fazerfun
Gudomlig sporthojare
amullo skrev:2505348Nja..
För 60.000 får du en beggad Ducati 748 eller 916 från 97-98 med billig försäkring och snyggare hoj får man (enligt mig) leta efter..
748
http://www.blocket.se/vi/9510738.htm?ca=11_s
http://www.blocket.se/vi/9049664.htm?ca=11_s
http://www.blocket.se/vi/8753576.htm?ca=11_s
916
http://www.blocket.se/vi/9394820.htm?ca=11_s
http://www.blocket.se/vi/9505841.htm?ca=11_s
Räcker även till en 996 om man lägger på lite
http://www.blocket.se/vi/9150311.htm?ca=11_s
Försäkringsexempel:
Man 30 i Stockholm, hojkort mindre än 5 år, parkad i garage = 3500:- helförsäkrat/helår.
Det lämnar pengar över till service och tillbehör. Men tyvärr får man inte ha nyare än 98 om man skall ha bra premie.
Men fick jag inte ha ducce så skulle det bli en RSV Mille för mina pengar.
Det här forumet tar fanimej priset...man lägger upp en tråd å så börjar folk jobba tack för hjälpen.
Så till den eviga frågan när vi snackar Ducce: kvaliten? Ska man inte hålla sig på rätt sida om 00 för att vara "säker"? För visst har det varit si och så med vissa modeller?
Och hur är det med servicen? Ventilsystemet kräver ju en del pill men gäller det bara de fyrventilade?
Pizzabagarn skrev:2505239SV´n är en skitbra mc men kanske lite tråkig om man jämför med t.ex Millen
Jag pushar garanterat för SV´n.
Mja Millen har ju en svårdefinerbar charm, det håller jag med om (förutom att vara apsnygg!!)...har inte kört SVn (bara 650n men det är ingen bra måttstock) men är inte riktigt vän med linjerna, precis som fallet med TL1000 R....säkert bra hojar men designen är inte klockren.
Last edited: