Vilken första bil?

Lemon

,,,,,,
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Uppsala, Sunnersta
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -08
mittmotor skrev:
Tycker du ska satsa på en kadett gsi(16v), är bakhjulsdriven o har cirkus 150hk.
eller ngn äldre bmw ex E30-modellen.(ej just 320 dock)


Dom är framhjulsdrivna :fyllisar kadetterna...

Annars är dom roliga, pigga, ganska snygga.
Min tjej har en kadett GSI 16v och den är pigg å rolig :banana

Själv hade jag nog gått på en 240/740 turbo...billiga att trimma och billiga att laga.

//Lemon :rofl
 

Lemon

,,,,,,
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Uppsala, Sunnersta
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -08
Pär skrev:
Köp min !!!

Ford Fiesta -83
Ferrari röd :fyllisar
Stora motorn (1.1 l 39kw) :tungan
0-100 på en eftermidag 0-150 (går inte) :va
ingen kupé fläkt (ingår i priset)



kanon bil ... jäkligt popis bland brudarna :rofl :rofl :tummenupp

pris?
soppaförbrukning?
Framhjulsdriven? :confused:
 

Pär

Det var inte jag
Gick med
22 Sep 2003
Ort
Svenska Rivieran
Hoj
Aprilia RSV4 Factory, Aprilia RS250 ,RD350-84
Lemon skrev:
pris?
soppaförbrukning?
Framhjulsdriven? :confused:


pris = bilig ... :)
Soppaförbrukning = lagom :)
framhjulsdrift = inte om man backar, det får man välja själv antingen 1 vxl eller 4 :rofl
 

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
Bil?????

Fem gathojar har jag haft fast inget bil. Det är en sån där stor klumpig sak med fyra hjul och näst intill obefintligt acc va?
 

Edholm

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2003
Ort
Härnösand
Hoj
Ktm 525
Köp en gammal Amazon.. Jag har köpt en sådan :) Ska hinka i en diesel motor i den senare.. Skattefri diesel bil.. Då blir det BILLIGT :tummenupp


Kusinen har en Opel Calibra.. för ett par veckor sen så började den läka olja ut i kylarvattnet, var en spricka i toppen. han köpte ny topp, monterade denna.. körde ungefär en mil sen började den läka vatten mellan toppen och blocket.. :banana Han skickade iväg toppen på planing monterade den sedan igen. 40mil senare så börjar den läka igen. Efterdrog toppen ut på ny provrunda, och vad händer då? Jo fördelningslådan rasar :yoparty Att få fördelningslådan lagad opel skulle kosta mellan 45-50tusen Att göra det själv skulle kosta 15-20k i bara delar.. Opel är KUNG :tummenupp

Har inget med detta att göra men var rätt komiskt :hihi
 

Thundercat

Ringmärkt
Gick med
6 Mar 2003
Ort
I en blåvitt stad.
Hoj
En svart.
Pär skrev:
Köp min !!!

Ford Fiesta -83
Ferrari röd :fyllisar
Stora motorn (1.1 l 39kw) :tungan
0-100 på en eftermidag 0-150 (går inte) :va
ingen kupé fläkt (ingår i priset)



kanon bil ... jäkligt popis bland brudarna :rofl :rofl :tummenupp

Har du lyckats hitta en enda brud som blir imponerad av en Fiesta??? :va

:lol
 

Mr. Dante

MaChInE hEaD
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Partille
Hoj
Motocompo -82, Z50A Custom -69, Z50A -70, Z50Jz -79
Köp min Honda!

