lahi
Gixxerpilot
- Gick med
- 6 Aug 2003
- Hoj
- Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Skulle behöva lite tips och råd angående familjebuss. Har en Opel Sintra nu, dvs en 7-sitsig historia med skjutdörrar på sidorna. Den börjar krångla mer och mer nu och det börjar bil dags att byta. Men vad ska jag ha?
Krav:
-Max 50000:-. Kan inte "lägga lite extra" och få en dyrare eftersom det är max 50000.
-Säker
7-sits eftersom man då kan ha lite mellanrum mellan barnstolarna om man har tre ungar och samtidigt få plats med stor barnvagn och stor hund. Tre barnstolar i en saab eller volvo blir alldeles för trångt för min smak.
-Skjutdörrar på sidorna! Kanske inget krav men jag har fastnat för det så kanske är det ett krav ändå...
-Ingen jävla problembil ;-) Familjebil ska inte krångla. Någonsin...
-Så ny som möjligt. Gärna 2003 och nyare.
Vad finns det för alternativ?
C8 verkar krångla massor. Sen finns det ju Previa, Sharan, någon Mitsubishi, Peugeot någonting och säkert massor av andra också.
Tack på förhand
Krav:
-Max 50000:-. Kan inte "lägga lite extra" och få en dyrare eftersom det är max 50000.
-Säker
7-sits eftersom man då kan ha lite mellanrum mellan barnstolarna om man har tre ungar och samtidigt få plats med stor barnvagn och stor hund. Tre barnstolar i en saab eller volvo blir alldeles för trångt för min smak.
-Skjutdörrar på sidorna! Kanske inget krav men jag har fastnat för det så kanske är det ett krav ändå...
-Ingen jävla problembil ;-) Familjebil ska inte krångla. Någonsin...
-Så ny som möjligt. Gärna 2003 och nyare.
Vad finns det för alternativ?
C8 verkar krångla massor. Sen finns det ju Previa, Sharan, någon Mitsubishi, Peugeot någonting och säkert massor av andra också.
Tack på förhand