GSXR1100R
The older i get the faster i was
Åff rådd är ingen sporthoj, du har ju en sådan så du borde veta
Nästan allt är skit idag, tacka vet jag en Norton Manxx
Nästan allt är skit idag, tacka vet jag en Norton Manxx

Lokke skrev:Det e ju en sv för fan! En sån kan inte va osportig!![]()
Men en gold wing med släp å sidovagn e väl det närmaste osportigt man kan komma.
berggren_martin skrev:Såg en hel familj på 6 pers komma förbifarande på ett goldvingeekipage. Det var 4 småttingar som satt i en inkapslad gigantisk sidovagn (som fågelungar i en bur...), tjejen på baksätet, och så ett rejält släp på det.
Kanske inte helt osportsligt på sätt och vis, mem varför inte köra buss??
/Martin
Hightuned skrev:Min första tunga hoj var en -83 kawa gpz750 och den är garanterat en tung kandidat till titeln. 86 halvdöda kusar och hanterbarhet som ett hangarfartyg!.![]()
nej den lär ta dig i toppfart, troligen gör den c:a 140, och som jag sagt en standard dt gör drygt 130 på mätaren med solen i ryggen och hemlängtan, annars är nåt gjort i motorn på dem.Nisse Järnet skrev:Ja CB250 är väl inte så snabb direkt..drar en sån i både acc och toppfart med DT:n! haha![]()
CayLe skrev:Hur fasen svänger man höger med sidovagn?
Lokke skrev:Durkslaven ska hänga ut å få rövskrap....![]()
Chrille skrev:R1/6 , Gixxer600/750/1000, CBR600/9xx , ZXR6/7/9 mfl som extremt knullputsat orginalskick plus slipon glider omkrin i innerstan tycker jag är förbannat osportig...
Larsa_Gasa skrev:Vore coolt att bygga en matchande sid-/släp-/husvagn till R1:an. Alltid retar det någon![]()
Titta på bilden igen!
Det är väl en sv 650? och inte en r1?
Det är polarns CB, min är helt original. Johan dra han ocksåSilwer skrev:nej den lär ta dig i toppfart, troligen gör den c:a 140, och som jag sagt en standard dt gör drygt 130 på mätaren med solen i ryggen och hemlängtan, annars är nåt gjort i motorn på dem.
TheDude skrev:En bild säger mer än 1000 ord sägs det![]()
sgtpepper skrev:Honda Goldwing utrustad med släpvagn, jag kan inte tänka mig något osportigare![]()
![]()
Silwer skrev:hehe en sån har jag haft en 71:a.
Kan säga att du knappt kan förstå så mycket tristare hojar det finns.
Min var mycket spännande, vobblade över 2 vägbanor i 160, dubbla skivor men orginal bromshandtag, dvs man fick ta i allt mna hade för att bromsa.
I principt rakt rör bara, grannarna var inte glada direkt. Trasslande startmotor som käkade säkringarna och avsågad kickaxel gjorde det till ett äventyr att åka en sväng.
Nån slags lågt cliponstyre som gjorde att man satt dubbelvikt försvårade framfaten en hel del med, sen var den mästerlig på att slå i centralstödet i högerkurvor, sånna resor med lyft bakhjul får du aldrig till på din maskin![]()
![]() |
Rekordmånga personliga regskyltar
Under 2024 godkände Transpo... |
![]() |
SMC får 700.000 kronor i bidrag
Roger Berzell, generalsekre... |
![]() |
Brembo vinner Good Design Award
Brembo prisas för innovativ... |
![]() |
Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli
Pirelli har presenterat SCO... |
![]() |
Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson
Foto: Joachim Cruus Inf... |
Dags för äventyrlig motorcykelmässa
Kommande helg, den 8-9 mars... |
|
![]() |
Pirelli lanserar Diablo Powercrusier
All Rights Reserved Pire... |
![]() |
Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!
Ett avbrutet broms- eller k... |
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo
Den 8-9 mars arrangeras Adv... |
|
![]() |
MV Agusta firar 80 år
I år firar italienska motor... |