Honda Civic -92 uttagen -93 Röd,ny tonade rutor runt om, Nytt Simons avgas system, ögonlock, Stolar från CRX, Godkännt fjärr larm, nya bromsar, ny servad (Bara original delar) 18'mil
160Hk V-tec (Går grymt!) väger mycket lite, mycket sänkt riktiga fjädrar (som ett strykjärn på vägen)
45' med vinterhjul (inte fälgarna på bilden)
Blev tyvärr tvungen att köpa kombi (mer barn på G)

MVH Dante
 

Bifogat

  • ögonlock2.JPG
    ögonlock2.JPG
    101.5 KB · Visningar: 47

Conrad

Troligen sporthoj.com medlem
Gick med
21 Apr 2003
Ort
Numera Linköpejng
Hoj
cbr600
Mr. Dante skrev:
Honda Civic -92 uttagen -93 Röd,ny tonade rutor runt om, Nytt Simons avgas system, ögonlock, Stolar från CRX, Godkännt fjärr larm, nya bromsar, ny servad (Bara original delar) 18'mil
160Hk V-tec (Går grymt!) väger mycket lite, mycket sänkt riktiga fjädrar (som ett strykjärn på vägen)
45' med vinterhjul (inte fälgarna på bilden)
Blev tyvärr tvungen att köpa kombi (mer barn på G)

MVH Dante

Vtec... :kär

Vad får man betala för en sådan då? :)

EDIT: Vänta lite nu... :va Menar du att du vill sälja den billigt till mig? :rolleyes:
 
Last edited:

Pertan

ESTJ
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Vänge
Hoj
Aprilia Mille 2K
Hotta upp den

Conrad skrev:
En släkting har en gammal merca 190. Tror inte att det är 2,3 litersmotorn i faktiskr. En åttiotalare är det iaf. Har gått ca 4000mil gissningsvis... Kunde man köpa loss den för 10 000 så vore det ju underbart... Den skulle man bara cruisa omkring i. Inget busande då.

Ingen Ford på våran gård, heller...


:tummenupp Går att fixa till den med lite av varje och är motorn trött så släng i en turbo, jag har själv en E-klass och den går kanon anledningen till förslaget om 190:an var att den är lite mindre och smidigare, 2.3 l motorn går snålt drar med manuell låda ca 0,73 i 110+ landsväg i en E klass(full lastad), jag har automat 4-stegs och den är lite omodern och drar ca 0.9 under samma förhållanden.
 

Conrad

Troligen sporthoj.com medlem
Gick med
21 Apr 2003
Ort
Numera Linköpejng
Hoj
cbr600
Pertan skrev:
:tummenupp Går att fixa till den med lite av varje och är motorn trött så släng i en turbo, jag har själv en E-klass och den går kanon anledningen till förslaget om 190:an var att den är lite mindre och smidigare, 2.3 l motorn går snålt drar med manuell låda ca 0,73 i 110+ landsväg i en E klass(full lastad), jag har automat 4-stegs och den är lite omodern och drar ca 0.9 under samma förhållanden.

Nä, här ska inget turbomatas... :) Det viktigaste med bilen är att den är driftsäker..och rolig...men ändå snabb :rolleyes: :D
 

Pertan

ESTJ
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Vänge
Hoj
Aprilia Mille 2K
Conrad skrev:
Nä, här ska inget turbomatas... :) Det viktigaste med bilen är att den är driftsäker..och rolig...men ändå snabb :rolleyes: :D

Köp släktingens 4000mila bil ett kanonköp men du får väl börja med en invändig tvätt av motorn och lite finolja, men hade du tänkt dig en bmw 318 så är det ungefär samma värden på toppfart och acc.

Köp :tummenupp
 

Conrad

Troligen sporthoj.com medlem
Gick med
21 Apr 2003
Ort
Numera Linköpejng
Hoj
cbr600
Pertan skrev:

okej då... :rolleyes: För din skull :D

Nädå... Måste bara få ett litet "lån" beviljat av "banken".. :rolleyes: :)

318 är lite mer busbil än en stor merca... Men om MB:n är till salu snart då är den ju riktigt intressant. :)
 

Therudeboy

Guest
Conrad skrev:
okej då... :rolleyes: För din skull :D

Nädå... Måste bara få ett litet "lån" beviljat av "banken".. :rolleyes: :)

318 är lite mer busbil än en stor merca... Men om MB:n är till salu snart då är den ju riktigt intressant. :)



Du har lika kul med en 318 som en merca, och sist och viktigast du åker med komfort i en merca :fakta
 

