Vilken 125a? TDR?

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Hoj
DT 125 R -02*krashad* NSR 125 -96 *krashad*
Japp min polare e intresserad av att skaffa 125a nu. Han vet inte vad han vill ha men har kollat lite på TDR.

Vad tycker ni om den och har ni någon fakta om den?
Eller andra tips?

kricken

Ny medlem
Gick med
14 Dec 2005
Hoj
Ktm exc 250,660-06
man kan göra tdr sjukt snygga:)... och en motor som går att trimma bra

Bifogat

• 01.jpg
    01.jpg
    64.5 KB · Visningar: 101

Kronen

Medlem
Gick med
12 Sep 2005
Hoj
Här var det tomt.
ska man ha 125a ska man ha offroad modell tycker jag faktiskt.. de flesta sporthoj modellerna låter som mopeder ffs.. inte alla men de flesta..

Filurb

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2006
Hoj
Yamaha TDR 125 -97
Svanen skrev:
1909786 Har hört att det är läbbigt slö strypt och inte mycket bättre ostrypt.

Det måste ju gå göra nått me motorn för att få den att gå bättre.. min är slö gör kanske bara 110-120 utan plugg i kröken.. Men den är otroligt skön och snygg, enligt mejj :tummenupp :tummenupp

NiklasL

Söker balansen
Gick med
21 Feb 2006
Hoj
954rr -02, cx500 -78, 525exc -07
jag kör en tdr, urpluggad.. nån sa att den var slö :3freak jag drog jämnt med en kawazaki kx 125 - 02 1an till 3an. drar det mesta från just 1an till 3an, sen går det lite sämre men den skjuter på grymt bra. har vart uppe i ca 135km/h. och visst framkåpan är inte den snyggaste enligt er killar, men tjejer jag mött tycker att hojen är skitfin( jag vet ej hur ni är lagda, men jag bryr mig mer om tjejernas än killarnas åsikter).. menmen , ska nog iaf ta bort den för att få ett personligare stuk. hojen går för övrigt riktigt bra på vägen och är otroligt skön att köra(känns inte alls stor på nått klumpigt sätt). snarare så att motorcyklister med större kubikantal hejar då dom inte tror det är en 125a :) och om man vill ha mer krut så är det inga problem att trimma, det är samma motor som yammaha har på dt och tzr, så trim finns det :tomten

fråga om det är nått spec du vill veta.

Doktor.S

Snugglar
Gick med
6 May 2006
Hoj
Aprilia
Kronen skrev:
1910328 ska man ha 125a ska man ha offroad modell tycker jag faktiskt.. de flesta sporthoj modellerna låter som mopeder ffs.. inte alla men de flesta..

Så man kör med ljudet?

Last edited:

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Doktor.S skrev:
2165087 Så man kör med ljudet? okeeeeeej.... Trodde vi gått ifrån mopedfasen.
125cc delen är ganska så tajt och alla känner alla typ, försök vara lite trevligare i tonen, tack på förhand //Rosen :tummenupp

Fuzzman

superbög
Gick med
19 Sep 2005
Hoj
Aprilia RS 125 -03
Tdr är som sagt en riktigt vacker (ironi) skapelse...

Men som allt annat går det att fixa med rätt ork, plånbok och person bakom verktygslådan...

Rs piskar också crossar på 1an - 3an då den är drevad för toppfart och inte behöver slänga i växel efter växel för att sticka skapligt...

Sen det där med ljudet...Hört en strypt DT eller MX? det hoppas jag för jag vill bara att du ska jämföra det ljudet med en moppe (svar på det är att moppen och 125orna låter som symaskiner)

men hur ligger den i försäkringspengar etc etc?

Kan väll vara nått om den inte är allt för dyr i försäkring och man har ork att snickra om fronten kanske :Bugar :)

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Fuzzman skrev:
2165197 Tdr är som sagt en riktigt vacker (ironi) skapelse...

Men som allt annat går det att fixa med rätt ork, plånbok och person bakom verktygslådan...

Rs piskar också crossar på 1an - 3an då den är drevad för toppfart och inte behöver slänga i växel efter växel för att sticka skapligt...

Sen det där med ljudet...Hört en strypt DT eller MX? det hoppas jag för jag vill bara att du ska jämföra det ljudet med en moppe (svar på det är att moppen och 125orna låter som symaskiner)

Kan väll vara nått om den inte är allt för dyr i försäkring och man har ork att snickra om fronten kanske :Bugar :)
var ligger haninge, för jag kommer gärna upp och ser hur en rs piskar en cross :7peta :)

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
-Rosen- skrev:
2165269 var ligger haninge, för jag kommer gärna upp och ser hur en rs piskar en cross :7peta :)
Jag med. Vill gärna se den piska en cross, men framförallt vill jag se en tdr piska en cross.

