xibalba
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 13 May 2007
- Hoj
- GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Fråga: Filmkvalitet vilken vinner? GoPro HD vs Contour HD?
Se inlägg #96 i tråden
Fråga: Filmkvalitet vilken vinner? GoPro HD vs Contour HD?
Måste man ha ett kärnkraftverk till dator för att kunna jobba med filmerna? Har GoPro klipp i 720 60 fps som jag kör i Premiere Pro CS3 och det är löjligt tungjobbat.
Säger inte mig så mycket å titta på en liten data skärmMed några öl i kroppen
Tänkte mer om ni som har sett film kanske från båda kamerorna på tex en TV kan avgöra ?
GoPron gör ett format som heter AVCHD som är ett distributionsformat.....
Fick igång CS5 nu och vilken skillnad mot för CS3!! Nu gick det att titta på klippet i programmet utan problem om rendera tar 2 minuter istället för 40 som innan.
Har inte hittat hur man gör om filerna från MP4 som dom heter till ProRes 422?
Se inlägg #96 i tråden![]()
Fick igång CS5 nu och vilken skillnad mot för CS3!! Nu gick det att titta på klippet i programmet utan problem om rendera tar 2 minuter istället för 40 som innan.
Har inte hittat hur man gör om filerna från MP4 som dom heter till ProRes 422?
ProRes är en Mac codec och jag vet inte vad man kör som standard i Windoze. Eftersom alla mina kontakter på proffssidan också kör Mac så vet jag inte vem man skall fråga heller?
Däremot så kan jag svara på din andra fråga om vad du skall spara filmerna i för format, det är enkelt. Du skall exportera filmen från Premiere i samma format som du har på tidslinjen. Då får du en arkivfilm i "råformat" som du sedan komprimerar om till det format som du nu skall ha som slutformat. Oftast någon form av h.264 som är standardcodec för webbdistribuerad film i containern MPEG4. Eller till MPEG2 om du skall göra en DVD, men då tappar du hd-upplösningen.
Kan man fästa den på en integralhjälm? Ser inte riktigt funktionen i remmarna som följer...
Då jag inte kör med crosshjälm så har jag med andra ord ingen nytta av Helmet-varianten?! Om jag tar Motorsport så finns det med några självhäftande fästen, klarar dom av att hålla kameran på plats på en integralhjälm? Ursäkta för dumma frågor men lika bra att få det rätt från början! =D
ContourHD finns i en ny version med Blåtand. Med en app i telefonen så får man livesändning från telefon, hur coolt som helst!
http://contour.com/software/mobile?...=272d0891bf-Something+wicked&utm_medium=email
Applications are currently being developed for the iOS and Android platforms. Customers on the iOS platform will need to buy the Contour ConnectView accessory card to pair with the device.
ContourHD finns i en ny version med Blåtand. Med en app i telefonen så får man livesändning från telefon, hur coolt som helst!
http://contour.com/software/mobile?...=272d0891bf-Something+wicked&utm_medium=email
Det var väldigt fattigt på teknisk information, vad klarar dom olika blåtandsstandarderna för hastigheter?![]()
Grymt! Där har dom löst det sista problemet med dom här kamerorna!
(Ja, förutom en ingång för extern mic)
Hm. 2500 pix för ContourGPS på DustinHome med studentkonto.
Stöddig rabatt när den kostar 4590 ordinarie.
Edit: en film till: http://www.engadget.com/2011/01/07/contourgps-live-viewfinder-on-ios-hands-on/
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
![]() |
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
![]() |
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
![]() |
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
![]() |
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
![]() |
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |