vilken är bäst och snyggast?

Status
Ej öppen för fler svar.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Precis som Niklas säger, RS är 2-t och har dubbelt så mycket effekt, YZF:en är 4-t, men mycket snyggare.

Varför inte köpa en Mito? Den är snyggare än RS, mer effekt än både RS och YZF.

Instämmer, fast effektskillnaden mellan RS/mito är försummbar.

R125 är bara... eeh, fjollig. Finns inga stupningar, går som en väl trimmad moppe ungefär.
 

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 450 SMR
Varför ska man inte vara rädd om grejerna? Isf behöver man inte tjura när den blir snodd eller något?

Visst man kanske inte ska va för rädd då blir inge kul.




du kan ju fan inte åka runt å vara rädd för att få minsta repa. de gjorde jag med min moppe.... när jag klota crmen va de typ attans bananskal över att de blev lite repor på mitt en vecka gamla rör. resten sket jag fullständigt i.

grejerna skall användas....
 

krawe

Ny medlem
Gick med
15 Nov 2007
Ort
oskarshamn
Hoj
Ktm 660 -04, Yamaha xs 400 Bobber
ja men jag vill inte ha en gammal jag vill ah en snygg motorcykel som går fort och jag är inte så himla rädd för att den ska gå sönder jag vill bara inte ta söder den på ett så onödigt sätt som att stegra över eller något liknande:)
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
ja men jag vill inte ha en gammal jag vill ah en snygg motorcykel som går fort och jag är inte så himla rädd för att den ska gå sönder jag vill bara inte ta söder den på ett så onödigt sätt som att stegra över eller något liknande:)
Den jag länkar till är helt ny. 0 mil på mätaren.


Det blir inte mer prisvärt än det.


Och jag lovar dig. Det är en av dom 125:eek:r som går snabbast.
 

krawe

Ny medlem
Gick med
15 Nov 2007
Ort
oskarshamn
Hoj
Ktm 660 -04, Yamaha xs 400 Bobber
a fast ska jag vara ärlig så ser den inte så snygg ut den ser gammal ut och det är fult baklyse på den:( är det någon som vet var man kan köpa effekt rör till rs:n?
 

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
du kan ju fan inte åka runt å vara rädd för att få minsta repa. de gjorde jag med min moppe.... när jag klota crmen va de typ attans bananskal över att de blev lite repor på mitt en vecka gamla rör. resten sket jag fullständigt i.

grejerna skall användas....
:va Från person till person, sen så är jag inte rädd för min hoj men jag har respekt för den dels för att jag inte vill att den ska paja, och jo jag har lite som skavanker på min hoj. Sen vet jag inte om du vill ha ett bra pris för din hoj när du säljer den sen men det vill jag iaf och att den ska va fräsh då.

50 000 är ganska mycket pengar iaf för mig, och då är man ju lite försiktigare än med något som kostar tex 5000?

Den jag länkar till är helt ny. 0 mil på mätaren.


Det blir inte mer prisvärt än det.


Och jag lovar dig. Det är en av dom 125:eek:r som går snabbast.

Det är bara snabbhet som räknas.:tummenupp
 
Last edited:

krawe

Ny medlem
Gick med
15 Nov 2007
Ort
oskarshamn
Hoj
Ktm 660 -04, Yamaha xs 400 Bobber
men tycker ni att mitorna är snygga jag kan inte se att de är snygga de går inte:/ men är det någon som vet var man kan köpa trimm till en rs???
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
men tycker ni att mitorna är snygga jag kan inte se att de är snygga de går inte:/ men är det någon som vet var man kan köpa trimm till en rs???
Sluta moppefucka dig!

Köp en och kör lite med innan du ska fixa trimmrör å allt vad det heter...

:va Från person till person, sen så är jag inte rädd för min hoj men jag har respekt för den dels för att jag inte vill att den ska paja, och jo jag har lite som skavanker på min hoj. Sen vet jag inte om du vill ha ett bra pris för din hoj när du säljer den sen men det vill jag iaf och att den ska va fräsh då.

50 000 är ganska mycket pengar iaf för mig, och då är man ju lite försiktigare än med något som kostar tex 5000?



Det är bara snabbhet som räknas.:tummenupp
Ja, det verkar ju så på honom iaf.
 
Last edited:

HannesH

Ja fiiiifan!
Gick med
11 Sep 2005
Ort
Lund
Hoj
KTM 625 SMC ¤ KTM 250 SX-F ¤ KTM 125 SX ¤ Ch-Racing WSM & en liten söt Ten7
men tycker ni att mitorna är snygga jag kan inte se att de är snygga de går inte:/ men är det någon som vet var man kan köpa trimm till en rs???
men varför är det så jääävla brottom med trimm/effekt?!

