Vilken hoj går bäst?

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
fezt skrev:
Stod det att han skulle börja köra dragster eller !? nä just det.... :fatta! En hayabusa väger ju ett ton eller två jämfört med de hojar han kollar på... :lol

Main Entry: sar·casm
Pronunciation: 'sär-"ka-z&m
Function: noun
Etymology: French or Late Latin; French sarcasme, from Late Latin sarcasmos, from Greek sarkasmos, from sarkazein to tear flesh, bite the lips in rage, sneer, from sark-, sarx flesh; probably akin to Avestan thwar&s- to cut
1 : a sharp and often satirical or ironic utterance designed to cut or give pain <tired of continual sarcasms>
2 a : a mode of satirical wit depending for its effect on bitter, caustic, and often ironic language that is usually directed against an individual b : the use or language of sarcasm <this is no time to indulge in sarcasm>
synonym see WIT

:7peta @ fezt

Neb Jones

Forza stradale! Forza forza!
Gick med
25 Sep 2004
Hoj
Suzuki SV650s
Detta är ett infekterat ämne... Har du aldrig haft mc tidigare kan det lätt bli fel om du kör en monsterhoj (Ducati Monster ej inräknad :tungan ).

Men det är ju ett någorlunda fritt land så köp vad du vill. Var rädd om dig själv och oss andra.

fezt

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
lös
Mackan_80 skrev:
Jag förstår inte varför alla ska klaga på de som vill ha tex en R1a som första hoj, visst den är snabb som fan, men vill man ha en R1a så köper man väl fan en R1a och inte en cb400 lr liknande bara för att någon säger att det är en bättre första hoj.

Jag hade en R1a som första hoj och det ångrar jag inte en sekund.

Bra sagt ! :tummenupp

Zee

Gick med
22 Sep 2004
Hoj
Mackan_80 skrev:
Jag förstår inte varför alla ska klaga på de som vill ha tex en R1a som första hoj, visst den är snabb som fan, men vill man ha en R1a så köper man väl fan en R1a och inte en cb400 lr liknande bara för att någon säger att det är en bättre första hoj.

Jag hade en R1a som första hoj och det ångrar jag inte en sekund.

Folk får köpa vilka förstahojar de vill.. men om man frågar seriöst om man kommer att tröttna på effekten på fireblade eller R1, då har man ju inte riktigt fattar grejen..

Eller du kanske tycker din R1 är slö nu, Mackan_80? :rolleyes:

Last edited:

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Zee skrev:
Håller med. Tänk om det hade vatt en 81:a som inte ens haft A-kort i 5 år..

:rofl

Sitter här och funderar på om tråden ens är på riktigt eller bara ännu en i raden med trådar skapade av gamla SH:are som har för lite att göra...

Shit... Danne_Boy är ju en av forumets mest aktiva! :7peta

danne_boy69

Saknar moral
Gick med
14 Jan 2005
Hoj
Yamaha R1
Oj!!!

Trodde inte i min vildaste fantasi att så starka känslor skulle väckas av mitt inlägg... Många goda skratt fick jag! Anledningen att jag skrev inlägget var att jag har redan frågat en erfaren o galen mc kompis o han skrattade i 5 min när jag sa att jag skulle köpa mig en R6. Har provkört en sån o de gick undan tyckte jag.. Men de va bara skit sa han o att man skulle tröttna efter ett par gånger.. Sattsa på en R1 då sa han.. Men jag hittade en cbr 02:a för samma pris som en R1 00:a Tänkte att de måste vara bättre med en nyare hoj.. Håller längre o så.. Men vill ju inte ge avkall på effekten som ska va så grym i R1:an... Ville se om någon satt inne med kunskaper om svaret på min fråga..
Tycker att R1 ser grymare ut men frågan är om de är ekonomiskt försvarbart att köpa en 2 år äldre hoj för samma pris.. Plus att jag kollade med försäkringsbolaget o de är faktiskt dyrare för mig att försäkra en R6 än en R1... :pannkyss

Poacher

Muskelhojspilot.
Gick med
20 Sep 2004
Hoj
cb1100
Han låter mycket "erfaren", jag tror du fått det om bakfoten vad det innebär.
Här vet folk allt som är värt att veta om hojar och vi har sett hundratals sånna här ogenomtänkta trådar, därav svaren.
Att köpa hoj på de där grunderna är bara skrattretande, inte fan kör vi hojarna efter effekten på dem.
Köp vad du vill ha men bespara oss tramset om efrfarna polaren och slöa r6or osv, du är fullärd ut och kör.

edit: såg nu att trådstartaren inte har några andra inlägg på forumet, förmodligen är allt ett skämt som man gick på förstås :fatta!

