Vilken är SÄMSTA hojen du kört ?

An3Azz

www.99riderz.com
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
GSXR1100 och en jeffla snöskoter, en grön.
i ordning, 1 är sämst.

1.Kawa Z1 900,duktigt trimmad och ombyggd till stelbenschopper med bildäck bak. (kommentarer ang väghållning, lr avsaknad av sådan är överflödiga)

2. Suzuki GT 125, paralelltwin 2-takt om jag inte missminner mig. Uselt chassi, usla bromsar, inget drag.

3. Körskolans DR 650 (borrad till 700) Själva hojjen är det inget fel på eg, men när den andra dr:en som är strypt till 25kw går fan så mycket bättre, känns rappare då undrar man vem som "trimmat" den borrade. Den bara vibrerade tyckte jag :gnissla

4.Trajja Bonneville 750, med några suspekta Amal rejsfuggar m trattar. Skitball o köra om den gick igång på första kicken, annars vart den sur :mad: Vilket innebar att man kickade ungefär en månad för o få igång den. Lättkickat var det oxå, eller INTE :3freak Chassi=gummi, bromsar= nej. Men souuuundet gick inte av för hackor med megafoner :tummenupp

MC Doktorn

Guest
Honda CB 400 N

En riktig kalleanka hoj allt va tamefan skit
Sen att den är ful :zpy Förlåt alla CB400 ägare :tomten
CB400N-R33.jpg

paprika

fattig men glad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 660 ´04 & KTM EXC 250´05
2ono skrev:
En riktig kalleanka hoj allt va tamefan skit
Sen att den är ful :zpy Förlåt alla CB400 ägare :tomten
CB400N-R33.jpg

HAHA!! Den svarta ska det va.. :7peta jag tycker den är ganska så snygg faktiskt. Saknar min gamla.

cbjorkman

Back on track!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille (R1 -00 Turbo *STULEN*)
Bingo skrev:
Sportster 883. Den var obeskrivligt dålig.

Håller med där...bromsarna var så dåliga att det förmodligen gått fortare att stanna med fötterna...

Gabor

Guest
Kom på en kul hoj jag provade i ungern, en mz 250, med trumbroms.... :skrämd ,sen åkte jag omkull, resultat :kryckor . Men oj vilka söta :nurse det var på sjukan i Siofok, Balatonsjön.

fast synd kalla det motorcykel.... :huvet

RSV_Ante

Fort är kul...
Gick med
3 Sep 2003
Hoj
Varadero -99, Tengai -91, Pegaso -05
Hmm.. vet inte vilken jag ska sätta som nr 1...

Valet står mellan GSXR 750 -00 (tror jag), eller VTR 1000F.
(Skulle kunna sätta mille -02 där åxå, men bara i några minuter.. sen byttes däck å fjädringsinställningar.. så var den bäst igen!!)

(Bör väl tillägga att en av de bästa jag kört är GSXR 750 -00,

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
paprika skrev:
HAHA!! Den svarta ska det va.. :7peta jag tycker den är ganska så snygg faktiskt. Saknar min gamla.
Håller med, tycker de där klassikerna är sköna. Undrar hur många som har kört dessa hojar i nutid och jämför med moderna hojar? Det intressanta är ju hur dålig hojen var när den var ny.

Jag angav Yamaha 750 Seca som körskolan hade och under tiden jag körde så köpte de in en Kawa 750 Zephyr och den var helt underbar jämfört med Secan, de var ju någorlunda samtida i alla fall. I modern tid vet jag inte om jag blivit riktigt besviken på någon hoj, det ska vara KTM 950 Supermoto då som inte var rolig, gaffeln bottnade ju direkt.

Ernst

Ny medlem
Gick med
27 Sep 2003
Hoj
KTM 660 RALLY
:)

det måste vara URAL-sidvagnsas! med kick som gick av när vi skulle starta aset. Jag provade endast för att det var ett sånt as så att jag var tvungen att få känna på ren rysk skit! el. vicket land den nu kommer från.
CBX 1000 6cyl!! var nog en Sveavägskiller 1981 men nu för tiden är det 330kg japansk dösushi 24 ventiler o bröölande fuggar! drar 1,5L på tomgång o har en frontkåpa med ett cv-värde värre än stopp-skärmen som hänger bakom en dragster :lol

Nä tacka vet jag kt ÄMMMMH ! JÄH!
/e

Monobike

Huliganus Slangus
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV1000R Tuono,KTM 525EXC -04 Supermoto Urban Terror Edition (Såld), Honda XR650R SM -02 Big-gun helsystem (Såld), Honda VTR1000 Firestorm med F1 Slipons (Såld)
Buell XB9R utan tvekan... Stenkross till växellåda o allmänt äcklig att köra, antar då att alla HD är likadana..

MACAMI

Guest
Neutral skrev:
Håller med, tycker de där klassikerna är sköna. Undrar hur många som har kört dessa hojar i nutid och jämför med moderna hojar? Det intressanta är ju hur dålig hojen var när den var ny.

Jag angav Yamaha 750 Seca som körskolan hade och under tiden jag körde så köpte de in en Kawa 750 Zephyr och den var helt underbar jämfört med Secan, de var ju någorlunda samtida i alla fall. I modern tid vet jag inte om jag blivit riktigt besviken på någon hoj, det ska vara KTM 950 Supermoto då som inte var rolig, gaffeln bottnade ju direkt.

Köpte min Z1000 -78 ny. Jämför jag den med min cbX -80, är skillnaden stor. I jämförelse med Blade´n från -95, är den ASTRONOMISK!

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln