vilken fighter är det mest åka i

ReDan

∑√ I L
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
650Xmoto och ZX9R
En liten extra notis ->
Ska du bara leka/bana -> Ktm Duke
Ska ha gött mos och ljud -> tuono
Ska du köra snygg hoj -> Kawasaki Z1000 =)

Harvest

Utbränd byrådirektör med väggkänning
Gick med
21 Aug 2006
Hoj
Fabrikare
Har den gamle modellen av Tuonon och är helnöjd med detta val funkar bra att köra långt med och är ruskigt bra att smiska mc-vägar med.

Last edited:

Alex76

Tutankhamun Fästing
Gick med
2 Oct 2007
Hoj
Aprilia Dorsoduro 750 -10
okej det blir hårdkörning för mig isånafall, hittade ett par stycken söderut men eftersom jag bor i luleå så blir det en bit att åka, men du alex76 har inget negativt om dessa hojar eller finns det nåt allas, eller finns det nåt man bör kika på vid köp kanske.

Nädu, eftersom jag är hyffsat färsk på området kan jag inte ge någon rättvis bedömning. Hittills har ju varje ögonblick jag varit ute och kört varit bättre än du-vet-vad... :D

Men gå in och kika lite i denna tråden så ska du säkert få svar på lite olika frågetecken:

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=146546

Last edited:

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Hoj
Mille Delux
Apriliaägarnas spekulationer är väl lite grann som med min gamla R1:a. Visst den visade 302 km/h som max på mätaren ute på Lunda flygfält men i verkligheten var det nog 265-275 km/h oavsett vad jag ville tro.
Personligen tycker jag det räcker när nakenhojar toppar max 230-240 km/h. Du har inte behov av mer.

SuperDuken är ett riktigt bra alternativ. Lekfull som f*n, trevlig att köra. Vet dock inte hur långkörningen ter sig.

Nu är det inte så att det sitter japs glädjemätare på Tuono :)

98-03 Millen och Gamla Tuono har en väldigt exakt mätare diffar inte många km/h i 250+ , vart lite sämre på 04-> Millen och nya Tuono men ändå inte lika mycket glädjemätare som på japs hojarna...

När jag låg och gasade ur på en lång raka och hade en polare efter mig på en gamal R1 med orginal drevningen så hade han 280 på sin mätare och jag hade 255 på en Mille 01a och han kom inte närmare mig(så det skiljer ganska mycket mellan japs mätare och gamla aprilians mätare)

Men som du skrev man behöver inte ha en snabbare naken hoj än en som går 250 km/h det blir bara jobbigt i längden och är helt onödigt.

Masen

Ju fortare du kör desto mjukare går det.
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
Yamaha R1 2003
En liten extra notis ->

KTM har grym väghållning!

En kille van ett BOTT Race på Sviestad överlägset med en KTM!!! :yoparty
Dom andra körde nya fina Ducati. Han körde typ upprätt, såg ut som han tourade fast det gick fort som fan!:tummenupp

ReDan

∑√ I L
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
650Xmoto och ZX9R
KTM har grym väghållning!

En kille van ett BOTT Race på Sviestad överlägset med en KTM!!! :yoparty
Dom andra körde nya fina Ducati. Han körde typ upprätt, såg ut som han tourade fast det gick fort som fan!:tummenupp

Jag såg detta också, fast jag såg det nog minst två år sedan! Samma race?

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Jag såg detta också, fast jag såg det nog minst två år sedan! Samma race?

Det var -06 och det var en SuperDuke som vann!

-------------------------------------------
Jag fattar inte din diskussion.

Du verkar mest vara ute efter toppfart, köp en Busa!

Vill du ha själ, chassie, bromsar, attityd, mos i motorn etc - köp SuperDuke.

S3 hade en brutalt bra motor som jag upplevde den, men chasiet var inte hälften så skarpt som i Dukken..

Tycker du borde börja med att fundera på vad du vill ha. Dragstar i alla ära, men har du närmat dig 250+ på en naken hoj förut? Det blåser en hel del, och är inte nåt man gör fler ggr än nödvändigt!

Last edited:

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
Superduke brukar vinna streetfighter testerna. Z1000 är en rätt tung och trist hoj i jämförelse, och radfyra är trist :) Speedtriple är inte så kul som ryktet säger tycker jag.
Aprilia Tuono eller Superduke ger nog mest kul och fint ljud!

