Vilken första bil?

Anthrax

Medlem
Gick med
29 Jun 2003
Ort
Oxie (Toarp)
Hoj
To be continued...
Hinkas skrev:
Skickar upp en bild på min dagliga bil också. Den bilen som jag kör med mest alltså. BMW var ju godkännt, men detta är som alla troligtvis ser inte en E 30 =).
Snygg, men är det inte lite för mycket luft mellan hjul och framskärm?..
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Hinkas skrev:
Jag tror den ligger på 116hk, eller om det var 118 hk. Men numera (från och med 2003) sitter det ju en två liters maskin i dom som har 145hk om jag inte missminner mig.
Min maskin ligger väl någonstans runt 130-140hk nu, vet inte riktigt hur mycket jag tänaks ha. Förhoppningsvis masserar jag upp den lite till i framtiden, eller om jag låter bli det och säljer den istället. Köper något större med en sexa i istället =).

Köp sexan :fakta
 

Therudeboy

Guest
Hinkas skrev:
Jag tror den ligger på 116hk, eller om det var 118 hk. Men numera (från och med 2003) sitter det ju en två liters maskin i dom som har 145hk om jag inte missminner mig.
Min maskin ligger väl någonstans runt 130-140hk nu, vet inte riktigt hur mycket jag tänaks ha. Förhoppningsvis masserar jag upp den lite till i framtiden, eller om jag låter bli det och säljer den istället. Köper något större med en sexa i istället =).




Känns det inte onödigt att styla en sån bil? En bil som är stylad ska enligt mig ha massa hk och har massa grepp i marken :)
 

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Sveg/Härjedalen
Hoj
Mellan hojar
Anthrax skrev:
Snygg, men är det inte lite för mycket luft mellan hjul och framskärm?..

Det är mycket möjligt =). Men eftersom att vägarna ser ut som skit häruppe under vintern så kan jag inte ha något lägre. Jag brukar ploga parkeringen hos morsan och farsan med den här =).
Sedan brukar jag även se till att det inte fastnar massa is på fartguppen genom att köra fram och tillbaka där och skrapa bort den =).
 

Anthrax

Medlem
Gick med
29 Jun 2003
Ort
Oxie (Toarp)
Hoj
To be continued...
Therudeboy skrev:
Känns det inte onödigt att styla en sån bil? En bil som är stylad ska enligt mig ha massa hk och har massa grepp i marken :)
Håller med. Likaså om att trimma små motorer. Det är alltid bättre att köpa en modell med större/starkare motor. Mindre klydd med besiktningt och försäkring.
 

Therudeboy

Guest
Anthrax skrev:
Håller med. Likaså om att trimma små motorer. Det är alltid bättre att köpa en modell med större/starkare motor. Mindre klydd med besiktningt och försäkring.



Finns bara en sak att säga. Hinkas har en äkta kebab stylad bämwe :D
 

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Sveg/Härjedalen
Hoj
Mellan hojar
Therudeboy skrev:
Känns det inte onödigt att styla en sån bil? En bil som är stylad ska enligt mig ha massa hk och har massa grepp i marken :)

Det känns inte det minsta onödigt. Visst, det kostade en hel del, men det är det värt =).
En massa grepp har jag ju IAF, sitter 225'or bak på den och det räcker gott och väl till med den här motorn, och som sagt var kan jag ligga på rätt bra i kurvorna. Tror jag har hastighets rekord i ett par 90º kurvor vi har här =). Utan att det krängde det minsta, skrek lite i däcken som det gör i Hollywood däremot :yoparty .
 

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Sveg/Härjedalen
Hoj
Mellan hojar
Therudeboy skrev:
Finns bara en sak att säga. Hinkas har en äkta kebab stylad bämwe :D

Jo då, brukar kalla bilen kebab-mobilen =).
Mycket folk som irriterar på sig att jag kör en sådan bil och säger att det är ju en turk-mobilen.
 

