Vilken familjekombi för 300.000:-...?

supernaut

Anonyma Adrenalinister
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Xtra Terrestrial 660
Skilj dig, sälj hunden och köp en corvette. Kanske kan du behålla hunden.

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
du vill ha en stor bekväm bil.. dra förarstolen längst bak, finns där mycket benutrymme fortfarande bak? bra.

köp ingen med sådant där sluttande tak bak.. mindre utrymme mindre sikt.. en med fyrkantig bak har ofta mer plats o de behövs med en knådd, helst om man ska åka långt o packa nån gång..
vi har en gammal 95 passat o den är helt sjukt bra,, du ska ju ha dyrare men om du kollar lite form o sånt så ser du på ett ungefär.
provsatt en nyare passat kombi o den va helt sjuk trång när vi börja fylla bilen med folk :näsblod

subaru har nåra fina bilar :tummenupp

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
du vill ha en stor bekväm bil.. dra förarstolen längst bak, finns där mycket benutrymme fortfarande bak? bra.

köp ingen med sådant där sluttande tak bak.. mindre utrymme mindre sikt.. en med fyrkantig bak har ofta mer plats o de behövs med en knådd, helst om man ska åka långt o packa nån gång..
vi har en gammal 95 passat o den är helt sjukt bra,, du ska ju ha dyrare men om du kollar lite form o sånt så ser du på ett ungefär.
provsatt en nyare passat kombi o den va helt sjuk trång när vi börja fylla bilen med folk :näsblod

subaru har nåra fina bilar :tummenupp

åkte med en arbetskompis hem i hans nyinköpta legacy med automatlåda, en riktigt schysst bil:tummenupp, växellådan jobbade sjukt bra ihop med motorn, riktigt skön att åka i, hade jag haft deg så hade jag lätt köpt mig en sån:tummenupp

wallen

Slirig
Gick med
29 Oct 2006
Hoj
Ingen ATM
varför inte en octavia rs, riktigt trevlig bil med en vettig prislapp.
Provkör en i alla fall , du kommer ändra uppfattning om du nu har en negativ bild av Skoda.

Tex: http://www.blocket.se/li?ca=23_3_s&...3&ps=&pe=&rs=27&re=&ms=&me=&gb=&fu=&aws=&awe=

Octavian har ju tyvärr förhållandevis litet lastutrymme.

Måste bilen vara splitter ny? För jag kan bara inte göra annat än rekomendera BMW. Ingen bil har egentligen högre kvalitet än någon annan idag, då mycket kommer från samma tillverkare. Men det du betalar för på en BMW är en grym slithäst till motor och en logik i konstruktionen som sparar dig många timmar på verkstaden. Anledningen till att BMW:n är dyrare är att du betalar för servicarna dom tre första åren eller till 8000 Mil, beroende på vad som kommer först. Räknar du med all service i Audin's pris så är den minnst lika dyr, om inte dyrare.

http://www.blocket.se/vi/15813554.htm?ca=18_s

Kolla på någon BMW Diesel i 5-serien, för BMW:s Dieselmotorer är helt otroliga, riktigt underbara maskiner som går som ena jävla as.

Annars är faktiskt 525 bensinarn riktigt pigg också: http://www.blocket.se/vi/15762850.htm?ca=18_s

Nicc

Vill ha sommar året runt!!
Gick med
3 Jun 2005
Hoj
Kawasaki Vulcan S
som någon va inne på, om du inte vill ha volvo, testa subaru legacy!! jäkligt skön!!

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Octavian har ju tyvärr förhållandevis litet lastutrymme.

Måste bilen vara splitter ny? För jag kan bara inte göra annat än rekomendera BMW. Ingen bil har egentligen högre kvalitet än någon annan idag, då mycket kommer från samma tillverkare. Men det du betalar för på en BMW är en grym slithäst till motor och en logik i konstruktionen som sparar dig många timmar på verkstaden. Anledningen till att BMW:n är dyrare är att du betalar för servicarna dom tre första åren eller till 8000 Mil, beroende på vad som kommer först. Räknar du med all service i Audin's pris så är den minnst lika dyr, om inte dyrare.

http://www.blocket.se/vi/15813554.htm?ca=18_s

Kolla på någon BMW Diesel i 5-serien, för BMW:s Dieselmotorer är helt otroliga, riktigt underbara maskiner som går som ena jävla as.

Annars är faktiskt 525 bensinarn riktigt pigg också: http://www.blocket.se/vi/15762850.htm?ca=18_s

nu blev det lite fel där va:va sen att BMW skulle ha högre kvalite får stå för dig, är man hyfsat ung och funderar på en bmw kostar f-säkringen skjortan:huvet att bmw är sjukt sköna att köra är en annan femma men det får fan inte kosta hur mkt som helst:huvet

The Duck

Tvivelaktig figur
Gick med
5 Oct 2006
Hoj
Kawasaki Z750 -07
Problemet med Legacyn (fin bil) och Toytota Avensis (smäckig på insidan enligt mig) är att de tillhör den mindre klassen jämfört med A6:an och V70:n, för oss är det så att vi behöver mer utrymme i bakluckan än i baksätet, ingen av oss är lång, så ett trångt baksäte är inte hela världen.

Vi tänker inte köpa en bil som gått mer än max 2000 mil, det misstaget gjorde vi med vår nuvarande bil. Vi kör ungefär 2000 mil om året, och vi kommer att köra den till det gått 14-16 tusen, sedan är det dags att byta. Samtidigt är en bilaffär aldrig en bra sådan, så vi vill behålla den så länge som möjligt innan vi byter.

