wonderwizard
Tjuvjägare
jag har inte läst hela tråden...
men varför inte en V4 ?
jag har en VFR 800 fi till salu annars
men varför inte en V4 ?
abethebabe skrev:2506457titta in i mitt garage och dregla lite , det verkar trots allt som om att sp:n ligger väl till för ett köp eller har jag fel? sp:n är grym sanna mina ord
wonderwizard skrev:2506502jag har inte läst hela tråden...
men varför inte en V4 ?
elwe skrev:2506329Jag har en "996" till salu
Här kan du se en SP-2:a ocksåfazerfun skrev:2506503dreglar....... ja kan jag bara hitta en så...finns en i Stockholm till salu men annars är det tomt. Men så är det ju ingen dussinhoj heller...
Roger_SWE skrev:2506599Här kan du se en SP-2:a också
http://www.sporthoj.com/forum/member.php?u=7304
Eller i garaget. Där hittar du lite fler twinnar
http://www.sporthoj.com/forum/garage.php?do=view&id=7304
/Roger
fazerfun skrev:2506323Jag är en bjässe: 184/80 kg
fazerfun skrev:2506289Falcon är fin....blev omkörd av en i morse; Akrapipor och en massa annat godis på. Men hur är körställningen....är inte så sugen på någon SF-variant av Millen för det är väl så den är tänkt? Inga kåpor och nedtrimmad motor?
fazerfun skrev:2506503dreglar....... ja kan jag bara hitta en så...finns en i Stockholm till salu men annars är det tomt. Men så är det ju ingen dussinhoj heller...
jo jag vet! kommer det ut en på blocket så gäller det att va snabb, SP:n brukar sällan eller rättare sagt aldrig stå osålda en längre tid, kan ju va bra att ha i åtanke när du själv vill sälja den
fazerfun skrev:2505392
Ok. Vad skiljer förutom kubiken?
fazerfun skrev:2506503
ja varför inte? VFRn gillar alla som kör den....har bara fått för mig att den är lite för mycket touring.
Axl45 skrev:2507352Skaffa en one liter duck eater = tiller
Ladda hem Fastbikes 1 där testar dom vtr firestorm, ducce 998 och tillern.
Sp-1 och millen finns i den andra filmen (fastbikes 2) kan hända att jag har fel med fastbikes 2 att dom är med i någon annnan men kolla upp så lär du ju hitta.
Själv har jag bestämt mig för en tiller, inte så vanlig och har det där sportiga jag är ute efter.
Tycker 1000cc verkar lite klent!!fazerfun skrev:2503942Yupp en ny "hojköpartråd" men lite mer specifik...har (tror jag) snöat in lite på en v-twin som nästa hoj.
Tänkte mig inte en flong ny men runt 60k kan jag tänka mig att lägga. Men vilken ska man ha...and the nominees are:
-RSV Mille
-SV 1100 S
-VTR 1000 F
-VTR 1000 SP1
-TL 1000
Har provkört Millen (en -00, helt underbar) och VTR 1000 Firestorm (-01, kvick och lättkörd men inte alls samma karaktär som Millen).
Hur ligger premierna i jämförelse med motsvarande radfyror? Vilken funkar bäst på bana? Och hur är det egentligen med soppatörsten?
Black-Wolf skrev:2507104Nu får Aprilia experterna rätta mig men det är främst toppeffekten som skiljer mellan en RSV och en Falco 118 HK mot 128 men som sagt mer vrid i mellanregistert på Falcon. Nästan alla Falcos är chippade och med Renegade Airkit får du ett insugsljud som ger en ståpäls
Lam-Kaka skrev:2507424Bästa - Motorn den går o går bara och drar ej jätte mycket sopa(Sp1/Sp2 motorn är också skotsäker men drar lite mer sopa tyvär)
TwinLoveRace skrev:2507414Gäller ju att visa vem som bestämmer, du eller hojen. Om man sedan har lagt ner en vecka på att ställa in fjädringen har man en hoj som inte alls är så dum
Black-Wolf skrev:2505893Hey
Om ingen nämnt det redan så ta en titt på Aprilia Falco
I grunden samma motor som RSV med något lägre effekt uttag men med bättre vrid. Ett bra om inte bättre alternativ till de du listat
Hade en 01:a med Renegade slippisar, chip, luftkit, Bellypan och Öhlinare som jag saknar som satan nu
Bekvämare och billigare att försäkra än en RSV
Finns ett antal till salu för runt 50 loppor
Men som någon sa...det bästa är att testa själv men lägg till Falcon på listan annars missar du något. Finns åtskilliga tester där den utses som vinnare över bland annat VTR och TL.
Men det är ju upp till var och en att bedömma, lycka till!
/BW
fazerfun skrev:
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar