Vilken hoj går bäst?

Mackan_80

www.dirytspekers.com
Gick med
29 Jul 2004
Hoj
Gixxer 1000
Zee skrev:
Men det är väl ingen som har sagt att han inte får köpa blejd eller r1 som första hoj?!

Däremot att påsta att man kanske tröttnar på effekten efter ett tag på en av dessa ultrahojar... ja då kan man inte mycket om MC, min vän.

Läs om, läs rätt. O ta inte åt dig åt grejer som inte kritiserats. :mattias

Dessutom finns det ju en sök-funktion som man kan använda också.

Ok ber om ursäkt, kom av mig lite. sorry

Poacher

Muskelhojspilot.
Gick med
20 Sep 2004
Hoj
cb1100
Mackan_80 skrev:
Så du menar att men inte ska få köpa sin drömm hoj.

Du kanske har en mall som man ska gå efter, antal år på olika hojar för att tillslut få köra en sporthoj. :tungan
Jo köp för fan, men inte för att polaren säger att man ska ha en gsxr1000 för att annars ledsnar man.
Man bör prova själv och se, alla är inte balla Allan och hanterar 170 hk med noll erfarenhet, eller kan ta ansvar för sig själv ordentligt.

Men ingen här hindrar nån från någonting, men ta reda på lite först om maskinerna.
Vissa är ju tickande olyckor på väg att hända, nästan så man märker det direkt på hur de uttrycker sig.
Hoppas man får fel.

danne_boy69

Saknar moral
Gick med
14 Jan 2005
Hoj
Yamaha R1
Jag Tackar!

Om nu jag inte missförstått någon här idag så behöver jag inte vara rädd för att tröttna på vilken hoj jag än köper av R1 eller CBR 954!
Och då har jag fått svar på de jag ville!!
O jag ska till lägga att mina planer för sommaren inte är att köra ihjäl mig efter en vecka som hoj ägare.. Jag vill bara att möjligheten att kunna växa med hojen ska finnas.. Att åka runt på bak o framdäck är ju inget jag planerar att göra denna sommaren!! Min absoluta första hoj va en honda cb 400n -83 som jag hade som första 2 åren av mina 5 år som hoj kort ägare. Och redan efter att ha kört hojen från butiken där jag köpte den till huset där jag bodde (ca 4 km) hade jag redan tröttnat.. Vill inte att de ska hända igen!! För nu handlar de om mer pengar.. Livet ska va en fest! :fyllisar

Poacher

Muskelhojspilot.
Gick med
20 Sep 2004
Hoj
cb1100
Jo de går lite bättre än en 400n det lär du märka, hoppas det går bra då.

Maxout

Mr
Gick med
27 Apr 2004
Hoj
YZF Yamaha R6
danne_boy69 skrev:
Om nu jag inte missförstått någon här idag så behöver jag inte vara rädd för att tröttna på vilken hoj jag än köper av R1 eller CBR 954!
Och då har jag fått svar på de jag ville!!
O jag ska till lägga att mina planer för sommaren inte är att köra ihjäl mig efter en vecka som hoj ägare.. Jag vill bara att möjligheten att kunna växa med hojen ska finnas.. Att åka runt på bak o framdäck är ju inget jag planerar att göra denna sommaren!! Min absoluta första hoj va en honda cb 400n -83 som jag hade som första 2 åren av mina 5 år som hoj kort ägare. Och redan efter att ha kört hojen från butiken där jag köpte den till huset där jag bodde (ca 4 km) hade jag redan tröttnat.. Vill inte att de ska hända igen!! För nu handlar de om mer pengar.. Livet ska va en fest! :fyllisar
kom inte å säjj att man kommer göra det med en r6a bara!

annars önskar ja dig lycka till!

Jonny

Varför???
Gick med
3 Jun 2003
Hoj
R1
blom skrev:
nu är det ju faktiskt som så att 00-01 orna går bättre än tex 02orna. har testat så otroligt många gånger och svaret är samma varje gång.
Det kan du nog glömma..Fick inte rast av en enda 00-01:a me min 02:a.

Fetvadd

Wannabe DTM
Gick med
16 Dec 2003
Hoj
ingen förtillfället
JonnyN skrev:
Det kan du nog glömma..Fick inte rast av en enda 00-01:a me min 02:a.

Tyvärr är det ofta nybörjare som vill vara "värst" och köper den snabbaste hojen, för tex tidningen bike skriver att den är värst.
Jag personligen irriterar mig på dessa människor som köper r1a som första hoj och kraschar pga bristande omdöme och kan inte behärska effekten som tex en r1a är kapabel till. Dvs de med bristande "hoj" erfarenhet.
Självklart ser försäkringspremierna ut som dom gör, därför anser jag att folk har rätt att bli sura på folk som köper en tex r1 och kan knappast behärska den, de ska vara värst kort sagt. :huvet

//Dennis

danne_boy69

Saknar moral
Gick med
14 Jan 2005
Hoj
Yamaha R1
Mr_Malossi skrev:
Tyvärr är det ofta nybörjare som vill vara "värst" och köper den snabbaste hojen, för tex tidningen bike skriver att den är värst.
Jag personligen irriterar mig på dessa människor som köper r1a som första hoj och kraschar pga bristande omdöme och kan inte behärska effekten som tex en r1a är kapabel till. Dvs de med bristande "hoj" erfarenhet.
Självklart ser försäkringspremierna ut som dom gör, därför anser jag att folk har rätt att bli sura på folk som köper en tex r1 och kan knappast behärska den, de ska vara värst kort sagt. :huvet

