Vilken 125:a?

Saabmosare

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2005
Hoj
Snabb
Blev hänvisad hit av grabbarna i det andra forummet så,

Är påjakt efter en 125:a nu, och du undrar jag vilken som är bäst i förhållande till pris och körglädje, funderar på nyare nsr, aprilia rs, af1, mito eller kanske rgf, någon som har lite bra tips att ge mej så man inte gör bort sej. Aprilian är den jag själv föredrar, men jag har egentligen ingen aning om varför.

Solid snake

Guest
Saabmosare skrev:
Ingen av dom är intressanta, är inte intresserad agv nån hoj som är äldre än -90, hellst ska de vara 94-.

Dt:n var ju en -02:a inte 1902 då, hoppas jag du fattar. :rolleyes:

Saabmosare

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2005
Hoj
Snabb
Solid snake skrev:
Dt:n var ju en -02:a inte 1902 då, hoppas jag du fattar. :rolleyes:

Jo, jag förstod, men är inte intresserad av nån offroad heller, de kanske jag inte sagt, vill ha en plastracer liksom, som jag skrev i början, nsr aprilia eller mito, den typen av hoj..

Solid snake

Guest
Saabmosare skrev:
Jo, jag förstod, men är inte intresserad av nån offroad heller, de kanske jag inte sagt, vill ha en plastracer liksom, som jag skrev i början, nsr aprilia eller mito, den typen av hoj..

Köp NSR då, den håller väl typ bäst och rör sig bättre under 7000rpm än vad nån mito eller rs gör.

Saabmosare

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2005
Hoj
Snabb
Solid snake skrev:
Köp NSR då, den håller väl typ bäst och rör sig bättre under 7000rpm än vad nån mito eller rs gör.

ok, jo har funderat på de med, en från 94- men ville höra med er som hade lite erfarenheter innan först, är de viktigt att hålla kolla på milen så dom inte gått för långt eller är dom lite av en evighetsmaskin?

Solid snake

Guest
Saabmosare skrev:
ok, jo har funderat på de med, en från 94- men ville höra med er som hade lite erfarenheter innan först, är de viktigt att hålla kolla på milen så dom inte gått för långt eller är dom lite av en evighetsmaskin?

Fråga när senaste motorrenoveringen gjordes, få se på kvitton på renovering.

Vet inte killen du ska köpa av så köp inte, säg bara "jag är inte intresserad" och gå därifrån, på en 2 taktare är det renoveringen som är det viktiga, inte milen som på en 4 taktare.

granath_

mc-dåre .
Gick med
1 Mar 2004
Hoj
cbr 900rr
Solid snake skrev:
Fråga när senaste motorrenoveringen gjordes, få se på kvitton på renovering.

Vet inte killen du ska köpa av så köp inte, säg bara "jag är inte intresserad" och gå därifrån, på en 2 taktare är det renoveringen som är det viktiga, inte milen som på en 4 taktare.

första vettiga inlägget av ormen idag :klappar :musik (kommentator)

Saabmosare

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2005
Hoj
Snabb
Aprilia rs extrema, är de nån spec man bör veta om dom? för de är dom som jag är mest sugen på,

Svanen

Psykos Pilot
Gick med
1 Feb 2004
Hoj
Ingen just nu
Beror vell lite på hur mkt cash du vill lägga men jag kan säga att Aprilia MX 125 är en jäkla fin hoj :tummenupp
Man kan nog hitta en i Tyskland för ca. 35-40k.

Annars hade jag satsat på Aprilia RS, jävligt vanlig hoj men sen går den fint också.

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!