Jag har kört de flesta av de modeller du listat upp, R1a, cbr 900, zx9r, gsxr750, R6
Jag köpte mig en zx9r för två år sedan och vilken jävla hoj, den går ju sönder bara du tittar på den. Hade ner plockat motorn i bitar två gånger på min under de 1500mil jag körde den, alltså rekommenderar jag inte denna modell. otroligt dåligt konstruerat kylsystem som gör att antingen toppen eller packningen går sönder = galet dyrt (ny topp 28000:- på auktoriserad verkstad)
Jag var sedan i samma sits som du själv är och kollade faktiskt på de modeller du nämner, R1an är min favorit men försäkringen....Herregud, 21 år bor hemma skulle stå på farsan pris? någon som vill gissa? 19000 :- HALV försäkrad!! Cbr 900, nja jag tycker personligen den har varit med förlänge och modellerna vid 98-00 tycker jag känns mest onödigt stora och klumpiga. R6an nja skoj hoj men jag 1,90 lång slog i armbågarna i knäna vid nedlägg. Gsxr 750....KÖP! äger en själv nu och kan bara säga att den är fan underbar att köra, det är inte hojen som kör runt på med dig utan du som har kontrollen, perfekt kraft och storlek och bjuder gärna på bus! Gsxr 750 en bra hojen mellan 6dl 1L hojarna