Chrysler Voyager, eller ännu hellre Town & Countryn med 3,8 l motorn är ruskigt bra bilar. Voyagern hade problem med växellådorna på dom tidiga, men har för mig att det är åtgärdat från - 96 och framåt.
Har kört mängder med mil i båda, och mina sista Town & Country bara gick och gick. Riktigt kul att köra med nästintill personbilskänsla, kanonkomfort och säkra bilar.
Mina Town & Country drog dessutom mindre bensin med den större motorn, eller kanske just pga av den då den orkar med bilen bättre pga det bättre vridet. Körde mina klart under litern på landsväg och på 1.0-1.2 i stan. Helt ok tycker jag, och en beg volvokombi drar ungefär detsamma trots dom mindre utrymmena.
Det enda minuset jämfört med just en volvokombi är skatten som är lite högre, men det är svårt att komma ifrån på lite större bilar.
Som jämförelse kan nämnas att brorsan valde den andra populära jänkebussen istället, dvs. Cheva Transporter, och bortsett från att dom var törstigare överlag (1.4-1.5l mil) var hans rep/servicekonto över samma år mångfalt större. Jag bytte enbart ett avgassystem och två bromsskivor utöver vanlig service (vettiga reservdelspriser) , han fick bärga ett antal gånger för topp packningar, låda, kylsystem, hjullager och you name it. Det mesta dyrt...
Ett välskött och välservat ex bör ge många problemfria mil och glädje, inte minst för kidsen som åker som kungar