Mr. Dante

MaChInE hEaD
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Partille
Hoj
Motocompo -82, Z50A Custom -69, Z50A -70, Z50Jz -79
Conrad skrev:
Vtec... :kär

Vad får man betala för en sådan då? :)

EDIT: Vänta lite nu... :va Menar du att du vill sälja den billigt till mig? :rolleyes:

45' är billigt!
Läs senaste Bilsport, är ett repotage om Civic VTi där.
Bästa GTi mm mm
 

Boije

Kör bil.
Gick med
1 Sep 2003
Ort
Östersund
Hoj
Hojlös...
Framhjulsdrivet, kanske inte roligast men defenetivt snabbast, sen finns det ju både hand och vänsterbroms, så det går att åka bredd. Isdäck på vintern på drivhjulen och det är lekstuga utan dess like, åka med baken före genom snäva kurvor. :yoparty

För 15papp skulle jag kikat på nått i Golf GTI väg, kört mycket Golf själv, har kvar min första bil som förövrigt är en Golf CL -86 på 75 vilda hk, gör 402m på 18,97sec med 112km/h i slutfart och 60fot på 2,66sec. :tummenupp

Annars gör Audi bra bilar, har en själv en S2:a på gården.
 

Conrad

Troligen sporthoj.com medlem
Gick med
21 Apr 2003
Ort
Numera Linköpejng
Hoj
cbr600
Boije skrev:
Framhjulsdrivet, kanske inte roligast men defenetivt snabbast, sen finns det ju både hand och vänsterbroms, så det går att åka bredd. Isdäck på vintern på drivhjulen och det är lekstuga utan dess like, åka med baken före genom snäva kurvor. :yoparty

Annars gör Audi bra bilar, har en själv en S2:a på gården.

Du har rätt! S2:eek:r är ju fina.. En sådan får det bli.. :banana Eller vänta lite nu. :confused: Kostar dom verkligen inte mer än 15 000:- :rolleyes: :D

Audi hade vart trevligt men det blir för dyrt. Golf känns inte så roligt. Vet inte varför men jag gillar inte riktigt golfar. :)
 

Boije

Kör bil.
Gick med
1 Sep 2003
Ort
Östersund
Hoj
Hojlös...
Conrad skrev:
Du har rätt! S2:eek:r är ju fina.. En sådan får det bli.. :banana Eller vänta lite nu. :confused: Kostar dom verkligen inte mer än 15 000:- :rolleyes: :D

Audi hade vart trevligt men det blir för dyrt. Golf känns inte så roligt. Vet inte varför men jag gillar inte riktigt golfar. :)

Går nog att få tag i en S2:a för 15000kr men inte i skala 1:1 kanske. :3freak

E ju denna förbannade smaken som skiljer på alla, lätt insnöad på Audi och VW har inte ägt mycket annat, har för tillfället två audisar S2:an och en Audi 50 -75.
Annars har jag en ruggigt billig men fungerade F*host*rd Sierra som stått i avställd 2 år.

Sikta in dig på nått billigt bakhjulsdrivet och se det som körutbildning i vinter. :tummenupp
 

Fakkverk

Nu med mustasch!
Gick med
3 Nov 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Cagiva Freccia c12R -90
Ford verkar inte vara poppis här men...

Jag fick tag i en gubbkörd Ford Capri Mk III -81, nybesiktigad, nyskattad och gubben hade haft den sen den var ny. Rost finns ju men jag gav 4.000:- för den. Det blir mitt vinternöje! Går den sen igenom nästa besiktning är det bara en bonus.

Drar under litern vid landsvägskörning och är riktigt kul att köra faktiskt (bakhjulsdrift). Motorn är en tvåliters 4:a på 98 hk. Samma motor som i äldre Sierror m.m. Dessutom ser den jäkligt grym ut.

Ett alternativ till alla trista Fiestor, 240/740, Saab 900 mm. Detta är ju riktiga "pensionärsbilar". Ingen människa med ett genuint motorintresse och känsla för design köper väl något sådant? Vet du inte hur dem ser ut föreslår jag att du surfar in på www.fordcapri.nu och kollar "klotterplanket".

Mvh Johan
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top