NiklasL

Söker balansen
Gick med
21 Feb 2006
Hoj
Fuzzman skrev:
2165197 Tdr är som sagt en riktigt vacker (ironi) skapelse...

vad mycket snack om att tdr är ful :va somsagt det är en smaksak. och jag har kört mååånga 125or, men tycker tdr är en av som skönaste, därför blev det en sån. om killen får tag på en tdr till bra pris tycker jag absolut att han ska köpa den :yoparty inget snack om att den är ful nu, tjejerna jag stött på gillar den somsagt, och det är bara dom man som kille bör bry sig om :tummenupp sen sa du att en sak man måste ha för att göra den snygg är pengar, vad behövs då inte för att köpa en rs :3freak

Jag med. Vill gärna se den piska en cross, men framförallt vill jag se en tdr piska en cross.

okej :) ska höra med killen som har crossen om han kan dra ett till race mot mig så vi kan filma det. men somsagt det är bara 1an till 3an, sen kommer crossen starkt. Men snart kommer jag tjäna lite pengar också och då kommer lite effekthöjande hoppa på :tomten

Last edited:

Filurb

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2006
Hoj
Yamaha TDR 125 -97
NiklasL skrev:
2165321 vad mycket snack om att tdr är ful :va somsagt det är en smaksak. och jag har kört mååånga 125or, men tycker tdr är en av som skönaste, därför blev det en sån. om killen får tag på en tdr till bra pris tycker jag absolut att han ska köpa den :yoparty inget snack om att den är ful nu, tjejerna jag stött på gillar den somsagt, och det är bara dom man som kille bör bry sig om :tummenupp

Helt jäkla rätt!! :tummenupp

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
-Rosen- skrev:
2165303 du kanske missuppfattade vad jag menade :lol
Antar att du menade ordagrannt. :confused:

Men för att komma till detta med acc, allt är ju relativt och ni säger att era drar crossar och grejer, beror ju helt på hur de är drevade. Bara för att det är en cross betyder inte at den har en drevning, mycket av det är upp till vad det är för banor. Visst oftast så är det inte så långa snabba partier men ibland finns även de och då kan de vara högre drevade. Så acc är relativt. Men som sagt, har svårt att tro att en tdr drar en cross. Har en kompis som jag har kört lite med några gånger. Han har en KTM sx 125 den drar min på alla växlar lätt som en plätt. Eftersom 1:an är så jävla snabba spelar den ingen roll och tror ganska garanterat att han startade på 2:an vilket man hur lätt som helst gör på en cross. Så det beror nog mycket på körtekninken på han som har crossen. Har man möjligheten vid ett "strip" möte så startar man ju på 2:an eller 3:an om man nu kan det. är ganska säker på att hans drar min även om han växlar 1:an 2:an och 3:an. För de växlarna går så fort och så in i helvete med tid förlorar man inte, iaf inte på amatörnivå :rolleyes:

Det som får mig att tvivla är att det är kanske 30 hk på din på veven och kanske 40-42 i crossen + då att din väger minst 30 kg mer. Visst högre utväxling på crossen och troligtvis drevad för styrka men men :tomten

Jag säger för det inte att tdr är en dålig hoj, en annan kompis har en och han är helnöjd med den. Men han kör ju strypt också, men vad jag har hört så är de flesta relativt slöa pga deras vikt, och det är få som gillar fronten på den. På hans skola är det inga tjejer som suktar efter en 125:a med 2 gigantiska runda grejer ifram :näsblod Det är nog få tjejer som suktar efter en 125:a om jag ska vara ärlig :rolleyes: Sluta leva i en fantasi :tungan

Det var allt för mig denna gången.

Last edited:

NiklasL

Söker balansen
Gick med
21 Feb 2006
Hoj
Lundgren skrev:
2165344 Antar att du menade ordagrannt. Men för att komma till detta med acc, allt är ju relativt och ni säger att era drar crossar och grejer, beror ju helt på hur de är drevade. Bara för att det är en cross betyder inte at den har en drevning, mycket av det är upp till vad det är för banor. Visst oftast så är det inte så långa snabba partier men ibland finns även de och då kan de vara högre drevade. Så acc är relativt. Men som sagt, har svårt att tro att en tdr drar en cross. Har en kompis som jag har kört lite med några gånger. Han har en KTM sx 125 den drar min på alla växlar lätt som en plätt. Eftersom 1:an är så jävla snabba spelar den ingen roll och tror ganska garanterat att han startade på 2:an vilket man hur lätt som helst gör på en cross. Så det beror nog mycket på körtekninken på han som har crossen. Har man möjligheten vid ett "strip" möte så startar man ju på 2:an eller 3:an om man nu kan det.

Det som får mig att tvivla är att det är kanske 30 hk på din på veven och kanske 40-42 i crossen + då att din väger minst 30 kg mer. Visst högre utväxling på crossen och troligtvis drevad för styrka men men

starta med en cross på 2an-3an :3freak huvaligen, lycka till :tomten en cross har ju ketchup effekt om nått, all effekt på toppen= svag på låga, vilket betyder att man bör starta på 1an för maximalt acc. sen tror jag inte vi ska tvivla på hans förarskills, han har trots allt blivit sponsrad med crossen då han har tävlat många år. grejen är den att min går inte upp på bakan på 2an och 3an. vilket hans gör utan problem, så jag kan hålla mycket mer gas än han utan att slå runt. det roliga är att den drar om som ett skållat ollon när jag får i 4an, tror tillomed att han lättade när han växla förbi mig :3freak men sen kommer han kanske 7 meter framför sen börjar jag saaaaakta ta jag in igen eftersom han har så låg utväxling. men somsagt, det måste filmas :tomten

Nyheter
Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Aprilia Tuono 457