Vilka typer av hojar är okej att ha?

Är bara supersport välkommet på sporthoj.com ?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

max350

Yamaha RD-2Takt
Gick med
23 Jan 2006
Hoj
83 Yamaha RD350 MT Racing 60c, Strömsholm 4800 B&R Cyclepro 50cc Race Bullit 50cc Sundeam Speedmaster 60cc
Tråden och omröstningen var bara semi-seriös från min sida. Men det är faktiskt intressant att se vad folk har röstat på och skrivit. 127 stycken som har röstat, är ju ganska mycket.

Quote of the day

Ja om vi ska ta mitt/mina hojval då (är trotts allt trådskapare av denna tråd).
Jag hade både en Kawasaki ZR-7S och en Honda NX 650 Dominator.
Tyckte att de kompletterade varandra hyfsat bra. Tyvärr var det en runda förra året med kawan där jag bommade det där med att de svarta runda sakerna ska vara neråt. Nu har jag bara hyndan kvar.
Den är kul att köra på grusvägar och råka komma in på får-man-köra-här? ställen. Asfalt går naturligtvis också att köra, men känns som den i första hand är gjord för grusväg. Jag är lite sugen på något som är bättre på asfalterade vägar, men av ekonomiska skäl kommer jag nog inte byta denna säsongen. Tyvärr har jag inte råd att köpa en nästan ny hoj, 2 skinnställ och 2 allväderställ. ;)

Gör dom det när du vill eller spontant ?

:)
Tydligen är det 3st som önskar att det inte var så.
(Om de nu inte röstade ironiskt)

Vad tycker du att det är?

Eftersom det är ganska omöjligt( eller betydligt svårare) att driva ett helt renodlat "sporthojsforum" rent medlemsmässigt blir forumet för " tråkigt" flyr den ´stora massa till annat. Har själv den erfarenheten av forum http://svenskard.egetforum.se/ det blir en liten klick som håller igång forumet med intressanta project och diskutioner, när dom försvinner så dör forumet tråkigt nog ut:huvet

Jag tycker SH är bra som det är idag:tummenupp

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Alla med en motordriven tvåhjuling är välkomna i mina ögon, sen håller jag med Agile om att jag inte känner någon gemenskap med alla hojåkare, tex såna som bara ska åka och fika i grupp eller inte gör annat än putsar och köper bling. Sen om dom kör/äger en sporthoj eller en glidare är sak samma.

Sen är det ju lite kul när Göte 67, som har kört hoj dom senaste 53 åren, steker Kalle 23 på en R1 med sin Intruder på en krokväg nära dig :hihi Vem är sportigast av dom? ;)

nilax

Mullihatta -Ka-svosch
Gick med
7 Apr 2008
Hoj
Kawa zx10r -04, en grön en
Det är fanimej inte lätt att passa in i det här forumet. Och för den delen...vem vill vara en mönstermedborgare?

kejsarn

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2006
Hoj
Ducati SF 848
Nu gick jag inte med i forumet förren många år efter det var skapat. Men man kan ju tänka sig att grundidén var att skapa band mellan hojåkare i depån och/eller folk som gillar att åka fort.
Sedan har väl många anda klasser tillkommit eftersom folk insett att det är det överlägset största och bästa forumet för fordon på två hjul.
Forumet är ju även indelat i olika kategorier för att passa allas smaker, så det självklara svaret är ju att du kan köra vad fan du vill.

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
Finns bara EN endaste hoj som är accepterad... en SVART

Vedertaget att svart ÄR och kommer förbli den ballaste och snabbaste färgen :fakta

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati