Eftersom det är du och jag läst hur mycket skit du hällt i din motor så antar jag att du har kompression nog att behöva 98 oktan.
Er övriga som tankar annat än 95 oktan (och saknar turbo) anser jag vara lurade.
Märker ni skillnad utan att ha modifierade motorer borde ni lägga pengarna på att få motorn ordentligt mappad/bestyckad istället.
Ni som genast ska hävda att jag har fel borde läsa Bikes bensintest med gixxer1000 och Dynojetbänk.
Min hoj knackade också på 95 men efter K&N-filter och nya munstycken går den mjukt som en bomullsbal på 95. Med ett fåtal fler hästar.
Jag hävdar (tills motsatsen bevisats) att det är MEST pulver i 95 oktan eftersom man då får lite etanol på köpet och etanol i en korrekt bestyckad motor bidrar till effekthöjning.
Enligt samma bänk som användes för K&N-filterbestyckningen fick jag hela 6 hk effekthöjning med e85 i tanken.
Att mellanregistret visade sig helt omöjligt att få ordning på inom rimlig tid gjorde att jag backade men det är pulver att hämta i alkoholbaserade bränslen.
Ni som har PoCo med mappval på styret borde definitivt har en e85-mapp där, lyckans ostar.
Och jag tankar på Jet eller Hydro eftersom min resa ofta startar med en passering av någon av dessa mackar och jag har kort där.
Edit: Hoppsan, Mr Locktite! Jag citerade fel inlägg!