Vilken första bil?

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo
Anthrax skrev:
Med turbo? Finns ju bara en R5 med turbo, och den har motorn i mitten...

Förresten, blotta tanken på en V-motor i en Bmw ger mig rysningar. Dom har byggt såna motorer, med dom sitter/satt i Rover-modellerna.
Alltså jag menar rak 5:a :)

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
M5 E60 ska ju enligt dom flesta komma med ~5liters V10 på 500-550hk och rödstreck vid 8400rpm, + en 7vxl SMGIII:yoparty

Bifogat

• 40351.jpg
    40351.jpg
    28.9 KB · Visningar: 26

blub

bar asfalt är bra asfalt
Gick med
15 Nov 2003
Hoj
zxr 750
Äh fan jag menade en rak femma, ups :tungan så mycket vet jag om bilar :hihi Ej orginal turbo, han slängde dit den själv. Skulle vart skoj att se hur den gått med nos också men han orkade inte flytta det från hondan. :7peta

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Conrad skrev:
En 850 E30?? :va

Var det en E30 måste det väl vart en rak sexa... Eller vad har du under huven nisse? Är det 24 kantareller, eller? :hihi
Han stoppade i en 850 5:a i en E30 ja. Näe jag har 12v 6:an, 24v kom först i E36.

triple

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Daytona -02 & KTM_200EXC -03
Alltså, nu har jag inte läst hela tråden men den enda bil som är någonting för under 15k är alfa 75.
BMW är bra bilar , men en 318 för 15k är en rost hög. Volvo är skitbilar, dessutom får du ingenting för 15k...
Du kan få en tråkig framhjulsdriven riskokare är 15k som rullar många mil, men en rolig bil är det INTE.

Av någon anledning har alfa 75:eek:r lika dåligt rykte som andra alfor från 80-talet. I vissa fall var det motiverat, men vad gäller alfa 75 -87 (eller 88?) och framåt är rostskyddet bra och bilarna är ROLIGA! definitivt!
En bra 3.0 (V6 187hk) från sent -80 är lite dyrare än 15k, men en 2.0TS kostar runt 15 (144hk?)
Bättre bil finns inte. Så ÄR det! :yoparty

Anthrax

Medlem
Gick med
29 Jun 2003
Hoj
To be continued...
Gillar också Alfa, men är också medveten om att dom kräver kärlek och uppmärksamhet ifrån ägaren. Själva uppbyggnaden är ju lite annorlunda, med tanke på placering av bromskivor (Om jag nu inte minns fel), och växellåda. Delarna är väl generellt dyra också har jag för mig?

Skulle älska att ha en Gtv 2,5 en gång. Får se om dom lever lika länge som mig först...

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln