Vilken 125:a går bäst?

RockParty

Medlem
Gick med
17 May 2004
Ort
örebro
Hoj
-02 SR500 -81 rsv mille fighter
nicke skrev:
nä o jag tycker att du inte ska få accepteras på detta forum! men det är ju såklart min egna åsikt, & jag tvivlar inte på att det inte finns andra som håller med mig! :mad:

Varför vara så otrevlig för??

nått jag gjort??
 

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Ort
-
Hoj
-
zhapod skrev:
hursomhelst: aprilia rs 125 ses väl allmänt som snabbast.

Miton ska vara den snabbaste (Ostrypta) lätta motorcykeln (Till gatbruk då förståss). Men även nån av dom svåraste att få tag i delar i Sverige. Men detta är ju inget större problem igentligen pga. Tyskland ligger nära. Hur menar du med "Går bäst". Menar du snabbast eller menar du minst problem?.
 

RockParty

Medlem
Gick med
17 May 2004
Ort
örebro
Hoj
-02 SR500 -81 rsv mille fighter
Padde skrev:
Miton ska vara den snabbaste (Ostrypta) lätta motorcykeln (Till gatbruk då förståss). Men även nån av dom svåraste att få tag i delar i Sverige. Men detta är ju inget större problem igentligen pga. Tyskland ligger nära. Hur menar du med "Går bäst". Menar du snabbast eller menar du minst problem?.


Du får inte skriva mer här....grabben blir väldigt sur o tycker du är dum i huvudet som inte förstår att han inte vill att nån ska skriva här.
 

Xeizz

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Umeå/Kalmar Norrlänning & smålänning på samma g
Hoj
KTM Freeride 350 -14 & Husaberg FS650E -04
Padde skrev:
Miton ska vara den snabbaste (Ostrypta) lätta motorcykeln (Till gatbruk då förståss). Men även nån av dom svåraste att få tag i delar i Sverige. Men detta är ju inget större problem igentligen pga. Tyskland ligger nära. Hur menar du med "Går bäst". Menar du snabbast eller menar du minst problem?.

Det ända problemet me tyskland är ju Autobahn (stavning), dom har ju en tendens att plågas sönder där så som många säkert vet, men snabbast måste ju vara aprilian, måste ju vara bland annat den anledningen dom "bara" använder dem i RR eller?
 

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Ort
-
Hoj
-
nicke skrev:
Det ända problemet me tyskland är ju Autobahn (stavning), dom har ju en tendens att plågas sönder där så som många säkert vet, men snabbast måste ju vara aprilian, måste ju vara bland annat den anledningen dom "bara" använder dem i RR eller?

Kan stämma att RS´en är snabbare, Men tror jag har läst någonstans att miton ska vara lite snabbare.


RockParty skrev:
Du får inte skriva mer här....grabben blir väldigt sur o tycker du är dum i huvudet som inte förstår att han inte vill att nån ska skriva här.

Lägg ner det här och ta det mellan er 2 på pm isället!

:rolleyes:
 

Xeizz

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Umeå/Kalmar Norrlänning & smålänning på samma g
Hoj
KTM Freeride 350 -14 & Husaberg FS650E -04
Padde skrev:
Kan stämma att RS´en är snabbare, Men tror jag har läst någonstans att miton ska vara lite snabbare.




Lägg ner det här och ta det mellan er 2 på pm isället!

:rolleyes:
aja, jag kan säkert ha fel, miton är säkert snabbare men jag gissar ändå på aprilian, men ingen som har säkra fakta vilken som är den snabbaste, båden banmodell & standard??
 

zhapod

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Ort
linköping
Hoj
TZR125 -89
iofs, miton kanske har vassare motor, men som sagt är det i princip bara aprilian som körs i 125std (tror det finns nån mito med i botten), så den får väl antas var bättre överlag.
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Cagiva Mito, Aprilia RS och faktiskt Suzuki RG125F är de som jag sett toppa närmare 170 km/h i tester. Tror det är hugget som stucket. Ungefär som literhojerna idag, de går såpass lika att de hänger med varandra i suget.
 

boOz

Miton till SALU! PMa för mer info.
Gick med
29 Jul 2003
Ort
Stockholm (Sollentuna)
Hoj
Cagiva Mito Evo -99
Jag har en Mito -99 jag har hört att Miton ska gå bäst. Själv tycker jag att det är bra drag i den. MVH Gustaf
 

Mikael Cagiva

Ja, jävlar!
Gick med
2 May 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Ducati 748 2002
Aprilianördarna anser Aprilian går fortast och Mitofantasterna anser Miton vara snabbast. Det finns många fler Aprilianördar än Mitofantaster -> Aprilian är snabbast i de flesta kretsarna ( "Öh, ba, maxade prillan ida` drog av bara f-n, 200 mätarfart") Så föds en legend bland traktens ungdomar :)
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top