Även om du kör den strypt så lär det vara skillnad från din jÄtThE trimmade moppe,eller vad du nu kör..sen när du e trött på det, kör ostrypt, vänj dig vid det, och OM det blir tråkigt, DÅ kan du ju börja leta trimm, om det nu skulle behövas..

Sluta moppefucka dig!

Köp en och kör lite med innan du ska fixa trimmrör å allt vad det heter...


Ja, det verkar ju så på honom iaf.
precis!:fakta
 
Last edited:

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 450 SMR
:va Från person till person, sen så är jag inte rädd för min hoj men jag har respekt för den dels för att jag inte vill att den ska paja, och jo jag har lite som skavanker på min hoj. Sen vet jag inte om du vill ha ett bra pris för din hoj när du säljer den sen men det vill jag iaf och att den ska va fräsh då.

50 000 är ganska mycket pengar iaf för mig, och då är man ju lite försiktigare än med något som kostar tex 5000?



Det är bara snabbhet som räknas.:tummenupp



men shit du fattar ju inte va jag menar.

1) det är skillnad att köra kåpräser och offroad...
2) det är skillnad på att inte vara rädd om och att inte vara rädd om, klart man inte slänger den i backen med flit, men att köra runt och ha tanken i bakhuvudet så blir de inge skoj.
t.ex. hur skoj är nånting om du hela tiden tänker att din farsa ger dej stryk om du inte presterar tillräckligt. skolan är inte rolig i vanliga fall heller, men har du sån press så blir de både tråkit och deprimerande, du har hela tiden en rädsla inom dej.

jag har provat båda delar och bara för att jag inte är rädd för att ramla så ramlar jag inte mer. jag har klotat min hoj en gång, det var när jag fick framhjulssläpp pga en tjärrand i asfalten när jag tog en snäv kurva när jag körde bana.
 

krawe

Ny medlem
Gick med
15 Nov 2007
Ort
oskarshamn
Hoj
Ktm 660 -04, Yamaha xs 400 Bobber
oj vilka rektioner det blev nu då jag bara ville veta en bra sida med trimm om jag någon gång skulle vilja ha trimm jag vill bara köra avstrypt endå men det kan ju vara bra att veta var det finns:) och jag vill inte ha en mito de är fula rent ut sagt.
 

wINBLAD

nu ska vi bomba uta ba helVETE här asså!
Gick med
27 Jul 2006
Ort
västerås
Hoj
TTR, NSR
men tycker ni att mitorna är snygga jag kan inte se att de är snygga de går inte:/ men är det någon som vet var man kan köpa trimm till en rs???

Eller hur sluta vara moppefucko nu. Mito är hur snygga som helst, ser ut som en ducati 916 och dom är ju inte så spec fula. Ska jag vara ärlig så är fan baken på en rs(gamla modellen) den fulaste jag nånsin sett. Nya ser lite nättare ut men dock ser den väldigt konstig ut. Miton är ju bara helt underbar:drool. Och sluta snacka trim innan du ens köpt hoj, nytt avgassystem gör bara att det låter högre och ändrar effektkurvan(kanske ökar lite). Testa en först så ska du se att det räcker för en yngling som dig och mig.

EDIT: Tänkte bara fråga vad skiljer i vikt mellan rs/mito?
 

DanielJ

Ny medlem
Gick med
25 May 2007
Ort
Göteborg
Hoj
-
Och riktigt bra pris med 39K för en helt ny.

mitt inlägg var väl till större del oseriöst men..

för de 39k som en NY mito kostar får man otroligt mycket cykel för pengarna. är man dessutom som mig lite längre är körställningen bättre på en mito än på en rs. jag har aldrig kört en rs modell nyare utan bara suttit på en, så kan inte utala mig om hur den är att köra. men jag uppfattar miton som roligare än rs:en modell >05. bromsarna är effektivare och den känns helt enkelt stabilare. sen är den ju givetvis bättre eftersom jag har en :rolleyes:

Men om trådskaparen vill bortse från detta pga att "den har fult bakljus och ser gammal ut" så är det hans ensak.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Mito/RS är väl en världslig sak egentligen, har själv haft båda.

Om det är köra in i helvetet du är ute efter kan jag iaf intyga att miton är bättre, effektskillnaden är löjligt liten, men miton har mycket hårdare fjädring och styr dämpare, alltså är den mycket stabilare när man gasar skiten ur den. Sedan vilken man gillar designen bättre hos är ju högst personligt, tycker iaf att du skall titta på en mito innan du bästämer dig. Ta kortet först och provkör sedan alla 125:eek:r du bara hittar, hur de ser ut spela skit roll om dom inte passar dig, och din körstil när du sätter dig i sadeln.

Personligen skulle jag mycket gärna gå tillbaks till mito iaf! :)

Edit: alltså, köp en mito, sedan byter du hoj med mig. :tummenupp
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

Top