev:
2565524 Isf väljer jag Spanien före Ungern för det säkrare vädret och för att jag behöver instruktörerna, de i Ungern var väl inte till så mycket hjälp har jag förstått?

Jag har själv varit i Ungern & hade lätt åkt dit igen om ekonomin tillåtit det 2007, vilket den tyvärr inte ser ut att göra. Självklart hade jag åkt till Spanien oxå om man hade varit fullskiten av $.
Jag tror bägge lägren är bra, men på lite olika sätt. Intruktöreren/-erna tycker jag va helt ok i Ungern & upplägget perfekt. Spanien kan jag inte uttala mig om eftersom jag inte varit där.

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
Nå'n måste ju agera stopploss och rundningsmärke, samt roa er andra med dykningar på konstiga ställen. Dessutom så missade jag ju merparten av 2006 pga en fånig knäskada, så jag har planer. På att åka ner till Spanien 2007 alltså! :tuttar

Supermoto-rider

Ny medlem
Gick med
16 Dec 2005
Hoj
Kawasaki 450
Cupcake skrev:
2565028 Hm, lite funderingar har jag. Ni som har varit där förr: hur mycket köra brukar det bli per dag (en ungefärlig uppskattning)? Körde ni varje dag? Hur är det lägret jämfört med det i Ungern, som verkar kunna gå på halva kostnaden. Det är ju ganska så mycket pengar man sparar in där, eller är Olas läger så mycket bättre, om man nu ens kan göra en jämförelse. :confused:

har ej varit med till Ungern men jag tror säkert att det är ett bra läger det också , mycket positivt att det finns två olika supermoto-läger att välja på under vintern / försäsongen .

i Spanien blir det mycket motorcykelåkning även om tyngdpunkten lägges på åkteknik mm under ledning av kunniga tränare , eller vad sägs om Johan Ejdehage , Ola Eifrém och Martin Lind .

mycket bra gemenskap under lägret , mycket prat på kvällarna om mekning och vad vi lärt oss på dagen , eller ett dopp i en svimmingpool med hett vatten från bergen .

effektiv körning under lägret är ca 25 timmar .

vi är på tre-fyra olika banor under nio bandagar .

spanien-lägret 2007 under perioden 12-23 mars .

# 36 Ola Andersson tel 070-5569010 , mail supermoto-spanien@hotmail.com

Rancid-Racing

#147 Gillisson
Gick med
1 Jul 2005
Hoj
Ducati 959 Corse, TM450 smx, TM300 en
RaceMe skrev:
2564514 Vadå längta till nästa?? Säsongen är ju inte slut ännu. Kom till helgen o kör lite.

Spanien, jo jag hade tänkt försöka bli med nästa år. Ska ju tävla mot dig nästa säsong.

Jo jag önskar jag kunde...
Lyckades sälja hojen å va ju såklart glad för det, men fan va tomt d e nu:(
Ja ja d e väl bara å bita ihop tills den nya racern anländer.
Då får ni passa er grabbar:yoparty

Jag kan inte uttala mig ang. Ungern-lägret, men de som varit där verkar nöjda.
Själv åkte jag till spanien som en rookie, hade precis köpt supermotohoj efter en axelskada som jag fått i enduroskogarna.
Ja ni vet ju hur mycket man funderar på mc åkning speciellt när man inte kan köra... så jag beslutade mig för att lägga ner enduron å prova något nytt.
För att återgå till tråden; grabbarna nere i spanien lärde mig otroligt mycket, och hjälpte mig med inställningar mm.
Har ni iaf nästan råd så ÅK!

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
Cupcake skrev:
2566639 Så, ni som har varit där, vad fick ni (i runda slängar) betala för hela kalaset?
Om du söker lite på forumet, så tror jag att några av oss lade upp några versioner av vad årets läger kostade, beroende på val av transportsätt, boende mm.

Det är värt varenda krona, otroligt lärorikt och kul som f-n!

RaceMe

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Sep 2005
Hoj
Husa 450, Husa 550x2st, Husa 650, ATK 450, KTM 350, KX 125
Lennartsson skrev:
2567083 Varför är det inte vår NU..............???

Därför att då skulle inte jag ha haft råd att åka, för man har ju köpt på sig på annat nu. Och om inte jag kan bli med så vill inte Ola arrangera något läger.

Därför är det inte vår nu. För att jag inte har råd att åka just nu.

Cupcake

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2006
Hoj
Två st.
Yasha skrev:
2567036 Om du söker lite på forumet, så tror jag att några av oss lade upp några versioner av vad årets läger kostade, beroende på val av transportsätt, boende mm.

Det är värt varenda krona, otroligt lärorikt och kul som f-n!

Mnja, Yasha, jag sökte men hittade inte vad jag ville, så min fråga kvarstår: ungefär hur mycket gick det loss på?

Lennartsson

Ny medlem
Gick med
9 Feb 2006
Hoj
En hög med YamahaYZor men nu även en R6-08....
RaceMe skrev:
2567209 Därför att då skulle inte jag ha haft råd att åka, för man har ju köpt på sig på annat nu. Och om inte jag kan bli med så vill inte Ola arrangera något läger.

Därför är det inte vår nu. För att jag inte har råd att åka just nu.

Då är det tur det inte är vår nu.... Men skulle det komma en storsponsor till dig i dagarna grönskar det på träden då?? Saknar dig på ÖKK killen.............

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati