Vilken är SÄMSTA hojen du kört ?

kraschandburn

www.varvstoppmc.se
Gick med
20 Apr 2004
Hoj
Gsx-r 750 -00 Gul/svart/skrapad
Sämsta Yamaha r1 oavsett årsmodell.
Näst Ducati 748R tamsmak
Tredje cbr 1000rr slö touring sak
Fjärde Kawasaki zx10r mullig, mjuk ja lite som en krambjörn

SirWankalot

If you can eat it, you can
Gick med
7 Jun 2006
Hoj
Ducati S2R1000
Lunkan skrev:
1649116 Kussens Royal Endfield...! Den startar överhuvudtaget inte när quicksilvret sjunker under 10+. Rätt kass hoj som han förövrigt köpte i delar när han va dyngrak! Vaknade bakfull på ett hotel med Royal Endfild T-shirt på sig med ett köpkontrakt i fickan! :tummenupp

Va fan?!

Selfshockingen tas till nya höjder! :D

http://www.borrmagazine.com/index.php?id=148

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Solid snake skrev:
2505587 GS550 -83 och XR600 -?

GS550 var körskolans, och den gick bättre strypt än en ostrypt XR600 tyckte jag, och det säger väl en del...

Du kan ju inte gå från gs550 till ducce 900 till xr600 ......
De är en kass men jävligt kul hoj ;)

Nautilus

Livsnjutare
Gick med
13 May 2006
Hoj
Triumph Sprint RS
Den slöaste hojen jag har kört var min första, övningskörarhojen Honda CB650 -81. Fast den var egentligen inte dålig, bara i en helt annan klass än de hojar jag har haft efter den, och en helt annan typ av hoj.

Den sämsta hojen jag någonsin kört är en HD Road King, eller Deluxe, eller båda två (kommer inte riktigt ihåg vilken som var vilken), som jag provade på HDs och Porsches dag på Tullinge 2005 (och hojarna var ju fabriksnya). Värdelös hoj, usel körkänsla, våghållning som en säck potatis, och dessutom svindyr. :tummenner

dwestlund

ny bild
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
a' Bug Eyed beast -955i -99
suzuki750 skrev:
2505570 hehe..jag vet hur de e.. de e kass.motorn,bromsar,komfort ja allt e kass men de e frän,en upplevelse å köra man skrattar bara åt den,de e inge man åker långt me

Snyggt tråd lyft.

< - - Ser att min ligger bra till
Min förra med GSX400E (utan hoj i 14år)

Joakim_Lilja

Bidrar till växthuseffekten
Gick med
30 May 2006
Hoj
GasGas 450sm -04
Den sämsta jag har kört var körskolans xr125l. jävligt slö, obekväm att köra längre stunder. lätt i baken så man står på framhjulet i bromtesterna m.m. och ett orimligt pris för den prestandan. toppar 100 :) men sen har man juh inte kört så många heller. har typ kört morsans heritage, farsans dyna, nettans sportster (omdrevad. skakade nästan inte alls) körskolans och min. de e dom väg hojar jag har kört.

Last edited:

PalleP

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Honda CBR 900rr -98
suzuki 1000 gs med kjellkåpa. Kardandrift som man kunde gunga fram med och toppade 170 med den genomskinliga ladgårdsväggen monterad.

G-L

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2006
Hoj
Guzzi 1200 Stelvio NTX -12
Av de 12-13 mc jag ägt:
Tveklöst Honda CB500 Four, årsmodell -73(?)!

Övriga provkörda:
Väljer mellan de första Suzuki fyrcyl fyrtaktarna GS500 o 750 eller Jawa (Mc 356 o 257).

För övrigt rekommenderas att provköra det som förr klassades som lätt mc, till exempel Husqvarnas och NVs olika 75-kgmaskiner. Bromsarna på en DBS damcykel är bättre...

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
Neutral skrev:
1643818... Det intressanta är ju hur dålig hojen var när den var ny...
Bra kommentar. I övrigt inser man efter att ha läst lite i den här tråden att 20% av SH:s medlemmar är bra bortskämda. Jag avser nu medlemmar som sågar hojar som trots allt ändå är hyggligt moderna men utan att vara state-of-the-art.
Uppvuxna med att alltid kunna låna pappas klipp nya bil?

Nåja, mitt bidrag till sämsta knarr:
Ural 650 (dålig efterapning av uråldrig BMW) med sidovagn. Sidovagnen gör att en rätt dålig knarr blir ett riktigt fiasko.
Dock var det en intressant upplevelse att kunna backa med knarr! Ja, den hade faktiskt backväxel.

Peter M

Notorisk återfallsknutte
Gick med
20 Aug 2006
Hoj
Yamaha FJR 1300 2008
Honda CB400 four -73? Den var sexväxlad och hur man än bar sig åt orkade den inte dra på sexan om det vart minsta motlut eller vind.
Möjligtvis var min 1:a hoj en CB125 -70 ännu slöare men då var ju referensvärdet trimmad moppe;)

StephanD

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
I väntan på en -20 Triumph Daytona 765 LE
MT-03

Totalt under motoriserad, om den haft mer pulver hade nog betyget blivit annorlunda, ser skitkul ut men beter sig som en trimmad moppe

Icecold

Medlem
Gick med
29 Apr 2006
Hoj
TL1000Ssstreetfighter-99, Yamaha XS650 -81 soon to become a flattracker, DRZ400SM -06, R6-08
Suzuki DRZ400. Dålig på vägen o dålig i skogen! Trött o tråkig!

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln