Vilka tänker/funderar på att åka på Spanienlägret 2007

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Malmö-motard skrev:
2573563 iofs en idé :) Kör du? :)
Jag gissar att vi snackar lastbil? Jag ska ta lastbilskortet nu snart och jag kan köra en väg isåfall, förutsatt att jag får ta med cykeln då ;)

Fast iofs, borde man inte vara två schaufförer?

Motard nissen

numer sidvagnsnörd
Gick med
4 Jun 2004
Hoj
Husaberg FE650s 02, YZ250 05, YZ125 81
Olof Eriksson skrev:
2574549Jag ska ta lastbilskortet nu snart och jag kan köra en väg isåfall, förutsatt att jag får ta med cykeln då ;)

Fast iofs, borde man inte vara två schaufförer?

Jag håller på med lastbilskortet nu också kommer troligen va klar med det tills februari så jag kan tänka mig att åka ner i buss också. Dock så har jag nästan ändrat åsikt om att åka ner med husan. Känns inge kul o åka ner dit för att hojjen ska lägga av mitt i allt :rolleyes:

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Motard nissen skrev:
2575615 Jag håller på med lastbilskortet nu också kommer troligen va klar med det tills februari så jag kan tänka mig att åka ner i buss också. Dock så har jag nästan ändrat åsikt om att åka ner med husan. Känns inge kul o åka ner dit för att hojjen ska lägga av mitt i allt :rolleyes:
Det är ju iofs många som åker husa där. Men för säkerhets skull kan du ta med två extra :rolleyes:

#170#

Ny medlem
Gick med
9 Oct 2006
Hoj
YZF450
Hej är några som ska hyra något å bo i där nere...
Finns ev. mer palts kan även finnas plats i buss för någon eller några
Hör av er om de är intressant......

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
Motard nissen skrev:
2575615Dock så har jag nästan ändrat åsikt om att åka ner med husan. Känns inge kul o åka ner dit för att hojjen ska lägga av mitt i allt :rolleyes:

:va

Har du bara koll på grejorna och tar med verktyg och tillbehör för service och enklare mekjobb är det ine värre än att åka ner med en honda eller yamaha...

nilzz

Det är kul i leran!
Gick med
28 Sep 2005
Hoj
Ktm 690Enduro 08 och en röd skogs maskin.
Hallå!

Dessa läger som ni pratar om (ungern och spanien), hur är det för någon som är nybörjare på motard att åka på något sådant?
Man vill ju lära sig så mkt som möjligt men man har ju ingen lust att känna att man är ivägen (kör försakta) för dom andra som kör fort.
Så kan man få ut mkt av att lägga massa pengar på ett sånt läger? Eller ska man vänta någon säsong innan man åker.

hej hopp!

//Johan

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
nilzz skrev:
2591831 Hallå!

Dessa läger som ni pratar om (ungern och spanien), hur är det för någon som är nybörjare på motard att åka på något sådant?
Man vill ju lära sig så mkt som möjligt men man har ju ingen lust att känna att man är ivägen (kör försakta) för dom andra som kör fort.
Så kan man få ut mkt av att lägga massa pengar på ett sånt läger? Eller ska man vänta någon säsong innan man åker.

hej hopp!

//Johan
Personligen tycker jag inte alls att det är något problem att ha förare som kör saktare på banan, dock kan jag bli lite irriterad när dessa ska flytta på sig för att man ska köra om, fortsätt köra i ditt spår å låt mig träna omkörningar :)

Jag tror att Ola ska dela upp i "elitgrupp" och övriga på detta läger, lät som om det var nån sån plan på G. Jag tycker du borde åka för du får träna så djävulskt mycke mer än vanligt och dessutom får du köra me de bästa.

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
nilzz skrev:
2591831 Hallå!

hej hopp!

//Johan
ÅK!!! Du lär dig aldrig så mycket själv, oavsett hur mycket du kör! De där två veckorna var den bästa motard-/hojträning jag någonsin varit med på och jag var långsammast på hela lägret!!! (inkl 13-årige William på en 85cc... jag var på Spanienlägret)

Som Olle säger, håll ditt spår, kör hoj, så kommer de som vill om. Du är där för att träna, gör det! Lycka till!!! :tummenupp

Rancid-Racing

#147 Gillisson
Gick med
1 Jul 2005
Hoj
Ducati 959 Corse, TM450 smx, TM300 en
nilzz skrev:
2591831 Hallå!

hej hopp!

//Johan

Jamenvisst, det e klart d e värt d:tummenupp
Träningsläger är ju liksom till för att träna på:)
Om man e dålig vill man ju bli bra, och om man e bra vill man bli bättre.:yoparty
Jag var själv helt nybörjare när jag åkte -06, och kom därifrån iaf. som en medelmåtta.
D e grymt kul med massor av åka:yoparty

nilzz

Det är kul i leran!
Gick med
28 Sep 2005
Hoj
Ktm 690Enduro 08 och en röd skogs maskin.
Tackar för alla svar!

Då verkar det som att man ska börja spara pengar så att man kommer dit :) Vet någon vart man kan få mera info om dessa 2 lägren spanien/ungern?

Hoppas att vi ses på nått läger i sommar :)

Cupcake

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2006
Hoj
Två st.
nilzz skrev:
2593038 Tackar för alla svar!

