Skit också, nu är det ingen idé att ha kvar hojen, måste sälja direkCt.Anton_Ljunghusen skrev:M3an gör väl 0-100 på närmare 5,5-6 sekunder?
keep on dreaming boys
Bramstedt skrev:Amen va faan ! E det ingen som tycker att grabben ska köpa en Suzuki RGF?! Vafan e detta för mobbing ? :kocko
Köper du en RGF så får du, säg c.a 10 000kr över till annat skoj som effekt å styling. (skydd om du har jobbiga päron)
En RGF har (enligt Bike) Absolut skönast vägegenskaper. Detta går inte att tvivla på, då man kör ifrån betydligt nyare och dyrare hojar lätt. (Brukar säga att rejsa mot en RS e som att stjäla godis av småbarn)
RGF va mkt före sin tid med bl.a. upsidedowngaffel och 4-kolvsok fram.
Detta som jag är på väg att säga brukar jag få stryk för, men jag tycker att en RS e fan inte fin ! Den har ju grodarsle ju !
Sen om du skjutsar nån så håller dom ju på att åka av när sadlen lutar vertikalt.
Säg till om du behöver mera motivation till RGF köp !
ps. RGF har bäst acc och bäst topp! ds.
Neos34 skrev:1á hoj bör du ha en: Yamaha Neos 100cc
Som du kan leka med. På 6,5L kommer du hela 14 mil..
Kanske inte direkt billig, men kalas å ha när du vill rejsa mot andra mopeder.
Kostar: 19.900:-
Okey jag erkänner jag har en sån. Och min är på 100cc (Lite godis är på G!).
Visst den ser kanske lite tam ut, men då är den ju också väldigt lik en moped.
Slit loss nummer plåten, montera på extra reflexer på framgaffeln.
Sen kan du smita omkring på cykel banorna, parkera utanför butikerna, pipa förbi alla köande bilar, och ändå åka bekvämt och säkert.
Vad som är plus i kanten, är att den ser ut som en moped, men går undan ändå.. 120-130km/t inga problem....... (Massor av trim delar finns att köpa till Neos)..
--:-- Lycka till! --:--
Eller köp en piss båge som första mc, typ en Yamaha RD 125 LC 1982,
Suzuki RG 125, eller nått nyare Yamaha TZR 125. Mellan: 2000 - 7000:-
Jo, Neos är krock säker. År 2004 Krockade jag i 70km/t med ett rådjur.
Fram kåpan lossnade och sladden till ljus rélät lossnade.
Jaja nog om det. Kolla i berättar tråden om du vill läsa hela berättelsen ist..
Du e bara avundsjuk, på att han har en förvuxen moppe!DJM skrev::kocko
En 100cc neos har 7-8hk har jag för mig... Måste ha en hårresande accelration.Neos34 skrev:1á hoj bör du ha en: Yamaha Neos 100cc
Som du kan leka med. På 6,5L kommer du hela 14 mil..
Kanske inte direkt billig, men kalas å ha när du vill rejsa mot andra mopeder.
Kostar: 19.900:-
Okey jag erkänner jag har en sån. Och min är på 100cc (Lite godis är på G!).
Visst den ser kanske lite tam ut, men då är den ju också väldigt lik en moped.
Slit loss nummer plåten, montera på extra reflexer på framgaffeln.
Sen kan du smita omkring på cykel banorna, parkera utanför butikerna, pipa förbi alla köande bilar, och ändå åka bekvämt och säkert.
Vad som är plus i kanten, är att den ser ut som en moped, men går undan ändå.. 120-130km/t inga problem....... (Massor av trim delar finns att köpa till Neos)..
--:-- Lycka till! --:--
Solid snake skrev:Tss, jävla skitsnack.
Saabmosare skrev:Hade rundringar på en rgf från början men de värkar som om dom har dom absolute duraste reservdelarna och att dom pajar lite oftare, sant?
