Svanen skrev:Har hört att det är läbbigt slö strypt och inte mycket bättre ostrypt.
tdr_:) skrev:man kan göra tdr sjukt snygga... och en motor som går att trimma bra
Svanen skrev:1909786Har hört att det är läbbigt slö strypt och inte mycket bättre ostrypt.
Kronen skrev:1910328ska man ha 125a ska man ha offroad modell tycker jag faktiskt.. de flesta sporthoj modellerna låter som mopeder ffs.. inte alla men de flesta..
125cc delen är ganska så tajt och alla känner alla typ, försök vara lite trevligare i tonen, tack på förhand //RosenDoktor.S skrev:2165087Så man kör med ljudet? okeeeeeej.... Trodde vi gått ifrån mopedfasen.
var ligger haninge, för jag kommer gärna upp och ser hur en rs piskar en crossFuzzman skrev:2165197Tdr är som sagt en riktigt vacker (ironi) skapelse...
Men som allt annat går det att fixa med rätt ork, plånbok och person bakom verktygslådan...
Rs piskar också crossar på 1an - 3an då den är drevad för toppfart och inte behöver slänga i växel efter växel för att sticka skapligt...
Sen det där med ljudet...Hört en strypt DT eller MX? det hoppas jag för jag vill bara att du ska jämföra det ljudet med en moppe (svar på det är att moppen och 125orna låter som symaskiner)
men hur ligger den i försäkringspengar etc etc?
Kan väll vara nått om den inte är allt för dyr i försäkring och man har ork att snickra om fronten kanske
Jag med. Vill gärna se den piska en cross, men framförallt vill jag se en tdr piska en cross.-Rosen- skrev:2165269var ligger haninge, för jag kommer gärna upp och ser hur en rs piskar en cross
du kanske missuppfattade vad jag menadeLundgren skrev:2165289Jag med. Vill gärna se den piska en cross, men framförallt vill jag se en tdr piska en cross.
Fuzzman skrev:2165197Tdr är som sagt en riktigt vacker (ironi) skapelse...
Men som allt annat går det att fixa med rätt ork, plånbok och person bakom verktygslådan...
Rs piskar också crossar på 1an - 3an då den är drevad för toppfart och inte behöver slänga i växel efter växel för att sticka skapligt...
Sen det där med ljudet...Hört en strypt DT eller MX? det hoppas jag för jag vill bara att du ska jämföra det ljudet med en moppe (svar på det är att moppen och 125orna låter som symaskiner)
men hur ligger den i försäkringspengar etc etc?
Kan väll vara nått om den inte är allt för dyr i försäkring och man har ork att snickra om fronten kanske
Jag med. Vill gärna se den piska en cross, men framförallt vill jag se en tdr piska en cross.
NiklasL skrev:2165321vad mycket snack om att tdr är ful somsagt det är en smaksak. och jag har kört mååånga 125or, men tycker tdr är en av som skönaste, därför blev det en sån. om killen får tag på en tdr till bra pris tycker jag absolut att han ska köpa den inget snack om att den är ful nu, tjejerna jag stött på gillar den somsagt, och det är bara dom man som kille bör bry sig om
Antar att du menade ordagrannt.-Rosen- skrev:2165303du kanske missuppfattade vad jag menade
Lundgren skrev:2165344Antar att du menade ordagrannt. Men för att komma till detta med acc, allt är ju relativt och ni säger att era drar crossar och grejer, beror ju helt på hur de är drevade. Bara för att det är en cross betyder inte at den har en drevning, mycket av det är upp till vad det är för banor. Visst oftast så är det inte så långa snabba partier men ibland finns även de och då kan de vara högre drevade. Så acc är relativt. Men som sagt, har svårt att tro att en tdr drar en cross. Har en kompis som jag har kört lite med några gånger. Han har en KTM sx 125 den drar min på alla växlar lätt som en plätt. Eftersom 1:an är så jävla snabba spelar den ingen roll och tror ganska garanterat att han startade på 2:an vilket man hur lätt som helst gör på en cross. Så det beror nog mycket på körtekninken på han som har crossen. Har man möjligheten vid ett "strip" möte så startar man ju på 2:an eller 3:an om man nu kan det.
Det som får mig att tvivla är att det är kanske 30 hk på din på veven och kanske 40-42 i crossen + då att din väger minst 30 kg mer. Visst högre utväxling på crossen och troligtvis drevad för styrka men men
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Aprilia Tuono 457
Aprilia har presenterat nya... |
|
CFMOTO 800MT-X
CFMOTO har presenterat 800M... |
|
Stora Motorcykelkatalogen 2025
Nu går vi in i slutfasen gä... |
|
Aprilia Tuono 457
Efter framgångarna med spor... |
|
Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo
År 1825 öppnades det välkur... |