Då verkar det som att man ska börja spara pengar så att man kommer dit :) Vet någon vart man kan få mera info om dessa 2 lägren spanien/ungern?

Håll koll här på forumet, men Thomas (enginehardwear) har ju faktiskt redan lagtut en tråd om Ungern. I den står det vart du kan vända dig för att få mer info. Vad gäller Spanien, så kommer det säkert upp något snart om det, hela planeringen är väl inte riktigt klar där ännu, tror jag.

Supermoto-rider

Ny medlem
Gick med
16 Dec 2005
Hoj
Kawasaki 450
nilzz skrev:
2593038 Tackar för alla svar!

Här får du lite info om Spanien-lägret , 12-23/3 2007

- vi kommer att vara på tre olika banor under nio bandagar
- det blir mycket teknikträning för att alla deltagare skall göra stora framsteg
- effektiv körning på motorcykel ca 25 timmar
- tränare kommer att vara Ola Eifrém , Johan Ejdehage och Martin Lind
- vi kommer att dela upp förarna i grupper efter erfarenhet och snabbhet
- vi hjälper till med att ordna boende i en liten by nära vår huvudanläggning i
Fortuna
- vi arbetar på att kunna hjälpa till med transport av motorcyklar till Spanien
- priset för lägret är 700 Euro . I lägerkostnaden ingår mina omkostnader ,
tränararvoden och banhyror
- det går att intresseanmäla sig redan nu till supermoto-spanien@hotmail.com
då får du info fortlöpande till din mail

Om några veckor kommer hela planeringen att vara i det närmaste klar .

# 36 Ola Andersson tel 070-5569010

Supermoto-rider

Ny medlem
Gick med
16 Dec 2005
Hoj
Kawasaki 450
Nu börjar intresseanmälningarna till Spanien-lägret 2007 att komma in från olika håll , vi är nu uppe i över 30 förare som visat sitt intresse för vårat läger . Vi räknar med att ha ca 30 förare med på lägret .

Det kommer att bli gruppindelning efter kunnande . De som är ganska nya behöver mycket teknikträning med tränare , sen har vi ett mellanskikt som behöver både teknikträning och möjlighet till snabba pass , samt de allra snabbaste som ligger i toppskiktet i SM ( 8-10 st ) och som vill finslipa sin åkteknik mm . Hur många grupper det blir avgörs av tränarna på plats i Spanien .

Intresseanmälda som finns på min lista - Eric Yabsley , Will Moore , Richard White , William White , Chris Proctor , Andy Jenssen , Pär Ekström , Calle Carlsson , Christian Nilson , Fredrik Erikson , Fredrik Mann , Kaj Karlsson , Michael Andersson , Olof Eriksson , Peter Mackhé , Stefan Ljungberg , Tomas Gillissson , Veronica Eade , Kjell Larsson , Pelle ´Gasol´Svenson , Jocke Weidenius , Lisa Deregård , Alexander Håkansson , David Rickardsson , Lars Rostedt , Tobias Rostedt , Roger Gustavson , Johan Lennartson , Dennis Erikson , Niklas Håkansson , Henrik Rydberg , Jonas Neiglick , John Stambeck , Mikael Stambeck , Steve Milburn , Marcus Almqvist

Ps . undertecknad # 36 som var 1.5 sekunder efter Jocke Engström på tidskvalet i Örebro , Sverigecupen , hör hemma i mellanskiktet med mycket att lära , för att få träna med toppskiktet måste ni köra ifrån mig i Spanien .

Ola Andersson supermoto-spanien@hotmail.com , tel 070-5569010

Last edited:

"Munken"

Cross är svinkul!
Gick med
6 Jul 2004
Hoj
YZF 450 -11, KTM RC8R -09
En god nyhet är att Kjelle ska med oxå!
En rookie på 57 år som kör ifrån de flesta ynglingar, ja han hade i alla fall den bästa konditionen förra året. Var det en kille som snurrade själv på banan så var det Super-Kjell.

"Munken"

Cross är svinkul!
Gick med
6 Jul 2004
Hoj
YZF 450 -11, KTM RC8R -09
Jånte skrev:
2608850 Är det Örebro läns meste hojåkare Kjell "R7" Larsson du menar?
JAPP!'

Det är klart att du vet vem det gäller. Du har väl meckat med hans hojar så det räcker ;)

Jånte

Ny medlem
Gick med
26 Oct 2006
Hoj
Masturbike
Stoffy skrev:
2609335 JAPP!'

Det är klart att du vet vem det gäller. Du har väl meckat med hans hojar så det räcker ;)

Visst har jag det, han har ju hunnit med en å anna hoj :tummenupp kul att han blir med å gasar i Spanien, jag får försöka ta rygg på han så får vi se hur det slutar :kryckor

Marcus ska visst me åxå, många Örebroare blire´....

Supermoto-rider

Ny medlem
Gick med
16 Dec 2005
Hoj
Kawasaki 450
arbetar på att Spanien-lägret skall vara ett läger för allt från nybörjare till elit

min kontakt kontakt i England jobbar på att få med Christian Iddon eller Matt Winstanley , eller kanske båda till Spanien , detta för att våra snabbaste svenskar skall ha nån att ta rygg på , bra om vi får veta hur vi ligger till internationellt , inget är klart med dem

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati