R1 racer skrev:2283208Skit i facket iallafall!
Gick ur dem får år o dar sen och sparat åtskilliga tusenlappar
De parasiterna var ju på allt om man fick,bonus,gratifikations lön...där var dom snabba som en vessla och drog extra
Hederlig A-kassa räcker långt o väl,betala sist 1270 spän för ett helt år.
De fackliga gubbar/kärringar som kommer ner och förhandlar är då nåna riktiga plantor......ja oftast är det såna som inte vill jobba själva osv som blir nåt inom facket....iallafall hos oss har det bara kommit ner såna....och för chefen är det då en lätt match o smörja dem till sin fördel he he.
Jag anser att facket har spelat ut sin roll och varför ska jag/vi gå o betala deras pampiga löner,resor,festligheter osv
Jag orkar inte ta denna diskution här skriftligt men jag förklarar gärna om vi ses nån gång.
Ingen kan förneka att facket har haft en viktig roll i att bygga upp välfärdssamhället i Sverige. Visst ni har kanske mist lite av er ekonomiska frihet men nu har vi demokratiskt bestämt att vi ska ha det så här.
Angående fastigheter så är det utmärkt sätt att förvalta vår strejkassa.
P.S Man börjar ju fundera över om ni, som valt att stå utanför, verkligen ska ha del i det vi har förhandlat fram. Betald semester (saltsjöbadsavtalet), högre lön (varje år), avtalspension (saf/lo avtalspension 3,5%) försäkringar(tfa) m.m
Du sviker dina kamrater som snällt betalar och har fattat vad det handlar om.