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
Problemet med Legacyn (fin bil) och Toytota Avensis (smäckig på insidan enligt mig) är att de tillhör den mindre klassen jämfört med A6:an och V70:n, för oss är det så att vi behöver mer utrymme i bakluckan än i baksätet, ingen av oss är lång, så ett trångt baksäte är inte hela världen.

Vi tänker inte köpa en bil som gått mer än max 2000 mil, det misstaget gjorde vi med vår nuvarande bil. Vi kör ungefär 2000 mil om året, och vi kommer att köra den till det gått 14-16 tusen, sedan är det dags att byta. Samtidigt är en bilaffär aldrig en bra sådan, så vi vill behålla den så länge som möjligt innan vi byter.

om du kan tänka dig att köra en skoda så kolla in den nya octavian med 2 liters-motorn (FSI) och automatlåda, lastar mer än nya v70:n, drar inte mkt soppa, billig att försäkra, billig att skatta osv, byta in min bil mot en octavia 2,0 FSI automat i fredags, riktigt skön att sitta i samt skön att köra, jag är riktigt positivt överraskad, octavian bygger på vw:s beprövade teknik, medans vw och audi får "NY" teknik som kan krångla så får skoda ärva tekniken efter några år och då får man hoppas att dom löst eventuella fel kan man stå ut med med att skoda ligger efter ett par år så tror jag att det är en grymt prisvärd bil, min bil pröjsadde jag 169000 för och den har rullat 1500 mil samt är absolut fullutrustad utom skinn:tummenupp

Last edited:

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Den erfarenhet jag har av berörda modeller är från BMW och SAAB. BMWn gäller visserligen gamla E39 523i (-00 för att vara närmare bestämd). Och SAABen är en BioPower 2,3 -07.

Saaben har trevlig motor och man sitter helt ok i den. Blir läskigt nervös när man ger gas och svänger samtidigt (påminner lite om Chrysler Sebring...). Kanske inte så störande om man har en lugn körstil och föredrar att bli omkörd istället för att köra om. Jag hoppas att den bilen farsgubben är skolexemplet av måndagsex, annars skulle Saab ha sina dagar som biltillverkare räknade. Efter 40mil så startade den inte. Och då har den varit kinkig på att starta några gånger (inte att den startar efter några varv mer än en bensinare för etanolens skull). In på någon form av åtgärd. Sen gick den väl hyffsat tills 2800mil. Då började den låta konstigt. Hopp. Ny motor. Sen har den faktiskt rullat på rätt okej.
BMWn känns lite mer genomarbetad, med allt från lägre ljud vid körning (trots 17 tummare med lågprofil) till inte lika "plastig" inredning. Stör mig även på när man ska lägga i backen på Saaben att man måste trycka in den där riktigt dåligt placerade knappen under knoppen.

BMWen är ett under av kvalitet anser jag. Farsgubben har haft den sen den var ny och nu har den gått en bit över 25000 mil utan några som helst bekymmer. Enbart vanliga servicar och utbyte av slitagedelar. Sen körmässigt är den i en klass för sig. Ligger stabilt på vägen, du har full kontakt hela tiden utan att bli nervös om man pressar lite extra och utan att det ska bli ansträngande att köra en längre strecka.

Så från mina erfarenheter skulle jag leta efter en BMW helt klart. Kanske kika om 3-serien skulle räcka utrymmesmässigt. Men tror även att Audi inte är ett dumt val.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)

Låter som om honda accord kan va någonting, har inte mycket baksäte, men desto större och kantigare bagage utrymme, och till skillnad från V70 och mondeo har den nuvarande hondan varit med några år, = inga barnsjukdomar (eller, mindre iaf), köp alldrig första årsmodellen av en ny bil, det blir inge roligt i längden...

Snygg är den också: http://www.blocket.se/vi/14757040.htm?ca=11_s

och nej, jag är inte partisk.

Last edited:

MikkE

Guest
Citroën C5 kanske?
Mor och far har en och den är mkt skön att åka i, bra komfort och utrymme(!)
Får plats med mkt och deras två labradorer kan ligga skönt i bagageutrymmet.

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
Citroën C5 kanske?
Mor och far har en och den är mkt skön att åka i, bra komfort och utrymme(!)
Får plats med mkt och deras två labradorer kan ligga skönt i bagageutrymmet.

du glömde att tillägga: samt dålig kvalite:huvet av alla nämnda här så är en fransk bil det sista jag skulle lägga mina sura slantar på:näsblod sorry mikke:pannkyss men så är det, (läser för mkt biltester jag vet:huvet )

nu lär man bli bannad av svensken då han om jag inte missminner mig kör franskt:näsblod

BabyBlade

-Oxygenium-
Gick med
3 Jul 2005
Hoj
CBR 600RR 2003 (köper man rätt fr början behöver man inte byta !)
Mazda6 skulle jag vilja ha själv.
Låg vikt , låg bränseförbrukning.Hjulhusen tränger inte in i bagageutrymmet.
”kizuna”-koncept ("ett med bilen")

MikkE

Guest
du glömde att tillägga: samt dålig kvalite:huvet av alla nämnda här så är en fransk bil det sista jag skulle lägga mina sura slantar på:näsblod sorry mikke:pannkyss men så är det, (läser för mkt biltester jag vet:huvet )

nu lär man bli bannad av svensken då han om jag inte missminner mig kör franskt:näsblod
Utgår bara från vad jag vet och känner. De har aldrig haft problem med bilen och den rullar på många mil varje år. Det blir många långa turer med full packning med den. Tycker att kvalitén i den är bra och skön att sitta i. De har även en liten C2 som puttrar på bra.
Att fransoserna ska göra skitbilar tycker jag att man kan släppa. Både Citroën och speciellt Peugeot har gjort många bra bilar de senaste åren.
För min egen del skulle jag nog aldrig lägga ut 300.000 på en kombi.

:)

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...