Fakkverk
Nu med mustasch!
En provkörning säger mer än 1000 foruminlägg!
fazerfun skrev:2505764Haha...ja vad du tycker vet jag efyer ett antal onsdagar..."mannen me mullret"
Fakkverk skrev:2507404"-It´s that old running wide problem again" Skön film men den TLR:en ger intrycket av att vara instabil. Åtminstonde i den filmen.
Personligen anser jag att lite av vitsen med en twin går förlorad om hojen ändå blir lika bred som en R4 i slutänden, TLR:en är stooor. Till nämda hojs försvar tycker jag motorn är underbar. Körde en Raptor 1000 förra året, det var skoj! Något för trådskaparen?
/ Johan
COLOSSUS skrev:2508242Ja , det måste låta lite när man kommer eller hur
Är man inte snabbast så måste man låta mest ....
// Colossus
wannagofast skrev:2507415Tycker 1000cc verkar lite klent!!
Biker_R1 skrev:2507495Köp en Aprilia RSV1000R-Factory.
Det finns ingen annan hoj som är bättre.
Superlight skrev:2507506Utan att ha sett hojen live (vad jag vet iaf) så verkar priset väldigt rätt, eller kanske snarare lågt. Nästan så man blir sugen på en till
Hypern (916) är riktigt trevlig på bana, men det går faktiskt att snurra runt i Roslagen med den om man har lust med det eller toura med den. Ska man inte köra bana alls ska man kanske överväga SS1000DS istället (trots att 916 är 1000 ggr snyggare).
Finns en Ducati SS1000DS här: http://www.ducceklubben.org/annonser/popup_annons.asp?ID=4810
/Ssss
fazerfun skrev:
Grrrrrrr... såld igår och jag som hade cash med mig till JönköpingSuperlight skrev:2507506Utan att ha sett hojen live (vad jag vet iaf) så verkar priset väldigt rätt, eller kanske snarare lågt. Nästan så man blir sugen på en till
Hypern (916) är riktigt trevlig på bana, men det går faktiskt att snurra runt i Roslagen med den om man har lust med det eller toura med den. Ska man inte köra bana alls ska man kanske överväga SS1000DS istället (trots att 916 är 1000 ggr snyggare).
/Ssss
Maverick_ou812 skrev:2512212Grrrrrrr... såld igår och jag som hade cash med mig till Jönköping
Men lycka till den som köpte hojen, såg riktigt fin ut!
Black-Wolf skrev:2507104Nu får Aprilia experterna rätta mig men det är främst toppeffekten som skiljer mellan en RSV och en Falco 118 HK mot 128 men som sagt mer vrid i mellanregistert på Falcon. Nästan alla Falcos är chippade och med Renegade Airkit får du ett insugsljud som ger en ståpäls
Jag kan hålla med att Falcon ser lite halvfärdig orginal men med en Bellypan från rsvr.net är du hemma, fullbordar liksom hojen
Vet inte vad som menas med SF men körställningen liknar mer VTR Firestorm. Hojen är ingen touringvariant av RSV där fanns ju Futuran och någon Street Fighter är det inte där finns Tuono.
Enklast är väl att säga att Falco i jämförelse med RSV är som en VTR Firestorm är till en VTR SP1.
/BW
fazerfun skrev:2513026ok...ja med SF menade jag streetfighter (missade att den heter Tuono) och det är inte intressant. Men Falcon ska jag kika på, tack för tipset
V990 skrev:2513068Min Falco med bellypan och sving från RSV:n , ser väl okey ut?
fazerfun skrev:2513142Kanonfin
Har kollat en del Mille och helt klart att det kostar att försäkra vackra hojar...premierna är ofta det dubbla mot tex en TLR eller VTR. Hur ligger Falcon?
K.L skrev:2512391Har haft en sp-1. Körde iofs inte så mkt med den men låg på ca 0,8l/mil vid landsväg i 160-180km/h... Kan du leva med att den känns tung och har lite träig fjädring så är den ju fin... Provade en firestorm just före och den var ju trött så in åt h-vete i jämförelse och kändes ostadig i högre fart. Men mkt bättre körställning för stadskörning kändes det som...
Bytte min sp-1 till bladen jag har nu för att jag tycker att radfyra är roligare och tokgasa med... Farten känns mer på nåt sätt... Men som högfartstourer är nog sp-1 fin med ett högre kåpglas för motorn går skönt och växellådan är ju sjukt smidig och fin (bästa jag provat iaf)...
Så ska du bara köra inne i stan så firestorm... Om inte så sp-1...
Saknar den lite för att den var lite rå och inte lika könlös som en radfyra tusen... Mao ingen dussinhoj som granntanten kommer brummande på...
frikie skrev:2513239Falcon ligger bättre till i försäkring.... än Millen, Sp1 etc. Mer som VTR:en.
Visst jag skulle gärna ta en Mille, men med tanke på totalkostnaden så lutar det mer åt en Falco eller en SV 1000s för egen del.
Kolla själv hos bilsport-mc på falcon... http://www.bilsport-special.com/priscalc/
//Daniel
frikie skrev:2513239Falcon ligger bättre till i försäkring.... än Millen, Sp1 etc. Mer som VTR:en.
Visst jag skulle gärna ta en Mille, men med tanke på totalkostnaden så lutar det mer åt en Falco eller en SV 1000s för egen del.
Kolla själv hos bilsport-mc på falcon... http://www.bilsport-special.com/priscalc/
//Daniel
prissma skrev:2513553Jag har en mille men Trygg hansa är mycket billigare för mig än bilsport
frikie skrev:2513700mm- Millen finns inte med i deras priskalkulator, liksom andra sporthojar såsom, R1, SP1, nyare Gixxers etc.
De erbjuder enbart trafik till dessa och är då inte billiga.
På mc´s som de försäkrar och som finns med i listan har de alltid varit billigast för mig iaf. Jag betalar nu 5391kr HEL/HEL.
Skulle jag bott kvar ute hos morsan skulle jag betala 3894/hel/hel. Iof skiljer det mkt upp till 1000cc men ändå.
En SV 1000s och boende ute på landet för drygt 3000kr halvförsäkring, och 8000kr inne i stan (12k hel/hel inne i stan) (24+försäkringen)
//Daniel
V990 skrev:2513068Min Falco med bellypan och sving från RSV:n , ser väl okey ut?
nilo skrev:2523434Fan nu har jag också börjat bli intresserad av en Falco ju. Hur är dom som "första hoj"?
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |