sportbilsentusi
Obotlig bil/MC/klock och musik/HIFI-nörd
Honda håller bra, mitt val. Och en enkel modell
En Zero.... Fast jag hade nog inte kommit så långt.
Honda Transalp är nog det mest logiska valet ifall man vill komma runt.
Enkel service med hydrauliska lyftare är ett annat plus. Shims går fetbort, ställskruvar är helt ok. Motor utan kamkedja eller -rem vore något.
Din jobbarkompis låter som en riktigt skön typ! Fan en sån resa skulle man gjort. Fast jag hatar både orm och spindlar så Australien vet i fasen dock..En jobbarkompis flög till Australien, köpte en xt600 -84, körde runt hela landet, tog hojen på båt till USA, korsade landet och tog hem hojen via båt till Göteborg.
Ingen hojkille eller meck med det gick ändå. Tror att han bytte stator en gång. Plus lite svetsjobb på ramen. Detta kan ha varit 87-88 ca så relativt ny hoj då.
Din jobbarkompis låter som en riktigt skön typ! Fan en sån resa skulle man gjort. Fast jag hatar både orm och spindlar så Australien vet i fasen dock..
Jag håller med! Varför fattade man inte att man skulle gjort det innan man började avla en massa kids. Men 60 är nya 30 så än inte försent. Jag ska hålla mig fit som fan så man kan börna runt i skogen med hoj över världen sen.Din jobbarkompis låter som en riktigt skön typ! Fan en sån resa skulle man gjort. Fast jag hatar både orm och spindlar så Australien vet i fasen dock..
Den här då kanske?Folk har ju kört jorden runt med bil sedan urminnes tider. Så om vi utgår ifrån att det finns farbar väg så påverkar ju det valet av hoj. Jag skulle välja något japanskt. Gärna kardan. Lång fjädringsväg är ett plus. Stor tank och låg soppaförbrukning är ett plus.
Enkel service med hydrauliska lyftare är ett annat plus. Shims går fetbort, ställskruvar är helt ok. Motor utan kamkedja eller -rem vore något.
Cbx600, kawa 650/800, div boxer-BMW.
Såg ett klipp med en kille som åkte jorden runt. Han träffade en ryss som var ute på sin jorden runt-tripp på en... Suzuki vs 1400. Kardan. Varför inte liksom.
Nu skulle inte jag vilja åka jorden runt men jag gillar dom som gör det och som inte åker tung äventyrsbuss. Gsxr1100 och katana skrevs det om i bike för länge sedan. HD killen körde med lååång gaffel och har hunnit med drygt 30.000 mil. Inte mitt val men anything goes.
En jobbarkompis flög till Australien, köpte en xt600 -84, körde runt hela landet, tog hojen på båt till USA, korsade landet och tog hem hojen via båt till Göteborg.
Ingen hojkille eller meck med det gick ändå. Tror att han bytte stator en gång. Plus lite svetsjobb på ramen. Detta kan ha varit 87-88 ca så relativt ny hoj då.
Samma BMW som kopierades i mängder i Sovietunionen också, så du får lägga till lite folk på den där listan...Den här då kanske?
Drygt en miljard kineser kan väl inte ha fel?
Och går någonting sönder så kan man säkert hitta en del som passar från någon annan hoj, det blir ju liksom bara en utveckling av konceptet.
En jorden runt hoj ska ha 18 tums bakhjul, däck går att få tag på på alla kontinenter. 17 tum är standard nästan bara i Europa. Honda crf är därför ett klokt val.
Skickat från min SM-G398FN via Tapatalk
Fast den har väl dött euro-avgas-döden eller det finns andra länder i Europa som tar in den?Reskamrat, packning och definitivt kardan:
Yamaha XTZ1200 Super Tenere.
Den hade jag valt, jag tror att det nog är den bästa hojen som tillverkas idag, tillsammans med FJR1300.
Fast den har väl dött euro-avgas-döden eller det finns andra länder i Europa som tar in den?
Finns att köpa ny i Australien men de har nog inte samma avgaskrav som oss
Jag har varit runt i världen mycket och ofta. Har tyvärr missat alla stora adventurehojar i Asien, Afrika och Sydamerika. Men de kontinenterna är ju bara en liten del av jordklotet om man jämför med Europa, Nordamerika och Oceanien. Du har säkert rätt som vanligt. Har du hunnit rekommendera TS en elhoj? Eller rekommenderar du det du själv äger, dvs en stor adventurehoj? En Tesla kan nog passa också.Jag skulle nog säga att det finns däck över hela världen till de stora äventyrshojarna med 19/17”. Detta eftersom hojarna är extremt vanliga på alla kontinenter utom Antarktis.
Skall man åka ”jorden runt” kommer man ändå inte att besöka alla gudsförgätna hålor utan någon gång i veckan kommer man sannolikt passera en stad där det finns en seriös däckhandlare…
Då saknas ju 1%, och det är den jag vill åt, eller i alla fall inte vill tveka inför.Fast, en vanlig endurhoj går ju att köra på 99% av alla underlag där TW'n går att köra också.
Dessutom blir det lättare att hitta nya däck till en vanlig Enduro.
Då saknas ju 1%, och det är den jag vill åt, eller i alla fall inte vill tveka inför.
Däck är inget problem,. så jag står fast vid mitt val
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |