duccen900ss
Sportscam.se 4 life!
Vill efter mina fyra kameror ändå rekomendera www.sportscam.se tack vare deras snabba respons även på helger via mail samt snabba leveranser av returer och inget krångel!
//Danne
![Tummen upp :tummenupp :tummenupp](/img/smilies/thumbup.gif)
/Jocke Sportscam.se
Vill efter mina fyra kameror ändå rekomendera www.sportscam.se tack vare deras snabba respons även på helger via mail samt snabba leveranser av returer och inget krångel!
//Danne
Detta med att spela in ljudet separat med annan källa, har du forskat i detta mer än mig kanske
Vad skall man använda för typ av inspelnings utrustning?
Mic har jag bra förutsättningar att fixa på egen hand.
Liten smidigt ljudminne med uttag för 3,5mm plugg till mic?
Edit:Denna kanske funkar?
//Danne
Fråga från en total nybörjare på detta..
Köpte förra vintern en beg HD kamera Canon HV10 samt en extern 480 linjers lins från sportscam.se
Blir denna kombination bättre elller sämre än en GoPro 1080?
En del kabblar samt kamera att montera dock...
![]()
Nja riktigt så enkelt är det inte, öppnar man kameran ser man snart att där sitter två styck mickar. men naturligtvis går det klippa trådarna och koppla på en adapter för 3,5 plug men då blir det jobbigt med en retur om det skulle behövas. Efter totalt 4 kameror vet jag att garantin är värdefull
Började iofs med en 720P
Jag tror nog det bästa är att köra med det vattentäta huset till kameran för att eliminera vindbrus, det finns ju möjlighet att ändra känsligheten på micken i mjukvaran. Ett annat alternativ om man vill ha bra ljud är ju att spela in ljudet i en annan källa med extern mic och mixa in det i videon vid redigeringen senare?.. kanske lite bökigt
Här kan man bedömma själv vad man tycker..
//Danne
på vilket sätt ändrar man känsligheten på micken i mjukvaran?
Med Contouren använder Du det medföljande programmet - EasyEdit, meny Tools - Configure Camera![]()
på vilket sätt ändrar man känsligheten på micken i mjukvaran?
//djussi
Kanske mer intressant är att samma tillbehör kan användas för att trådlöst synka två olika kameror för 2D i olika vinklar.
http://www.goprocamera.com/ourheros
Såg att man ska kunna filma i 3D när jag kollade hemsidan här om dagen. Inte alls intressant för min del. Däremot synka två kameror i 2D. Var kan man läsa om det? Hittade inget om det.
Denna tråden spårade ju ur lite...
Väldigt bra jämförelsefilm Danne! Tydligt med färger och vidvinkel.
De flesta har säkert läst testet (som tyvärr saknar POV-kameran) i senaste Bajk (gratisutskick av i min mening en skräptidning men den diskussionen tar vi inte här) och nu har jag svängt tillbaks rejält. Ljud och bild är viktigare än luftmotstånd!
Trist om man ska behöva sitta och fixa ljus och färg i alla filmer i efterhand och gömma bruset...
Denna tråden spårade ju ur lite...
Väldigt bra jämförelsefilm Danne! Tydligt med färger och vidvinkel.
De flesta har säkert läst testet (som tyvärr saknar POV-kameran) i senaste Bajk (gratisutskick av i min mening en skräptidning men den diskussionen tar vi inte här) och nu har jag svängt tillbaks rejält. Ljud och bild är viktigare än luftmotstånd!
Trist om man ska behöva sitta och fixa ljus och färg i alla filmer i efterhand och gömma bruset...
Att klaga på ljudet på Contouren när de nämner i texten att det kanske beror på skyddshuset att GoPro har bättre ljud. Då kanske man skulle testat Contouren med sitt skyddshus?
Skyddshuset är väl tillbehör på Contouren?
Då bör väl inte testet vara med extra krimskrams.
Precis som sugkoppen som man testar och får det att låta som att det är det enda fästet då?![]()
Måste man ha ett kärnkraftverk till dator för att kunna jobba med filmerna? Har GoPro klipp i 720 60 fps som jag kör i Premiere Pro CS3 och det är löjligt tungjobbat.
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
![]() |
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
![]() |
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
![]() |
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
![]() |
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
![]() |
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |