Pizzabagarn
Guest
Har en SV....vill ha en Mille
sandstream skrev:2505121Helt okej, men jag kan ändå inte förstå varför en del håller koll på vad hojen drar och tycker att det känns bra om den kommer ner i tex 0.7 L/mil.
Pizzabagarn skrev:2505175Har en SV....vill ha en Mille
fazerfun skrev:2503942Yupp en ny "hojköpartråd" men lite mer specifik...har (tror jag) snöat in lite på en v-twin som nästa hoj.
Tänkte mig inte en flong ny men runt 60k kan jag tänka mig att lägga. Men vilken ska man ha...and the nominees are:
-RSV Mille
-SV 1100 S
-VTR 1000 F
-VTR 1000 SP1
-TL 1000
Har provkört Millen (en -00, helt underbar) och VTR 1000 Firestorm (-01, kvick och lättkörd men inte alls samma karaktär som Millen).
Hur ligger premierna i jämförelse med motsvarande radfyror? Vilken funkar bäst på bana? Och hur är det egentligen med soppatörsten?
Solid snake skrev:2505162Har hört om andra som har prövat 750 och tyckt den var trött, och sen prövat 900 och efter det tyckt att 750 var ännu tröttare.
900 är kul på landsvägar, men blir det rakt fram körning för länge så hamnar man bakom, men den har gött vrid så man slipper varva som fan om man kör kurvigt.
Ska man ta något som är mer i klass med millen så blir det typ 916, 996 och 998, 999 också fast den kanske är lite dyr.
Hehe, till och med min 900 känns rejsigare än en mille, har mer extrem ställning på min hoj, sen att millen har typ 40 hästar mer är ju en annan sak.fazerfun skrev:2505203Alltså, Ducce är ju Ducce och helt klart ett alternativ. Men som du säger, det kostar och de modellerna du nämner känns klart rejsigare än Millen...jag kommer till 99% att åka gata.
emullo skrev:2505213Ska du välja bland de hojarna skulle jag säga..
Millen som första val, går grymt bra på bananen..
Annars får det blir SP1/2 för de ser bra ut....
Fast det är bara mina 2 ören..
fazerfun skrev:2505185Du har en poäng...miljöhänsyn? Eller är det så att många ligger precis på marginalen vad de klarar av ekonomiskt?
Ok, nu börjar vi närma oss....varför? Vad är skillnaderna?
Solid snake skrev:2505218Hehe, till och med min 900 känns rejsigare än en mille, har mer extrem ställning på min hoj, sen att millen har typ 40 hästar mer är ju en annan sak.
fazerfun skrev:2505225Tack Millen verkar de flesta gilla..däremot har ingen pushat för SV 1000. VTR 1000 F verkar inte ha så många fans heller, so far
fazerfun skrev:2503942Yupp en ny "hojköpartråd" men lite mer specifik...har (tror jag) snöat in lite på en v-twin som nästa hoj.
Tänkte mig inte en flong ny men runt 60k kan jag tänka mig att lägga. Men vilken ska man ha...and the nominees are:
-RSV Mille
-SV 1100 S
-VTR 1000 F
-VTR 1000 SP1
-TL 1000
Har provkört Millen (en -00, helt underbar) och VTR 1000 Firestorm (-01, kvick och lättkörd men inte alls samma karaktär som Millen).
Hur ligger premierna i jämförelse med motsvarande radfyror? Vilken funkar bäst på bana? Och hur är det egentligen med soppatörsten?
Jo, så kan det vara men om man ska köpa hoj och oroar sig för ett par kronor hit eller dit per mil är det nog något annat än hoj man ska köpa.fazerfun skrev:2505185Eller är det så att många ligger precis på marginalen vad de klarar av ekonomiskt?
Hur är det med kvalitén på Buell nu för tiden?ebloi skrev:2505242Du har ju glömt några självklara Twinar, nämligen Buells goa hojar!!! Dreggla över dessa härligheter
sandstream skrev:2505258Jo, så kan det vara men om man ska köpa hoj och oroar sig för ett par kronor hit eller dit per mil är det nog något annat än hoj man ska köpa.
-RSV Mille
-SV 1100 S
-VTR 1000 F
-VTR 1000 SP1
-TL 1000
ebloi skrev:2505242Du har ju glömt några självklara Twinar, nämligen Buells goa hojar!!!
Dreggla över dessa härligheter
fazerfun skrev:2505238
Ska kolla vad Ducatisterna ska ha för sina 900ss....
MILKY skrev:2505292Om du ska lägga 60K så är svaret givet!. SP1 utan tvivel den snyggaste och enligt mig själv skönast känsla. Visst den är lite tung o slö men du ville ju ha en twin!!..
Körde btw Mille R 06 förra veckan. Blev faktiskt besviken, tyckte den var slö o ljudet var trots dubbla acra fjantigt!. Visst bara hoppa på mig nu
Men sedan satte jag mig på ZX10-R o då jäflars gick det undan
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |