Vilken är den snabbaste hojen på 125-delen?

NatoN

Threshold of evolution
Gick med
13 May 2003
Ort
Västerås
Hoj
TL1000R
secondsky skrev:
Jag skulle nog säga att min är den snabbaste 125cc här inne..RS 125 ..
Med ett killer acc och ett arow som sätter lite ljud på de hela och en FP-motor som drar de hela,jag har även pillat lite med cdi boxen så den drar från bottnen. Jag har bänkat den och på skärmen stog de 47 hp och 196 km/h.. (199 på mätaren). Om de är någon som vill eller rättare sagt VÅGAR möta mej på strippen svarar snarast.. .. Mvh 2NDSKY:arsele

Du råkar inte ha något papper från bänkningen man kan få se? :cpparty
 

Poyjs

HONDA!! HONDA!! HONDA!! HONDA!! HONDA!!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Falkenberg
Hoj
HONDA NSR125 R
För dom som bryr sig e det nog så roligt och intresant att veta!
 

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Ort
gbg
Hoj
r1 -00
jacobposse skrev:
Jag skulle nog säga att min är den snabbaste 125cc här inne..RS 125 ..
Med ett killer acc och ett arow som sätter lite ljud på de hela och en FP-motor som drar de hela,jag har även pillat lite med cdi boxen så den drar från bottnen. Jag har bänkat den och på skärmen stog de 47 hp och 196 km/h.. (199 på mätaren). Om de är någon som vill eller rättare sagt VÅGAR möta mej på strippen svarar snarast.. .. Mvh el presidente :arsele



hahahahaahaa, hur fan kan du mäta hastigheten på mätaren när du bänkar? och jag tror inte ens en 125 motogp hoj har så mycket hästar, :kocko och en rs mätare visar mycket mera fel än 3km/h fel, tillexempel när jag köra i 140 på mätarn så är det ungefär 125 verklig fart. :brinnerup


föressten, varför bry sig om vilken som är snabbast? det viktigaste är väl att man har kul när man kör? eller har jag missuppfattat hela mc körningen?
 

Koskela

Jag bygger FART kameror!
Gick med
8 Sep 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
-02 Honda hornet 600, -01 Honda fireblade 929
DJM skrev:
hahahahaahaa, hur fan kan du mäta hastigheten på mätaren när du bänkar? och jag tror inte ens en 125 motogp hoj har så mycket hästar, :kocko och en rs mätare visar mycket mera fel än 3km/h fel, tillexempel när jag köra i 140 på mätarn så är det ungefär 125 verklig fart. :brinnerup


föressten, varför bry sig om vilken som är snabbast? det viktigaste är väl att man har kul när man kör? eller har jag missuppfattat hela mc körningen?


nej visst är det inte det hela men det är ju Jävligt mycket roligare om det går snabt!!! :D :tummenupp
 

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098S -07
V.Andersson skrev:
Jag köpte min hoj i tron att den skulle vara snabbast upp till 100 men ack vad fel jag hade.

Hur menar du då? Åkt på däng av en sporthoj? :)
 

spectre

BRASSA å dra i helvet
Gick med
27 Jan 2004
Ort
Lite åt vänster sen åt helvete
Hoj
50x12
H4 skrev:
Hur menar du då? Åkt på däng av en sporthoj? :)


sporthojen ( 125cc) åker på rå-spö av en gasgas, ktm exc och dom andra enduro/sm hojarna upp till 80-90 sen finns det inte så mycket mer att ge på dom...( jag menar inte crm och dt kdx kmx och allt vad fan dom heter )
 

V.Andersson

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2003
Ort
Skaraborg
Hoj
Gasgas SM 125
H4 skrev:
Hur menar du då? Åkt på däng av en sporthoj? :)
'

Nu har jag bytt olja och den går som ett jehu igen.. Den borde dock tappa lite i accerlationen pga att man får växla hela tiden. Men det är ju iofs kul.. :tungan
 

Friggan

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2004
Ort
Täby
Hoj
rs125:a
V.Andersson skrev:
'

Nu har jag bytt olja och den går som ett jehu igen.. Den borde dock tappa lite i accerlationen pga att man får växla hela tiden. Men det är ju iofs kul.. :tungan

Vad toppar den då?
 

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Ort
-
Hoj
-
Koskela skrev:
Skulle defenetivt säga Rs!!! :yoparty :D

Miton går fortare original än rs (Ostrypt). Men sen har ju säkert nån här inne rs med effektsystem osv osv osv.. Men snackar vi bara original effekt lär nog miton vara snabbast.
 

Koskela

Jag bygger FART kameror!
Gick med
8 Sep 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
-02 Honda hornet 600, -01 Honda fireblade 929
Padde skrev:
Miton går fortare original än rs (Ostrypt). Men sen har ju säkert nån här inne rs med effektsystem osv osv osv.. Men snackar vi bara original effekt lär nog miton vara snabbast.[/QUOTE


Vet du det eller tror du det???...

själv kan ja det inte så bra... :tungan

Men Rs e grymt snygga.. lite snyggare änn miton :D ta det inte så allvarligt
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top