Last edited:

Maxout

Mr
Gick med
27 Apr 2004
Hoj
YZF Yamaha R6
danne_boy69 skrev:
Trodde inte i min vildaste fantasi att så starka känslor skulle väckas av mitt inlägg... Många goda skratt fick jag! Anledningen att jag skrev inlägget var att jag har redan frågat en erfaren o galen mc kompis o han skrattade i 5 min när jag sa att jag skulle köpa mig en R6. Har provkört en sån o de gick undan tyckte jag.. Men de va bara skit sa han o att man skulle tröttna efter ett par gånger.. Sattsa på en R1 då sa han.. Men jag hittade en cbr 02:a för samma pris som en R1 00:a Tänkte att de måste vara bättre med en nyare hoj.. Håller längre o så.. Men vill ju inte ge avkall på effekten som ska va så grym i R1:an... Ville se om någon satt inne med kunskaper om svaret på min fråga..
Tycker att R1 ser grymare ut men frågan är om de är ekonomiskt försvarbart att köpa en 2 år äldre hoj för samma pris.. Plus att jag kollade med försäkringsbolaget o de är faktiskt dyrare för mig att försäkra en R6 än en R1... :pannkyss
ja skrattar åt din kompis!

danne_boy69

Saknar moral
Gick med
14 Jan 2005
Hoj
Yamaha R1
Så de låter som ett skämt?? Nej jag blev bara lite orolig för att han skulle ha rätt.. Vill ha något att växa i om man säger så... Vill inte lägga 80.000 kr på hoj o utrustning för att sedan tröttna när halva sommern har gått..
O min mc kompis är en sån kille som man ser i alla dessa mc filmer som sitter sig på styret o kör på bakdäcket osv.. så han va kanske inte rätt kille att fråga..

Poacher

Muskelhojspilot.
Gick med
20 Sep 2004
Hoj
cb1100
danne_boy69 skrev:
Så de låter som ett skämt?? Nej jag blev bara lite orolig för att han skulle ha rätt.. Vill ha något att växa i om man säger så... Vill inte lägga 80.000 kr på hoj o utrustning för att sedan tröttna när halva sommern har gått..
O min mc kompis är en sån kille som man ser i alla dessa mc filmer som sitter sig på styret o kör på bakdäcket osv.. så han va kanske inte rätt kille att fråga..
Om du nu menar allvar så prova hans hoj då och se hur det funkar?
Köp inget när du inte vet mer än du gör.

Mackan_80

www.dirytspekers.com
Gick med
29 Jul 2004
Hoj
Gixxer 1000
Zee skrev:
Folk får köpa vilka förstahojar de vill.. men om man frågar seriöst om man kommer att tröttna på effekten på fireblade eller R1, då har man ju inte riktigt fattar grejen..

Eller du kanske tycker din R1 är slö nu, Mackan_80? :rolleyes:

Japp tycker den är fett slö därför sålde jag den.....
Nej det är väl fan klart att jag inte tycker den är slö, det var ju inte så jag menade utan så fort någon säger att de ska köpa en R1a som första hoj så får många spelet och säger att man är dum i huvudet för den är för snabb å så.
Men vill man ha en sådan hoj så ska man ju självklart köpa en (om man har råd)

Maxout

Mr
Gick med
27 Apr 2004
Hoj
YZF Yamaha R6
Danne:
din första hoj å du vill ta rygg på polarn? r6an går att uiiila med och sitta på styret. ja lovar.

Poacher

Muskelhojspilot.
Gick med
20 Sep 2004
Hoj
cb1100
Mackan_80 skrev:
Nej det är väl fan klart att jag inte tycker den är slö, det var ju inte så jag menade utan så fort någon säger att de ska köpa en R1a som första hoj så får många spelet och säger att man är dum i huvudet för den är för snabb å så.
Måste vaknat på fel sida idag, du framstår inte som nåt lysande exempel på klipskhet direkt så dina råd skulle då jag inte följa:lol

danne_boy69

Saknar moral
Gick med
14 Jan 2005
Hoj
Yamaha R1
Poacher skrev:
Om du nu menar allvar så prova hans hoj då och se hur det funkar?
Köp inget när du inte vet mer än du gör.

Jo jag skulle ha provat den men han körde av vägen med den i mitten av sommaren.. blev bara skrot kvar..

Zee

Gick med
22 Sep 2004
Hoj
Mackan_80 skrev:

Men det är väl ingen som har sagt att han inte får köpa blejd eller r1 som första hoj?!

Däremot att påsta att man kanske tröttnar på effekten efter ett tag på en av dessa ultrahojar... ja då kan man inte mycket om MC, min vän.

Läs om, läs rätt. O ta inte åt dig åt grejer som inte kritiserats. :mattias

Dessutom finns det ju en sök-funktion som man kan använda också.

Poacher

Muskelhojspilot.
Gick med
20 Sep 2004
Hoj
cb1100
danne_boy69 skrev:
Jo jag skulle ha provat den men han körde av vägen med den i mitten av sommaren.. blev bara skrot kvar..
mmm, inte oväntat kanske.
Du får leta upp nån anna för provkörning då, det är ju viktigt att du själv bildar dig en uppfattning om det hela, man vänjer sig givetvis vid effekten med tiden, men hur lång tid det tar är nog olika.
Sen slutar du väl i diket om du ska köra med polaren med tyvärr.

Mackan_80

www.dirytspekers.com
Gick med
29 Jul 2004
Hoj
Gixxer 1000
Poacher skrev:
Måste vaknat på fel sida idag, du framstår inte som nåt lysande exempel på klipskhet direkt så dina råd skulle då jag inte följa:lol

Så du menar att men inte ska få köpa sin drömm hoj.

Du kanske har en mall som man ska gå efter, antal år på olika hojar för att tillslut få köra en sporthoj. :tungan

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0