Vilken första bil?

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Therudeboy skrev:
Köra i snö med dubbdäck så behövs ingen servo. Har ni snön kvar? vaknade nyss och då var snön borta :(

Här e d sol o jag ska nog dra ut med hojen på en runda idag - igen. :banana
 

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm/norrort
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo
Conrad skrev:
Oki... Är det helt hopplöst att parera sladdar med en bil utan servo, eller är det inte så tungstyrt? :)
Har inget servo på min beemer, går hur bra som helst! Tycker det är skönare utan servo, mer känsla! Inte bara på vintern. Polare som testat bilen skiner upp och säger "jäklar vad skön styrning" :) Ok lite tungstyrt på parkeringen, men det är absolut inget problem.
 

Conrad

Troligen sporthoj.com medlem
Gick med
21 Apr 2003
Ort
Numera Linköpejng
Hoj
cbr600
Therudeboy skrev:
Köra i snö med dubbdäck så behövs ingen servo. Har ni snön kvar? vaknade nyss och då var snön borta :(

I morse var det några centimeter men nu har allt regnat bort...

Jaså nisse, det går att köra utan servo... Då blir det lättare att hitta en bra bil...(billig) :)
 

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vedum
Hoj
Superduke och Nikon
Conrad skrev:
Tar körkortet i februari och börjar fundera på egen bil... Har kikat lite på blocket på lite olika bilar men kommer inte på så många bra bilmodeller.

Bilen ska vara...

...Snabb
...Billig (runt 15 000, kanske )
...hållbar
...snygg

Kan tänka mig att kompriomissa lite, när det gäller kraven... :D

Ge mig lite förslag så blir jag glad. :)
Glöm alla gamla japsar, oplar, fordar och skit. Och glöm framförallt Volvoskrot! Ska du ha en rolig bil som går riktigt bra trots att den inte har så många hästar så köp en Golf GTI 16v. KÖÖÖÖP!
 

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm/norrort
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo
Conrad skrev:
I morse var det några centimeter men nu har allt regnat bort...

Jaså nisse, det går att köra utan servo... Då blir det lättare att hitta en bra bil...(billig) :)
Jag bryr mig inte ett dugg om bilen har servo eller inte! Är bilen sportig är det fanimig ett plus att INTE ha servo, enligt mig.
 

Anthrax

Medlem
Gick med
29 Jun 2003
Ort
Oxie (Toarp)
Hoj
To be continued...
mr_rockster skrev:
Glöm alla gamla japsar, oplar, fordar och skit. Och glöm framförallt Volvoskrot! Ska du ha en rolig bil som går riktigt bra trots att den inte har så många hästar så köp en Golf GTI 16v. KÖÖÖÖP!

Tycker faktiskt att Opel Gsi ger mer "Bang for the buck". Detta trots att farsan har jobbat på Din Bil hela mitt liv, och jag har i stort sett vuxit upp bland alla Golfar och Passater.
 

Therudeboy

Guest
mr_rockster skrev:
Glöm alla gamla japsar, oplar, fordar och skit. Och glöm framförallt Volvoskrot! Ska du ha en rolig bil som går riktigt bra trots att den inte har så många hästar så köp en Golf GTI 16v. KÖÖÖÖP!



Vad är det som är så speciellt med en Golf gti? Finns ju ingen tråkigare bil.
 

Conrad

Troligen sporthoj.com medlem
Gick med
21 Apr 2003
Ort
Numera Linköpejng
Hoj
cbr600
mr_rockster skrev:
Glöm alla gamla japsar, oplar, fordar och skit. Och glöm framförallt Volvoskrot! Ska du ha en rolig bil som går riktigt bra trots att den inte har så många hästar så köp en Golf GTI 16v. KÖÖÖÖP!

Problemet med en sådan bil är att den är är lite dyrare än jag tänkt... Lägger nog inte så mycket pengar som jag sa från början utan snarare runt 5000:- istället... Golf GTI klassar jag som ett sk. "Högrisk objekt" :rolleyes:

Just nu låtar det nog mest åt ett volvoskrot... :)
 

Therudeboy

Guest
Conrad skrev:
Problemet med en sådan bil är att den är är lite dyrare än jag tänkt... Lägger nog inte så mycket pengar som jag sa från början utan snarare runt 5000:- istället... Golf GTI klassar jag som ett sk. "Högrisk objekt" :rolleyes:

Just nu låtar det nog mest åt ett volvoskrot... :)



Då ska du ju helt klart ha en 7-4:a Du åker bekvämt och den driver bak :) Du kan ju få en tic för dom pengarna, iofs med lite rost men det går ju laga.
 

