FettSnok
96% enligt läkaren
Vet du vad du pratar om?
Jag haft många Saabar, men kör Bmw nu. BMW är en kass vinterbil!!!
Hear hear, 535an jag kör är ingen vinterbil direkt heller...
Vet du vad du pratar om?
På vinterväglag gäller fysiska lagar = FYRhjulsdrift.
Så, jag fxade till det åt dig
OnTopic: Honda håller mycket hög kvalitet och hittills har jag stött på väldigt få som varit missnöjda med sitt köp av en Honda (eller Subaru).
Vet du vad du pratar om?
Det har jag aldrig upplevt. Saaben är en sjukt dålig vinterbil. Den tar sig fram ganska bra för att vara fwd men är dåligt viktbalanserad så att den vill gärna fortsätta rakt fram vid provocering. Nu pratar vi mindre vägar där det svänger. På motorväg osv går de ganska bra upp till 15k mil, sen är bakvagnen slut och den vill åka överallt när det är halt.
Men nu syftade jag på det TS snackade om i fjällen, där man inte kör speciellt fort när det är mycket snö. Där tar man sig fram riktigt bra med en modern Bmw, jag vet inte hur du kör för att uppleva annat direkt
Gamla Bmw's kan jag inte uttala mig om direkt, den äldsta jag har kört är en 02:a och det var sommartid.
Alfa är jättedriftsäkra med oerhört bra andrahandsvärde... eller hur blacktripleDen är kul? Den är snabb? Den är inte trasig så ofta? Den är bekväm? Den har en fin färg?
Ja, jag har aldrig kört sönder en alfa...Alfa är jättedriftsäkra med oerhört bra andrahandsvärde... eller hur blacktriple
Vet du vad du pratar om?
Jag funderar lite på någon liknande bil. Men hur är det med partikelfilter på BMW behöver dom bytas vid något visst miltal? Eller håller dom?
Är det något annat som brukar strula som man ska titta efter?
Ha ha, nä, det är ju sant men vet din fru om att du skyller motorhaveriet på henne???Ja, jag har aldrig kört sönder en alfa...
Hon har inte en riktigt lika positiv syn om alfa romeo som vad jag har...Ha ha, nä, det är ju sant men vet din fru om att du skyller motorhaveriet på henne???
Första bilen jag kommer att tänka på är den här.
Smidig, ekonomisk, pålitlig och diskret..
Är helt klart en kanonbil men du kan väl tipsa mig om var jag hittar en sådan som ryms inom min budgetHelt otroligt att ingen sagt V40 med D4 motorn :S
Helt klart en riktigt rolig bil och bränslesnål om man pendlar.
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|