Vilken första bil?

Conrad

Troligen sporthoj.com medlem
Gick med
21 Apr 2003
Ort
Numera Linköpejng
Hoj
cbr600
Makke skrev:
Köp en ascona a för några tusen lappar...Sätt i en 2,4 från en omega o trimma lite lagom...

Portad topp
Vass kam
högkomp kolvar
Weber 50:eek:r

Svetsa sedan bakaxeln o ha kul...Har haft en sån själv fast med 2,0 liters maxtrimmad rallysnurra på ca 200hk.Mycket svårslagen iaf på 201m för några år sedan iaf...Nu har ju alla 700hk+ så nu åker man nog på stryk.

Sen får man ju gött ljud från Webrarna som bonus...Inget tryck o pys ljud :yoparty

Det lät ju billigt och tillförlitligt. :rolleyes:

Moonflower skrev:
Du kan få köpa min Nissan Sunny GTI -92 för 15´om du LOVAR att inte pruta ! Den är faktiskt både snabb (143 hk), framhjulsdriven och svart !!!

Om jag, mot förmodan ,ändå prutar, blir den dyrare då? :D

Jag har faktiskt inte så mycket pengar men får jag den lite billigare så tar jag den. :va :hihi
 

Maverick

VR -09;12.55 -10;10.16 -11;8.47
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Husky valley
Hoj
Honda SH300 -13
Hade du bara haft 30k istället så hade jag helt klart satsat på en miata -91:a.. finns o hämta i tyskland för det priset.. du få en otroligt rolig bil på småvägarna/bana.. dom flesta motordelar e från vanlig 323.. så de e billiga reservdelar.. sen e den ju även bakhjulsdriven o "diffat" så den e helt otroligt kul på vintern med ett par bra vinterdäck.. styrning o växellåda e de bästa du nånsin kommer känna på.. den känslan slår alla bilar..
 

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Hojuppehåll
Audi 100 2,3E , för 15 papp får du en 90-91 som är fin. Bygg ett 2,5" avgassystem med fullflödesljuddämpare så blir den trevlig att köra och låter fint men inte för mycket. Femma är trevligt och komfort finns det gott om.
 

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Sveg/Härjedalen
Hoj
Mellan hojar
Jag vill bara visa lite bilder på MIN första bil =). Den är så vacker! :kär
Håller på för fullt och renoverar upp den till original skick. Har precis lagt en beställning på lite plåt från USA.
 

Bifogat

  • Mustang1.jpg
    Mustang1.jpg
    99.2 KB · Visningar: 34
  • Mustang2.jpg
    Mustang2.jpg
    96.7 KB · Visningar: 34

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
Hinkas skrev:
Jag vill bara visa lite bilder på MIN första bil =). Den är så vacker! :kär
Håller på för fullt och renoverar upp den till original skick. Har precis lagt en beställning på lite plåt från USA.
Fin mustang, vilken årsmodell?
 

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Sveg/Härjedalen
Hoj
Mellan hojar
berggren_martin skrev:
Fin mustang, vilken årsmodell?

Det är en mach-1'a av årsmodell 72.
Den ser inte det minsta ut som den där just nu, den är ganska nerplockad och renslipad =). Så det ser mer ut som ett plåt monster nu :D .
 

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
Hinkas skrev:
Det är en mach-1'a av årsmodell 72.
Den ser inte det minsta ut som den där just nu, den är ganska nerplockad och renslipad =). Så det ser mer ut som ett plåt monster nu :D .
Hade gissat på en mach 1 runt -70 så då var man inte helt fel ute. Får du den där i nyskick så sitter du inne på en skatt. Fina bilar :)
 

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Sveg/Härjedalen
Hoj
Mellan hojar
berggren_martin skrev:
Hade gissat på en mach 1 runt -70 så då var man inte helt fel ute. Får du den där i nyskick så sitter du inne på en skatt. Fina bilar :)

Eftersom den har stått still ganska länge i garaget nu så tror jag nog priset har ökat ganska markant på den :tummenupp .
Sedan att personen som sålde den till mig inte kunde ett skit om bilen och ville ha väldigt lite för den gör nog att jag kan gå plus på affären. Kan säga att, när jag är klar med den har jag lagt ut nånting mellan 50.000:- till 70.000:- på den, inklusive inköp. Och jag tror nog att jag kan få över 100.000 för den när jag säljer den. Har sett annonser på sådana här bilar, som har varit i ungefär samma skick som när jag köpte min, för 100.000:-. Och det var länge sedan! Så jag hoppas att jag kan ta ut lite för den när jag är klar med den. Har lagt ned ett jäkla jobb på att få tag på en enda liten jäkla plåt bit till den. Har hållt på och letat efter den i ca 1 år :3freak .
Får jag klart den till sommar ska jag köra den då, kanske kommer upp till Östersund en sväng =). Sedan inför sesongen efter det säljer jag den nog.
 

Conrad

Troligen sporthoj.com medlem
Gick med
21 Apr 2003
Ort
Numera Linköpejng
Hoj
cbr600
yamahatzr skrev:
Bil?????????
Skit i bil o köp en ordentlig hoj istället!!!!!!!
//D

Mmm.. Alternativet till bil är ju att vänta två år och sedan köpa hoj istället... :)
Usch vilken beslutsångest... Varför kunde man inte vara född till lottomiljonär. :(
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top