//Dennis

Och om de irriterar dig på mig som nybörjare som vill köpa en hoj att växa med så dör du nu.. :)
Jo jag bor ännu hemma hos mamma o pappa så jag kommer ställa den på pappa o "låna" den av honom fullt lagligt eftersom vi bor på samma adress men ca 2000 kr billigare i månaden... :banana

danne_boy69

Saknar moral
Gick med
14 Jan 2005
Hoj
Yamaha R1
MostWanted skrev:
kom inte å säjj att man kommer göra det med en r6a bara!

annars önskar ja dig lycka till!

Nej de tror jag inte heller men vill inte chansa.. O en R6
är dyrare att försäkra än en R1.. Konstigt nog.. men de handlar om effekten i förhållande till vikten.. Sa försäkringsbolaget till mig när jag ringde o frågade...

Night-Rider

speedbully.se
Gick med
11 Jan 2005
Hoj
TenKate Race & Cbr1000RR -06
danne_boy69 skrev:
Och om de irriterar dig på mig som nybörjare som vill köpa en hoj att växa med så dör du nu.. :)
Jo jag bor ännu hemma hos mamma o pappa så jag kommer ställa den på pappa o "låna" den av honom fullt lagligt eftersom vi bor på samma adress men ca 2000 kr billigare i månaden... :banana

:corn

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Hoj
Suzuki SV650S -03
danne_boy69 skrev:

Ouh, jag vet inte. Osmakligt passar nog bra här.

Ka11e

Ny medlem
Gick med
21 Nov 2003
Hoj
KTM Superduke
Mc'n ska stå på personen som har det ekonomiska intresset, och som i huvudsak kör den (alltså ej din far utan du själv). Smäller du kommer försäkringsbolaget kolla upp saker som bensinkvitton.. vem brukar tanka? Fullt möjligt att dom även ber din far ta en tur med mc'n (om den är hel). Höra med grannar osv. Och du får inte ut ett öre.

Diskussionen om R1a som första hojj börjar bli lagom dryg nu :huvet det räcker med 60hk för att skita i byxan under det första hojj året. Köp något du kan hantera och växa i.. som tex sv650.. tröttnar du så byter du året efter.. men då har du åtminstonde fått lite rutin... och du lever :näsblod

För alla er som tror att Danne är en fiktiv person så kan jag säga att finns. Tror han dejtat min syster.. så han finns..

danne_boy69 skrev:
Nej de tror jag inte heller men vill inte chansa.. O en R6
är dyrare att försäkra än en R1.. Konstigt nog.. men de handlar om effekten i förhållande till vikten.. Sa försäkringsbolaget till mig när jag ringde o frågade...

Last edited:

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR650R
danne_boy69 skrev:
Du kan inte vara på riktigt, lycka till med ditt försäkringsbedrägeri... Du skrev att du hade råd med hoj men det har du uppenbarligen inte.
Kom tillbaks när mamma/pappa eller resten av hojkollektivet inte behöver försörja dig.

/F

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag har en kanonidé här, köp en sån där som man tröttnar så fort på (ex vis en R6'a, eller hemska tanke, en hoj från det antika 90talet) som är lite billigare i inköp och försäkring. och ställ den den på dig själv istället.

Då tjänar vi all på det, du bär dina egna försäkringskostnader, andra slipper höjda premier, enkelt va?

// Jag kör vad jag har råd med //

Erol

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2003
Hoj
Såld
Varken R1 eller R6 är väl egentligen nybörjarhojar. Kan iof förstå varför man väljer en R1 framför R6. 1000-kubikare är trevligare i karaktären. Det märker nog tom en nybörjare om han jämför. Är man sedan mogen nog att ta det lungt med rullen så funkar det nog.
Det tråkiga är att man missar den riktiga inlärningen. All inlärning går ju trappstegsvis. Lite dumt att bara ställa sig på översta trappsteget på en gång när man inte lärt sig kliva upp på det första. Bra utsikt men högt fall.

Skulle nog satsa på en CBR 600 eller nåt första sommaren. Blir så mycket roligare när man sedan byter upp sig... Äh vad dumt det låter. :3freak Svårt att förklara det för nybörjare faktiskt.
:gnissla

/E

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
danne_boy69 skrev:

Om du är fullkomligt oförmögen att ta till dig råd från folk, varför frågar du då?

Och exakt hur hade du tänkt att du skulle tröttna på effekten in en exvis R6? Kör du inte på vägar som svänger?

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Poacher skrev:
hehe, "tröttnar på effekten" kombinerat med "första hoj", varför dyker alltid dessa ganska oförenliga påstående alltid upp i sånna här samanhang?

Varför dyker dessa moraltantsinlägg alltid upp i såna här sammanhang? :va

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
danne_boy69 skrev:

HAHAHAHAHAHAHA ! :klappar

"Mamma o pappa"... Lägg av nu va... Du är ju bara för mycket asso.. vart har du snuttefilten..? :hihi

Någon som har definitionen på skenförsäkra?
Välkommen till den riktiga världen, grabben.

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0