ReDan

∑√ I L
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
650Xmoto och ZX9R
Superduke brukar vinna streetfighter testerna. Z1000 är en rätt tung och trist hoj i jämförelse, och radfyra är trist :) Speedtriple är inte så kul som ryktet säger tycker jag.
Aprilia Tuono eller Superduke ger nog mest kul och fint ljud!

Helt rätt förklaring tycker jag :tummenupp

Jag köpte Z1000 för utseendet = )

(utöver att jag älskar Radfyror på högvarv : )

Det var -06 och det var en SuperDuke som vann!

Då var det det race'et jag såg. Det var grymt kul att se han leka med dem andra : )

Last edited:

-GLUT-

Ny medlem
Gick med
8 Sep 2007
Hoj
R1 Fighter
FZ1-N svart med ett yoshi trioval ,mini blinkers, och bort tagen plast flärp där bak är :yoparty :yoparty :yoparty
superduken är också mycket:yoparty :yoparty :yoparty , jag har mer funderingar kring hur många mil en sån klarar. :va

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Då var det det race'et jag såg. Det var grymt kul att se han leka med dem andra : )

Med reservation för alzheimers så tror jag inte bara att han vann loppet, utan serien!

FZ1-N svart med ett yoshi trioval ,mini blinkers, och bort tagen plast flärp där bak är :yoparty :yoparty :yoparty
superduken är också mycket:yoparty :yoparty :yoparty , jag har mer funderingar kring hur många mil en sån klarar. :va

2000 mil garanti
750 milsintervaller på service

Klarar nog gott med mil om de nbara srvas ordentligt, som de flesta andra moderna maskiner mao!

Last edited:

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Hoj
F800
En liten extra notis ->

Tycker väl ungeför som ovanstående! Har dock inte testat tuono:n.

Skulle själv välja:
1. Superduke (Roligast)
2. SpeedTriple (Snyggast)

Z1000 är snygg, men den saknade enligt min åskikt karaktär...

Tuono har jag inte testat, men den är säkert kul!

Man hänger lätt på sporthojarna så länge det inte är motorväg, men hur kul är det?.

odde_333

in ut slut!
Gick med
9 May 2006
Hoj
KTM 640
Speed Triplen är klart snyggast och går mkt väl att köra bakhjul på och lika bra att köra bana med. !!

ReDan

∑√ I L
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
650Xmoto och ZX9R
Last edited:

little_fraz

Medlem
Gick med
13 May 2008
Hoj
R1 2003
är väl kanske inte ute efter att enbart åka fort men visst vill man väl hänga på efter nån sporthoj också ibland.
hur är superduken att köra långt med??

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
är väl kanske inte ute efter att enbart åka fort men visst vill man väl hänga på efter nån sporthoj också ibland.
hur är superduken att köra långt med??

Rent komfortmässigt är det inga problem att åka långtur med. Flera har gjort det, själv är min en trailerqueen då jag hellre pillar på cd:n och svalkar mig med AC än kuskar landsväg.

Min reflektion på långresa är nog i så fall att motorn hela tiden vill ha meeeer. Jag tycker att det känns konstigt och svårt att ligga och cruisa, motorn trivs när den jobbar, vilket inte behöver btyda att man måste piska, men man bör köra mer aktivt för att trivas med motorn som jag känner det.

Speed Triplen är klart snyggast och går mkt väl att köra bakhjul på och lika bra att köra bana med. !!

Speed3 är snugg som fan, absolut. Den går på slangen från tomgångsvarv och är mjuk och fin i motorn för slangning för en rookie som mig.

Jag valde mellan den och SDn och Dukken vann tveklöst på just chassie. För banåka är SDn helt överlägsen S3an pga chassie etc..

Att S3 "går" att åka bana med säger inte så mkt, det "går" med en HD också.

Min åsikt:

S3 = mys- / posör- / bus- / sporttouringstreetfighter-hoj
Dukke = Bus- / ban- / stekarettafuckonutankåporpåslingerväg- / arg-hoj

Att tänka på kan vara att SDn inte är särskilt förlåtande. Få misstag passerar obemärkt och för en rookie upplevs den nog lätt som lite lynnig. När jag började piska på S3an lite så kändes den fortfarande snäll och lite mjuk (om än ganska snabb), SDn är mkt skarpare, snabbare i allt men biter tillbaka lite om man gör konstiga saker mot den.

Personligen gillar jag det bitska i SDn, det är hjärta och man vet så sjukt väl när man kör bra eller inte. En streetfighter för förare (till skillnad från de flesta andra fighters som är för glassätare :D )

Last edited:
Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...