Vilken är den osportigaste hojen?

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Åff rådd är ingen sporthoj, du har ju en sådan så du borde veta :D

Nästan allt är skit idag, tacka vet jag en Norton Manxx :tummenupp
 

TheDude

Überposör
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Texas
Hoj
King of the road
Lokke skrev:
Det e ju en sv för fan! En sån kan inte va osportig! :crash

Men en gold wing med släp å sidovagn e väl det närmaste osportigt man kan komma.

Du kan vara lugn Lokke, jag syftar endast på de SV'na som har sidovagn, hehe :D
 

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
berggren_martin skrev:
Såg en hel familj på 6 pers komma förbifarande på ett goldvingeekipage. Det var 4 småttingar som satt i en inkapslad gigantisk sidovagn (som fågelungar i en bur...), tjejen på baksätet, och så ett rejält släp på det.

Kanske inte helt osportsligt på sätt och vis, mem varför inte köra buss??

/Martin

Det är väl det han gör.....?
 

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Ort
Saltsjöbaden
Hoj
Blandat japansk skrot
Min första tunga hoj var en -83 kawa gpz750 och den är garanterat en tung kandidat till titeln. 86 halvdöda kusar och hanterbarhet som ett hangarfartyg!. :fakta
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
Hightuned skrev:
Min första tunga hoj var en -83 kawa gpz750 och den är garanterat en tung kandidat till titeln. 86 halvdöda kusar och hanterbarhet som ett hangarfartyg!. :fakta

nja, då har du inget perspektiv.
Visserligen sa jag ju att det var ur egna erfarenheter:)
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
Nisse Järnet skrev:
Ja CB250 är väl inte så snabb direkt..drar en sån i både acc och toppfart med DT:n! haha:)
nej den lär ta dig i toppfart, troligen gör den c:a 140, och som jag sagt en standard dt gör drygt 130 på mätaren med solen i ryggen och hemlängtan, annars är nåt gjort i motorn på dem.
 

BMW R90s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2003
Ort
Linköping
Hoj
BMW 1200GS
Lokke skrev:
Durkslaven ska hänga ut å få rövskrap.... :fakta

På landsväg kör man med gaspådrag i högerkurvor eller om det var vänster kommer inte ihåg så noga.
Blir alltså avslag på gasen när det svänger åt motsatta hållet.
Dom som kört sidvagnsmc har alla gjort den obligatoriska sidvagnsvurpan man glömmer när det ska gasas eller när kurvan ska tas på avslag
Fullständigt vansinnigt fordon
 

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
R1/6 , Gixxer600/750/1000, CBR600/9xx , ZXR6/7/9 mfl som extremt knullputsat orginalskick plus slipon glider omkrin i innerstan tycker jag är förbannat osportig...
 

Lokke

Bullshit Racing
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jakobstad, Finland
Hoj
BMW R1200GSA -12, Suzuki GSX-R750 K3, Yamaha XV1100 -91
Chrille skrev:
R1/6 , Gixxer600/750/1000, CBR600/9xx , ZXR6/7/9 mfl som extremt knullputsat orginalskick plus slipon glider omkrin i innerstan tycker jag är förbannat osportig...

Jepp! En knullputsad sporthoj som är moddad enbart med tanke på utseendet och inte alls moddad för prestanda e ungefär lika sportig som en Wild Star 1600, eller Intruder 1400....
 
Last edited:

ThomasS

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Timrå
Hoj
zx10r
Larsa_Gasa skrev:
Vore coolt att bygga en matchande sid-/släp-/husvagn till R1:an. Alltid retar det någon :D

Titta på bilden igen!
Det är väl en sv 650? och inte en r1?
 

Bifogat

  • suzuki sv650 med sidovagn.jpg
    suzuki sv650 med sidovagn.jpg
    14.8 KB · Visningar: 293

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm/norrort
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo
Silwer skrev:
nej den lär ta dig i toppfart, troligen gör den c:a 140, och som jag sagt en standard dt gör drygt 130 på mätaren med solen i ryggen och hemlängtan, annars är nåt gjort i motorn på dem.
Det är polarns CB, min är helt original. Johan dra han också :) Den har trimpipor också. Fast den kan ju vara helt slut i motorn? Vi drar iaf ifrån han utan problem! Film kommer på det också :) Föresten, den väger ju typ 180kg och har 22-25hk eller nåt sånt...Och min DT gör mer än 130 på mätarn :)
 

Johan

fd. EVIL
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Hojlös :-(
Dom flesta BMW:er ser ju inte så roliga ut. Vad heter den fulaste genom tiderna? K1, KR1 el nåt sånt. Ser ni en bild förstår ni....
 

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
farsans gamla konserverade Honda CM400T Custom från 83 är ingen höjdare heller .... en sån man springer ifatt..

//jaG
 

TbA

Sandman coming...
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Falun
Hoj
Vägkungen
Silwer skrev:
hehe en sån har jag haft en 71:a.
Kan säga att du knappt kan förstå så mycket tristare hojar det finns.
Min var mycket spännande, vobblade över 2 vägbanor i 160, dubbla skivor men orginal bromshandtag, dvs man fick ta i allt mna hade för att bromsa.
I principt rakt rör bara, grannarna var inte glada direkt. Trasslande startmotor som käkade säkringarna och avsågad kickaxel gjorde det till ett äventyr att åka en sväng.
Nån slags lågt cliponstyre som gjorde att man satt dubbelvikt försvårade framfaten en hel del med, sen var den mästerlig på att slå i centralstödet i högerkurvor, sånna resor med lyft bakhjul får du aldrig till på din maskin:)

Hehehe
Vet precis vad du menar. Hade en CB 500 som första hoj med 4-1 och TT-styre. Som din fast färre hästar. Låg effekt, hög vikt, obefintlig väghållning och taskiga bromsar. Många gånger hade man bromshandtaget mot styret och det rullade på friskt ändå. Otroligt att man inte körde ihjäl sig. :D
 

Bj.O.rn

Idolstatus!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Peking
Hoj
Ducati 916SPS '98. Inte orginal...
BMW, alla modeller som år någorlunda moderna i alla fall (dom hade ju lite roliga hojar en gång i tiden)... samt håde sportster sport.. vicken jäkla motsägelse, hur kan man komma fram till ett sånt modellnamn på en sån hoj..

/B
 
Nyheter
Transportstyrelsen vill stoppa körkortsturismen

Transportstyrelsen vill kun...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Top