Det är fult att ljuga.Bramstedt skrev:Ha ! Så fan heller ! :kocko min RGF är pigg som fan ! Det kan _Mini_ intyga! Den hade precis gått 1000mil när jag köpte den. Jag testade mot en M3a, och jag vann. That´s It! Sen om det inte var den piggaste det skiter jag i. Och om han som körde växlade som en kärring. Sen racade jag på motorvägen mot en Honda Civic med bomexpaket å lustgas. när han tryckte på N2O så gav ju jag också full gas, vi var jämna upp TILL 190 blås, där släppte jag pga rödmarkering och min "ovilja" till att den skulle skära.
ps. Jag väger 50kg, liten å lätt alltså! ds.
KalleNorton skrev:Ja, har man en RGF kan man ju omöjligt förlora mot en RS125:a.
Du har inte tänkt på att föraren kan göra en hel del skillnad?
KalleNorton skrev:Det är fult att ljuga.
Vilket nummer av bike var det? Tror du det är helt utan anledning att i stort sett alla som tävlar med 125r kör RS?Bramstedt skrev:Jovisst, så sant så sant. Men om du har hjärna nog att läsa så refererade jag till Bikes 125e test ! Där var det "bra" förare som tyckte så. Okej?
När jag å mina polare ligger på krokiga vägar så ligger ALLTID jag och en RS i topp. Sen kommer det 4st RS till som e frånåkta. Så visst gör föraren mkt.
Men när folk gnäller på att jag har trimmat min så säger jag att jag fortfarande han 10 000kr över till trim. jämfört med deras RS.
Visst visst, RGF är lite ryckiga å bromsarna e roliga, men man kan ju ha mkt roligare för de 10 - 15k som en RS kostar extra. Eller hur?
KalleNorton skrev:Vilket nummer av bike var det? Tror du det är helt utan anledning att i stort sett alla som tävlar med 125r kör RS?
Jao, med tanke på priset så kan nog en RGF vara ett bra köp.Bramstedt skrev:Visst, RS är bra hojar. Men som trådskaparen sa: Vilken hoj är bäst i förhållande till pris? Det är där man tvivlar.
Det var ett nummer 94. Alltså den gamla RS.
De sport125 som säljs nya idag e ju bara RS och CBR, mkt till motstånd för RS.
Bramstedt skrev:Jovisst, så sant så sant. Men om du har hjärna nog att läsa så refererade jag till Bikes 125e test ! Där var det "bra" förare som tyckte så. Okej?
När jag å mina polare ligger på krokiga vägar så ligger ALLTID jag och en RS i topp. Sen kommer det 4st RS till som e frånåkta. Så visst gör föraren mkt.
Men när folk gnäller på att jag har trimmat min så säger jag att jag fortfarande han 10 000kr över till trim. jämfört med deras RS.
Visst visst, RGF är lite ryckiga å bromsarna e roliga, men man kan ju ha mkt roligare för de 10 - 15k som en RS kostar extra. Eller hur?
RS "Alex" skrev:folk nämner det hela tiden det är inte cykeln det ligger hos självklart delvis men, föraren! m3 a jo det går säkert mormor rs hade han lagt i 1:an nee då men aa det kanske går bra
KalleNorton skrev:Jao, med tanke på priset så kan nog en RGF vara ett bra köp.
Bramstedt skrev:Ha ! Så fan heller ! :kocko min RGF är pigg som fan ! Det kan _Mini_ intyga! Den hade precis gått 1000mil när jag köpte den. Jag testade mot en M3a, och jag vann. That´s It! Sen om det inte var den piggaste det skiter jag i. Och om han som körde växlade som en kärring. Sen racade jag på motorvägen mot en Honda Civic med bomexpaket å lustgas. när han tryckte på N2O så gav ju jag också full gas, vi var jämna upp TILL 190 blås, där släppte jag pga rödmarkering och min "ovilja" till att den skulle skära.
ps. Jag väger 50kg, liten å lätt alltså! ds.
DJM skrev:är vi i kyrkan?
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
|
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |