Jag har kört nästan 2000 mil nu med min BMW F800s som jag hämtade flång ny i augusti förra året. Och jag är förvånad över hur hanterbar den är. Knäskrap inga problem med rätt förare, 140 mil på en dag inte heller några problem. Billig i drift (drar 0,34 i 90 knyck, 0,44 i genomsnitt med normal hård körning), remdrift (skönt att slippa slabba med kedjeolja) och riktigt bra att skjutsa på.
Jag har skruvat på en Giviväska bakpå och touringegenskaperna är faktiskt riktigt bra (eluppvärmda handtag kan folk skratta åt, men när det är 10 grader så är det hur skönt som helst), samtidigt som den inte gör bort sig det minsta när det svänger. Körställningen är inte så jobbig som på random japs-600/1000-sporthoj. Men att marscha i 250 gör man ju inte.... Men hojen är en bra kompromiss och jag kikade på Viffern när jag köpte min men tyckte att den var lite större och kändes något mer tyngre. Grym motor i den dock. Den kan man inte jämföra med F800ans.
Försäkringen skall vi inte prata om, den är extremt låg.
Enda jag kan klaga på är något svampig fjädring fram, men det går att åtgärda och blir mitt vinterprojekt....