Anthrax

Medlem
Gick med
29 Jun 2003
Ort
Oxie (Toarp)
Hoj
To be continued...
Hinkas skrev:
Det är mycket möjligt =). Men eftersom att vägarna ser ut som skit häruppe under vintern så kan jag inte ha något lägre. Jag brukar ploga parkeringen hos morsan och farsan med den här =).
Sedan brukar jag även se till att det inte fastnar massa is på fartguppen genom att köra fram och tillbaka där och skrapa bort den =).

Det där känner jag igen... :) Hade kapade fjädrar fram innan. Avgassystemet tog ju i överallt. Var ute en sväng på en ojämn väg med en polare som körde bakom (Var annars?.. :rolleyes: ) , som berättade att det spottade ut gnistor bakom bilen som värsta F1-bilen.. :yoparty

Men vuxen som man är monterade man tillbaks original-fjädrarna innan hela ljuddämparen var bortskrapad.
 

Therudeboy

Guest
Hinkas skrev:
Jo då, brukar kalla bilen kebab-mobilen =).
Mycket folk som irriterar på sig att jag kör en sådan bil och säger att det är ju en turk-mobilen.




Är ju bara turkar som stylar en sån bil, i alla fall här nere.
 

Anthrax

Medlem
Gick med
29 Jun 2003
Ort
Oxie (Toarp)
Hoj
To be continued...
Hinkas skrev:
Jo då, brukar kalla bilen kebab-mobilen =).
Mycket folk som irriterar på sig att jag kör en sådan bil och säger att det är ju en turk-mobilen.
Är själv lite anti mot killar som har bockat för alla options i riegerkatalogen. Det förstör lite av orginaldesignen. Inte så att jag gnäller, men jag hade hellre haft en brutal sleeper istället..
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Hinkas skrev:
Jo då, brukar kalla bilen kebab-mobilen =).
Mycket folk som irriterar på sig att jag kör en sådan bil och säger att det är ju en turk-mobilen.

de jävla folken ska du örfila rakt av då de bara är direkt avundsjuka för att de bara har råd med en ford fiesta modell liten :mad:

Kör över dem nästa gång.
 

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Sveg/Härjedalen
Hoj
Mellan hojar
Mavve skrev:
de jävla folken ska du örfila rakt av då de bara är direkt avundsjuka för att de bara har råd med en ford fiesta modell liten :mad:

Kör över dem nästa gång.

Brukar säga åt dom att huvudsaken är ju att jag tycker om det, skiter väl fullständigt om resten av folket avskyr den. Tänkte ändå inte ge bort den till er :).
Då blir dom tyst :lol
 

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Ort
MAERSTA
Hoj
Honda CB450 '86
Hinkas skrev:
Brukar säga åt dom att huvudsaken är ju att jag tycker om det, skiter väl fullständigt om resten av folket avskyr den. Tänkte ändå inte ge bort den till er :).
Då blir dom tyst :lol

Folk är bara avis på att du har en skitfin bil. :tummenupp
 

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Sveg/Härjedalen
Hoj
Mellan hojar
Äntligen börjar få tag på dom delar jag behöver till Mustangen också så att jag kan få ordningen på rock-mobilen också =).
Äntligen ska jag få hålla "byn" vaken igen! Första natten jag hade bilen var vi ute och tok varvade till kl: 04:00, folk hade vissa problem att sova eftersom det är 3" raka rör =). På statoil blev dom IAF glad, tankade för 3.000:- första natten =), tror att bensinförbrukningen låg på ca 6-8liter/mil =).
 

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm/norrort
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo
Conrad skrev:
Det går en trecylindrig volvo 140 i skolan. (Tänder inte på alla :hihi )

Den är ganska fräckt ljud i. :rolleyes:
hahaha :D
Hittade föresten en bild på bilen hur såg ut innan jag körde den till lack :) (dock fortfarande utan lister)
 

Bifogat

  • 325325.JPG
    325325.JPG
    40.1 KB · Visningar: 111
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top