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm/norrort
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo
Conrad skrev:
Problemet med en sådan bil är att den är är lite dyrare än jag tänkt... Lägger nog inte så mycket pengar som jag sa från början utan snarare runt 5000:- istället... Golf GTI klassar jag som ett sk. "Högrisk objekt" :rolleyes:

Just nu låtar det nog mest åt ett volvoskrot... :)
Köp 240/740 som första bil! Sen en E30 :Bugar
 

Conrad

Troligen sporthoj.com medlem
Gick med
21 Apr 2003
Ort
Numera Linköpejng
Hoj
cbr600
Therudeboy skrev:
Då ska du ju helt klart ha en 7-4:a Du åker bekvämt och den driver bak :) Du kan ju få en tic för dom pengarna, iofs med lite rost men det går ju laga.

Jää... Lite rost kan jag allt leva med! :)

Japp, nisse.. E30 får bli en senare bil... Ska bara bli civilingenjör först så jag har råd... :)
 

blub

bar asfalt är bra asfalt
Gick med
15 Nov 2003
Ort
Uppsala
Hoj
zxr 750
Ja fan.. synd att min kusin redan sålt sin BMW E30 med nån _rak_ femma, turbo och dif. på, fan va den gick :) Tror dock han har sin Honda Civic 1.6 DOHC med gas system och turbo kvar. Om han inte sålde turbon :va Fan i helvete va det var svårt att inte gumma med den bilen! :yoparty

EDIT: inte v femma :hihi
 
Last edited:

Anthrax

Medlem
Gick med
29 Jun 2003
Ort
Oxie (Toarp)
Hoj
To be continued...
blub skrev:
Ja fan.. synd att min kusin redan sålt sin BMW E30 med nån Vfemma, turbo och dif. på, fan va den gick :) Tror dock han har sin Honda Civic 1.6 DOHC med gas system och turbo kvar. Om han inte sålde turbon :va Fan i helvete va det var svårt att inte gumma med den bilen! :yoparty


En Bmw med en Vfemma?? :va
 

Anthrax

Medlem
Gick med
29 Jun 2003
Ort
Oxie (Toarp)
Hoj
To be continued...
Nisse Järnet skrev:
Tror han menar R5?


Med turbo? Finns ju bara en R5 med turbo, och den har motorn i mitten...

Förresten, blotta tanken på en V-motor i en Bmw ger mig rysningar. Dom har byggt såna motorer, med dom sitter/satt i Rover-modellerna.
 

Therudeboy

Guest
Anthrax skrev:
Med turbo? Finns ju bara en R5 med turbo, och den har motorn i mitten...

Förresten, blotta tanken på en V-motor i en Bmw ger mig rysningar. Dom har byggt såna motorer, med dom sitter/satt i Rover-modellerna.



Dom har V-motorer ju :)
 

Anthrax

Medlem
Gick med
29 Jun 2003
Ort
Oxie (Toarp)
Hoj
To be continued...
Ok, Ok. Vänta lite, så ska jag bara få ut foten ur munnen... Klart dom har V8:eek:r och V12:eek:r. Och snart så kanske Tomten tittar in med en V10:a på 500-550 hästar.
 

Therudeboy

Guest
Anthrax skrev:
Ok, Ok. Vänta lite, så ska jag bara få ut foten ur munnen... Klart dom har V8:eek:r och V12:eek:r. Och snart så kanske Tomten tittar in med en V10:a på 500-550 hästar.




Dom har V10 med dom hästarna? eller vem har utvecklat F1 motorn? minns inte riktigt där :)
 

Anthrax

Medlem
Gick med
29 Jun 2003
Ort
Oxie (Toarp)
Hoj
To be continued...
Therudeboy skrev:
Dom har V10 med dom hästarna? eller vem har utvecklat F1 motorn? minns inte riktigt där :)
Har för mig att den skulle vara ursprungligen ifrån Le Mans-racern. Dom byggde ju en one-off på en liknande X5:a, med motor o drivlina ifrån Le Mans-racern.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top