Vilken är den osportigaste hojen?

Busafreak

Sportforever-customnever
Gick med
7 Mar 2003
Ort
E-län
Hoj
Hayabusa, CBX 1000, REX 98cc -39
Osportsliga?

Får hålla med många här, HD är inte bara helt osportsliga de är också bara dynga helt igenom (no power - no brakes). Guldvinge med släp o sidvagn? Varför kör de inte bil i stället?

535 Virago? Tja inte särskilt sportslig med sin kardan mm, men... den har fått väldigt många in i MC-åkandet (igen).
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
bgix skrev:
Och ändå var Hondans frambroms vida överlägsen trumbromsen på Kawa 500 H1 - ett stopp från fullfart var OK, sedan två minuters bromspaus till allt kallnat igen...

jo orginal, de har en skiva då och då är säkert bromscyllen avsedd för att man ska slippa ta i så mycket man orkade för att ens stanna normalt. Mn var alltså utrustad med 2 skivor, men detaljen att orginalcyllen inte skulle funka å bra hade de hoppat över :)
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
tja det är ju ett samspel mellan den lilla kolven uppe i handtaget och den eller de som finns i oket, det är inte en god ide att lägga till dubbelt med kolvyta nertill utan att föränra nåt uppe. Fast de borde som du säger kanske baar röra sig halva sträckan. Upplevelsen var dock att det tog hejdlöst dåligt, men stumheten kan ju ha varit att man pressade den övre kolven i botten, sen kommer den ju inte längre.
 

Jonas24

Ny medlem
Gick med
21 May 2003
Ort
Malmö
Hoj
VFR750-94
Visserligen ingen tung hoj men tar nog alla mojliga fulhets o pinsamhetspriser som existerar. Far en att hellre vilja komma me en permobil eller valfri virago till strippen an att bli sedd pa fanskapet...
 

Bifogat

  • silvio_mani_p50a.jpg
    silvio_mani_p50a.jpg
    15.9 KB · Visningar: 212

Samuel

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Gbg
Hoj
Gixxer 750 -98
Silwer skrev:
Vilken tung mc tycker ni är absolut mest vardagsaktig och osportig?:)

Trist tycker jag Kawa z200 är vilken maskin:)

Av egna erfarenheter kan jag nämna att Sucka GS450 inte direkt är en körmaskin heller:)

inte för att svaga gammla hojar alltid är tråkiga, effekt är ju inte allt men dessa är verkligen brukstråkiga.

R1, såklart...
 

Lord Melchet

Same Same but Different
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
Ett antal med och utan motor
Tråden har spårat ut lite, men detta är det suraste jag har kört, MZ 250.
Byggd på den gamla goda Kommunisttiden, var väl tänkt som ett billigt transportmedel, typ en tvåhjulig version av Trabant. Usch!
 

Bifogat

  • ets250sport.jpg
    ets250sport.jpg
    20.1 KB · Visningar: 162

Samuel

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Gbg
Hoj
Gixxer 750 -98
Silwer skrev:
de som svarar R1, skämtar de?
finns det så mycket sportigare mer än marginellt?
Eller är det nåt jag har missat?:)

Ledsen om man upprört ;) Nej, det enda som kanske är lite svensson med R1:an är att det finns så förbannat många på vägarna (säger jag med cbr :D ...), kanske för att den är just så sportig som det sägs.
De som kritiserar r1:an har antingen nåt bättre eller bara inte råd att köpa en egen. Jag tillhör väl den senare kategorin :p
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
Samuel skrev:
Ledsen om man upprört ;) Nej, det enda som kanske är lite svensson med R1:an är att det finns så förbannat många på vägarna (säger jag med cbr :D ...), kanske för att den är just så sportig som det sägs.
De som kritiserar r1:an har antingen nåt bättre eller bara inte råd att köpa en egen. Jag tillhör väl den senare kategorin :p
nja, upprörd är jag inte.
Jag funderade bara då jag själv tycker den verkar sportig nog.
Men din gsx 250 ska det nog till en hel del för att slå:))
 

Bj.O.rn

Idolstatus!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Peking
Hoj
Ducati 916SPS '98. Inte orginal...
Lord Melchet skrev:
Tråden har spårat ut lite, men detta är det suraste jag har kört, MZ 250.
Byggd på den gamla goda Kommunisttiden, var väl tänkt som ett billigt transportmedel, typ en tvåhjulig version av Trabant. Usch!

Fanns en viss konstruktör på MZ som modern racing inte skulle vara mycket utan.. Kaaden hette han..

/B
 

Seizure Later

Directors cut...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Borås, Nitta
Hoj
ingen just nu
Trumbromsar var väl ok, det var ungefär det enda som funkade bra på vattenbufflen.
Det tricket med dubla skivor på cb:n gick jag också på, men en ny huvudbromssylle fixade problemt, då var det gaflen som flexade som en banan i stället...

MZ 250 var en helt ok hoj, gick bra att trimma den. Tänk på att när du jämnför den med andre hojar ska det vara sådanna från tidigt 60-tal.....
 

Lord Melchet

Same Same but Different
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
Ett antal med och utan motor
Seizure Later skrev:
Trumbromsar var väl ok, det var ungefär det enda som funkade bra på vattenbufflen.
Det tricket med dubla skivor på cb:n gick jag också på, men en ny huvudbromssylle fixade problemt, då var det gaflen som flexade som en banan i stället...

MZ 250 var en helt ok hoj, gick bra att trimma den. Tänk på att när du jämnför den med andre hojar ska det vara sådanna från tidigt 60-tal.....

Den Mz jag körde var en 88.a. Den såg faktiskt ut som den på bilden förutom att den hade blinkers och skivbroms fram.

Om den hojen som jag referrerar till skall jämföras med något så skall det väl vara med cyklar i samma storlek från samma tid, ex vis en Yamma tzr 250 eller Suzuki rgv 250.

Och hur tror du den jämförelsen skulle bli, om man avser sportighet?
 

Lord Melchet

Same Same but Different
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
Ett antal med och utan motor
Bj.O.rn skrev:
Fanns en viss konstruktör på MZ som modern racing inte skulle vara mycket utan.. Kaaden hette han..

/B
Han tycks ju inte ha haft allt för mycket att säga till om det som släpptes till försäljning på gatan, om man säger så..
 

Bj.O.rn

Idolstatus!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Peking
Hoj
Ducati 916SPS '98. Inte orginal...
Lord Melchet skrev:
Han tycks ju inte ha haft allt för mycket att säga till om det som släpptes till försäljning på gatan, om man säger så..

Nä.. helt riktigt.. Men hade inte stjärnföraren Ernst Degner hoppat av (på sveriges grand prix av alla ställen) så skulle Suzuki aldrig fått till sina tvåtaktare..

/B
 
Nyheter
Transportstyrelsen vill stoppa körkortsturismen

Transportstyrelsen vill kun...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Top