marcus nilsson
Sommaren är här
jag provade de här på mässan satt jävligt bra
http://www.mitonga.se/hjalmar_nitro_1000.html
marcus nilsson skrev:jag provade de här på mässan satt jävligt bra
marcus nilsson skrev:det är lungt alla tycker olika
baronen skrev:Ingen av dom! Nolan är väl plasthjälmar?
Zeb_Macahan skrev:1. Inte valt Nolan (plast) om jag ska ha den på en MC, utan en Xlite (nolans komposithjälmar).
PutteLiten skrev:Gör som Zeb säger, Xlite är mkt bättre hjälmar än Nolan.
Checa kör med xlite hjälm har jag för mig. .)
Och den gåa du har på bild är snygg.
(Fast jag tycker den zeb visar är strået vassare)
Svane skrev:Står i valet o kvalet om jag ska ha en färgskrikande racehjälm eller en mer nedtonad...
Vilken hade du valt av dessa tre??? Ska passa till hojen och ett svart/grått skinnställ!
Xlite bygger sina hjälmar i Kevlar, Kural och glasfiber... och med tanke på att det är nolan som gör Xlite hjälmarna och N93:an görs i Kevlar, Kural och glasfiber och är individuellt vägda med samma inredning som i xlite hjälmarna så ser jag inte vad som är problemet!Zeb_Macahan skrev:Xlite lirar i en helt annan division än Nolan, byggda av kolfiber, gladfiber och kevlar... individuellt vägda och med racinginredning.
gixxermf skrev:Xlite bygger sina hjälmar i Kevlar, Kural och glasfiber... och med tanke på att det är nolan som gör Xlite hjälmarna och N93:an görs i Kevlar, Kural och glasfiber och är individuellt vägda med samma inredning som i xlite hjälmarna så ser jag inte vad som är problemet!
Tänk på att Marco Melandri, Alex de Angelis och Daniel Pedrosa kör med denna hjälm!
Zeb_Macahan skrev:Xlite byggs i en helt egen fabrik och har inte samma inredning eller skalbyggnad
N93an görs av Skal i Kevlar®, Kural® och glasfiber med 2 skalstorlekar, väger mer och har inte utbytbara kuddar o dylikt(har dock uttagbar inredning, men det är en annan sak) Microlockspänne
X801 är tillverkad i carbon/Kevlar®/glasfiber i tre skalstorlekar xs/s, m/l, xl/xxl för lägsta vikt och bästa passform. Dubbla Dringar
Så skillnad är det allt, gå till handlaren och ta dom på en provtur så ser du det själv med.
//jaG
gixxermf skrev:Behöver inte gå till handlare... jobbar på grahns!!
Men du verkar ju veta... X-lite och nolan görs på samma fabrik kan jag meddela oxå!!
Zeb_Macahan skrev:Xlite och Nolan tillverkas (vad jag har erfarit av era säljare, ni ljuger väl inte?) tillverkas i olika fabriker och på olika grunder i olika delar av italien.
provat båda hjälmarna, Nolan har enligt mig inte alls samma kvalitet och inredning som Xlite.... men det är ju jag det... om era säljare ljuger, be dom sluta det det , annars vet man ju inte att det man argumenterar för är sant
//jaG
gixxermf skrev:Tror att du har missuppfattat det hela... görs på två olika avdelningar!!
och så kan du inte dra alla Nolan över samma kam som N93:an...
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|